Miten tärkeää hyvä artikulaatio on sinulle?
Minulle todella tärkeää. On anteeksiantamatonta, jos puheviaton ihminen puhuu laiskasti, sössöttäen tai yleisvokaalilla.
Kommentit (10)
Teen työtä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tarvitsevat puheterapiaa tai eivät edes ole valmiita siihen.
En tietenkään arvostele heitä puheensa vuoksi
Mutta olen myös innokas lukemaan ja kuuntelmaan äänikirjoja. Viimeksi eilen ja tänään olen vähän ärsyyntynyt sanoista maustoi, askeletta, ja kyynelettä.
No esim inhoan paljon juovien narisevaa ääntä, ja dominoivaa, "kovaa", monotonista ääntä.. Mulle on tän tyyppiset valittanu mun äänestä jota taas kaikki muut kehuu :D ja itseki aatellu heistä että ai korviin sattuu.
Mitä on yleisvokaalilla puhuminen?
Erittäin. Tuntuu sielussa pahalta kun joku puhuu vailla radiossa huonosti. Tai joku huono uutistenlukija. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Mitä on yleisvokaalilla puhuminen?
Se on se vokaali jonka kaikki aina ostaa.
En tiedä muuta kuin että lapsena muistan joillain nähneeni tällaisen Matchbox "Articulated Truck" leikkiauton :P
Vanhempainillassa eräs kertoi sanovansa lastensa kiroileville kavereille, että hän saa näppylöitä kiroilemisesta.
Ei jaksa puhuu kunnolla, älä si kuuntele.
ite oon puhetaidon ammattilainen. Keskustelun ammattilainen työkseni.
Puhun miten sattuu, jos siitä ei yksinkertaisesti makseta.
Työssäni hoidan homman ammattimaisesti.
Sama pätee myös oikolukuun ja kirjoittamiseen.
Jos siitä ei makseta ni virheitä tulee iha miten vaa.
Kapitalismissa asioista maksetaan jos halutaan että ne on tietynlaisia.
Kaikki ei sössötä työkseen. Siinähän se toisilla harjaantuu kun jaarittelee niitä näitä päivät pitkät.