Haukuitko hoitohenkilökuntaa tai miestäsi synnytyksessä?
"Huusitko synnytyksessä" keskustelun innoittamana kiinnostaisi tietää, onko joku todella haukkunut miehensä tai kironnut, haistatellut tai muuten käyttäytynyt hurjasti synnyttäessään? :D
Kommentit (36)
Naiset taas toteuttaa narsistista itseään. MUUUTKU SE SATTUUUUUU. AINAKI 3X ENEMMÄN KUN KUUKAUTISET YHYY.
En haukkunut mutta vaadin miestä olemaan hiljaa ja koskematta muhun sillä en kivun lisäksi kestänyt yhtään mitään muita ärsykkeitä.
Lisäksi oksensin kätilön päälle synnytyksen jälkeen.... Noloa ja ällöttävää, mutta en voinut sille mitään.
Miehelle totesin että painuu helvettiin tai heittää puhelimen sinne. Se raportoi koko ajan vanhemmilleen ja sisaruksilleen ja meni hermo siihen jatkuvaan puhelimen piippaukseen ja näpytykseen. Koko ajan naama ruudussa siinä vieressä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:12"]
Naiset taas toteuttaa narsistista itseään. MUUUTKU SE SATTUUUUUU. AINAKI 3X ENEMMÄN KUN KUUKAUTISET YHYY.
[/quote]No miehenkö siellä pitää valittaa, että sattuu?
En kiroillut, enkä huutanut. Sanoin yhdelle kätilöllä "Älä koske", kun hän yritti hieroa selkääni, mutta en tehostanut sitä kiroilulla, tai muulla.
Kyllä lääkäri sai kuulla kunniansa. 4 viikkoa makasin prenalla raskausmyrkytyksen takia, munuaiset melkeen lakkasi toimimasta, 5 vrk yritettiin käynnistää ja sitten kun lähti käyntii, niin menikin kaikki päin mettää. Vesi on vihreää, lapsen sydänäänet laski aina supistaessa normaalista poikkeavasti, salissa en saanut kipulääkettä ja lääkäri ei ottanut mitään kantaa. Aamulla vaihtui lääkäri ja lapsen sydänäänet meni todella heikoiksi. Astrupissa vauvalla näkyi hapenpuute. Tehtiin hätäsectio. Muksu sai ABO-immunosaation kun istukan läpi leikattiin, syntyessä oli vain hidas syke eikä reagoinut mihinkään. Napanuora oli 3 kertaa kaulan ympäri ja istukka osittan irti kohdusta. Pitkän tehojakson jälkeen pääsi tyttö kotiin ja hemoglobiinia piti mittauttaa vielä 3kk kun ei tahtonut pysyä.. Onneksi ei mitään jäänyt. Yöllä päivystänyt lääkäri sai aika kovaa palautetta..
Tuttavani ex-mies oli hokenut jotain "ei se voi noin kipeää käydä" Tuttavani oli käskenyt ukon painua helvettiin häiritsemästä. Ei ollut meinannut lähteä, mutta tajusi kun tuttava alkoi uhkaamaan vartijoilla. Ero siitä tuli.
Minulla oli todella raju ja nopea synnytys. Kivut olivat kovat ja huusin jo tullessani synnärille kivusta. Pyysin puudutusta, mutta mitään ei keretty antamaan. Kyllä minä annoin kirosanojen ja huudon siivittämänä pettymyksen ja kovan kivun näkyä. Yleensä olen ihan hillitty ja rauhallinen luonne, mutta synnytyskipu laukaisi minussa ihan toisenlaisen puolen. Pyytelin anteeksi kätilöiltä käyttäytymistäni synnytyksen aikana ja sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:12"]
[/quote]
Minä oli kuulemma sanonut lääkäriä kiduttajaksi, kun tippaa piti pistää monta kertaa käteen ennen kuin onnistui. Tuon siis kuulin mieheltäni, itsellä ei ole mitään muistikuvaa. Olin kivusta niin sekaisin, etten edes tiennyt, että kätilö oli kutsunut lääkärin paikalle. Seuraava muistikuva on siitä, kun minulle laitettiin epiduraalia. Sitä en tiennyt, että minua valmisteltiin sektioon, koska vauva sydänäänet laskivat supistusten aikana, mutta onneksi epiduraali auttoi vauvaakin.
Lisäksi olin kiroillut ja ulissut, pyydän anteeksi sitäkin, en tiennyt niin tekeväni.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:53"]Kätilö haukku kyllä mut ja sen jälkeen lähti valitusta tyksiin
[/quote]niin niin, niinhän ne aina. Huoh.
[/quote]
No ei onneksi aina, mutta minun tapauksessani kyllä. Kyllä valitukseni otettiin vakavissaan ja pahoiteltiin kauheasti. Kätilö sai varoituksen.
En haukkunut, annoin palautetta jälkikäteen. Kätilö jätti mut yksin synnyttämään. En päässyt ryömimään ovelle kun vauvan pää näkyi jo, kukaan ei tullut kun huusin. Kellonappi ei toiminut.. Soitin äidilleni toiseen kaupunkiin joka soitti osastolle ja opiskelija tuli katsomaan. Luulin, että synnytän yksin siihen lattialle. No kaikki hyvin lopulta, mutta vieläkin ihmettelen miten synnyttäjä voidaan unohtaa oksitosiinitipassa yksin moneksi tunniksi, sen aineen kanssa kun voi tapahtua mitä vaan ja nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:42"]"Huusitko synnytyksessä" keskustelun innoittamana kiinnostaisi tietää, onko joku todella haukkunut miehensä tai kironnut, haistatellut tai muuten käyttäytynyt hurjasti synnyttäessään? :D
[/quote]
En tietenkään. Synnytys ei ole mikään syy käyttäytyä kusipäisesti ketään kohtaan, vaikka jotkut niin kuvittelevatkin.
Näin pääsi käymään. Vauva jumissa ja iso joukko porukkaa miettimässä miten saada vauva nopeasti ulos. Paikalla myös lääketieteen opiskelija, joka oli selvästi hämillään, eikä tiennyt missä olisi seisonut. Sattui minun näkökulmastani olemaan väärässä paikassa, johon kommentoin kärkevästi: 'Älä ole niin vitun avuton'. Normaalisti olen aina korrekti, enkä koskaan kiroile.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:42"]
"Huusitko synnytyksessä" keskustelun innoittamana kiinnostaisi tietää, onko joku todella haukkunut miehensä tai kironnut, haistatellut tai muuten käyttäytynyt hurjasti synnyttäessään? :D
[/quote]
Ei koskaan saa haukkua toisia, kiroilla eikä haistatella, ei edes synnytyksessä. Rakentavaa palutetta voi tarvittaessa toki antaa.
"Käyttäytynyt hurjasti synnyttäessään" :3 Jotenkin tosi söpö mielikuva tuosta, olet ihana ap
Haukuin itseäni