Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisessa korvassa kuuluu jatkuvasti sydämen syke

Vierailija
31.01.2022 |

Verenpaine on normaali. Lääkäri ei oikein ota tosissaan. Alkaa jo nukkumiseen vaikuttaa, kun kokoajan humputtaa. Onko ollut samanlaista? Mistä löytynyt vika?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, kuuluu varsinkin kunnon korvatulpat. En tiedä mistä johtuu, yritän olla välittämättä.

Vierailija
2/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta pää kultasi rintakehältä, ääni vaimenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulassa minulla kuuluu molemmissa. Selällään ei kuulu mutta osaan nukkua vain kyljellään. Todella ärsyttävää. Korvatulpat ei muuta tilannetta mitenkään.

Vierailija
4/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vähän sellaista kun oli kerääntynyt vaikkua. Korvat putsattuna ei enää.

Vierailija
5/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa, meni sitten jossain vaiheessa itsestään ohi. Ei hajuakaan mistä johtui, ehkä stressi tai vastaava.

Vierailija
6/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuului kans, ja kaulasta löytyi syöpäkasvain joka painoi verisuonta sopivasti. En halua säikäyttää, luultavasti vaan joku lihasjumi kumminkin.

Vierailija
7/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, korvissa nyt on verisuonia 😁 jos laitat tulpat korviin niin verisuonten aiheuttama sydämen rytmissä pullistelu luo korviin yli ja alipaineen ja jos olet kuullut, korvissa on kalvo, tärykalvon joka aistii ilmanpaineenvaihtelua jota ääni on. Sama ilmiö tapahtuu jos korva on vasten tyynyä. Joskus myös niin että verisuonet aiheuttavat saman tilanteen tärykalvon sisäpuolella jolloin sykkeen voi luulla korvissaan jotakuinkin milloin vain siihen huomion kohdistaessan.

Olkaa iloisia että sykkii, toinen vaihtoehto olisi huomattavasti huolestuttavampi.

Vierailija
8/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote pistää pumpun rytmit sekaisin.

Vierailija
9/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokunen vuosi sitten ja kesti noin vuoden. Kai se stressiä oli. Luulis että kasvain olisi ilmoitellut jo itsestään.

Vierailija
10/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote pistää pumpun rytmit sekaisin.

Tunkekaa nyt jo ne rokotteenne sanonko minne. 🤡🤡🤡

Vierailija
11/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumi

Vierailija
12/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jokunen vuosi sitten ja kesti noin vuoden. Kai se stressiä oli. Luulis että kasvain olisi ilmoitellut jo itsestään.

Stressi aiheuttaa asitiyliherkkyyttä. Sykkeen voi nähdä silmissäänkin stressantuneena sillä stressi myös nostaa verenpainetta. Jokainen ihminen voi kuulla ja tuntea sydämensä sykkeen jos siihen keskittyy. Stressi laukaisee vain tilan joka usein ohjaa ihmistä 'väärän' aistikokemuksen suuntaan mutta sydämen syke lienee jotakin sellaista johon evoluutio on ihmisen ohjannut keskittymään stressavissa tilanteissa. Sydämen syke on kuitenkin yksi rauhoittavimpia ääniä, ja äitinsä sellainen, jonka ensimmäisenä ihminen elämässään tiedostaa.

Tietysti ylistressaantunut helposti kokee oman sykkeensäkin häiriötekijänä pyrkiessään lepoon mutta tämä saattaa olla jo merkki pitkälle edenneestä häiriöstä jolloin sykkeen sijasta kannattaisi keskittyä hieman elämänrytmiinsä.

Vierailija
13/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu sydämen syke ja hankeen kustessa jää reikä niin tietää olevansa hengissä.

Vierailija
14/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni ei ole mitään pientä taustakohinaa, vaan tuntuu, että olisi kokoajan lukossa korva ja kuuluu todella kovaa syke. Tyynyä vasten itse asiassa helpottaa.

ap

Vierailija
15/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nenästä kiinni ja puhallat niin korvien lukot aukeaa.

Vierailija
16/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuota vuosia toisessa korvassa. Ei kuulu koko aikaa, välillä rasittavuuteen asti. Kerran kävin korvalääkärillä, joka ei oikein ollut huolissaan kun ääni aina välillä pois. Nyt en enää jaksa ajatella asiaa, olen niin tottunut. Epäilen, että se on vaan anatominen " ongelma"...

Vierailija
17/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aukea. Olen kokeillut monta kertaa.

ap

Vierailija
18/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtoehtoisesti pitämään nenästä kiinni ja nielaisemaan pari kolme kertaa.

Vierailija
19/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä, joilla kohisee, ollut lapsuudessa paljon korvatulehduksia, joita on hoidettu puhkomalla? Ahtaat korvakäytävät ja ns. liimakorvat?

Vierailija
20/48 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä osaat sillälailla peppua vemputtaa. Että korvissa soi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän