Se on vain rahaa, VAIN? Ihan tosi?
Ai että te olette ärsyttäviä noilla kommenteilla "se on vain rahaa", "rahahuolet on niitä pienimpiä ongelmia".
Ruokaa saa ilman rahaa, vaatteitakin ehkä jotenkin, mutta asuminen suomessa maksaa kyllä ihan rahaa. Ei kyllä mun mielestä ole VAIN rahaa... Ja suomessa on hiukan hankala olla ilman asuntoa talvella...
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:43"]
Mihin sä tällä viittaat? Jos on tehty moka, johon liittyy rahaa, niin silloin se on vain rahaa. Eri asia, jos et saa tuloja mistään ja siihen joku heittää "se on vaan rahaa", niin ei ehkä sovi.
[/quote]
Wtf?
Noin sanoo ihminen, jolla ei ole rahahuolia. Kun rahaa on tarpeeksi paljon, se on vain rahaa.
"Rahalla ei ole merkitystä." Noin sanoo vain sellsinen ihminen, jolla ei ole koskaan ollut puutetta rahasta eli varakas henkilö.
totta. ja ainakin minulle tuollaista on tullut puhumaan juuri ne joilla sitä rahaa sattuukin olemaan. hyvähän se on siinä sädekehä pään päällä hymistellä ja suitsuttaa materian halveksimista kun sitten voi ajella kauniiseen lämpimään kotiin alle 10 vuotta vanhalla autolla syömään runsasta päivällistä... pelkkää rahaa se vaan on, eihän sillä ole mitään väliä
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:45"]
Mihin sä tällä viittaat? Jos on tehty moka, johon liittyy rahaa, niin silloin se on vain rahaa. Eri asia, jos et saa tuloja mistään ja siihen joku heittää "se on vaan rahaa", niin ei ehkä sovi.
[/quote]
Wtf?
[/quote]
Rautalankaa:
"Aiheutin toiminnallani naapurille 4000 euron vahingon."
"Se on vain rahaa! Kukaan ei kuollut. Relax."
vs.
"Olen koditon ja sossu eväsi toimeentulotuen."
"Se on vain rahaa."
Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, kuin raha ja omaisuuden kartuttaminen. Esim. äidille kannattaa soitella niin kauan kuin se on hengissä, eikä pihtailla puhelinlaskun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:41"]Ai että te olette ärsyttäviä noilla kommenteilla "se on vain rahaa", "rahahuolet on niitä pienimpiä ongelmia".
Ruokaa saa ilman rahaa, vaatteitakin ehkä jotenkin, mutta asuminen suomessa maksaa kyllä ihan rahaa. Ei kyllä mun mielestä ole VAIN rahaa... Ja suomessa on hiukan hankala olla ilman asuntoa talvella...
Mitä mä nyt olen kommentoinut. Olisi laittanut tämän viestin siihen ketjuun mihin tämä kuuluukin tai kertoa vähän enemmän mistä on kyse. Jos on ollu kolarissa rahalla saa uuden auton mutta ei ihmishenkeä onko ollu tämmönen tilanne kyseesä. Mistä minä tiiän
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:46"]
Noin sanoo ihminen, jolla ei ole rahahuolia. Kun rahaa on tarpeeksi paljon, se on vain rahaa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Minulla ei ole tilillä kuin miinusta, mutta silti raha on minulle vain rahaa.
köyhät kyykkyyn, kyllä lindorff siitä huolen pitää, sama YTK. Loimaan kassa, kokoomuslaisten perustama rahanpesu liitto joka istuu työantajien puolella sopimusneuotteluissa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:45"]
[/quote]
Wtf?
[/quote]
Rautalankaa:
"Aiheutin toiminnallani naapurille 4000 euron vahingon."
"Se on vain rahaa! Kukaan ei kuollut. Relax."
vs.
"Olen koditon ja sossu eväsi toimeentulotuen."
"Se on vain rahaa."
Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, kuin raha ja omaisuuden kartuttaminen. Esim. äidille kannattaa soitella niin kauan kuin se on hengissä, eikä pihtailla puhelinlaskun kanssa.
[/quote]
Eka kohta: aiheutin vahingon, joudun maksamaan sen, tuloillani en pysty maksamaan velkaa, ostamaan ruokaa ja maksamaan vuokraa. Jos minä en maksa kyseistä velkaa naapurille hän ei pysty korjaamaan ko. vahinkoa, ja se on jokin välttämättömyys, hän ei pysty tuloillaan maksamaan sitä ja elättämään itsensä ja perheensä.
Onko tosiaan niin että jos ei kuolemasta ole kyse niin silloin se on vain rahaa?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:43"]Mihin sä tällä viittaat? Jos on tehty moka, johon liittyy rahaa, niin silloin se on vain rahaa. Eri asia, jos et saa tuloja mistään ja siihen joku heittää "se on vaan rahaa", niin ei ehkä sovi.
[/quote
Esimerkiksi jos on ottanut ihan liikaa velkaa ns. turhiin asioihin ja on nyt ihan kusessa velkojen kanssa, tai on pelannut kaikki rahansa, tai tuhlannut johonkin kaikki rahansa ja ottanut velkaa, ja jättänyt maksamatta lainat, vuokrat ym.
Useassa kohdin vastattu, että kyllä se siitä ja se on vaan rahaa. (monta eri keskustelua ollut joissa näitä sanottu)