Mitä mieltä miehestä joka osaa suomen (äidinkieli) lisäksi 2-4 kieltä ja...
...on opetellut ne itsenäisesti/tai opettajan kanssa koska tykkää kielistä ja niiden opiskelusta? Ei siksi että esim työ vaatisi jnejne.
Kommentit (25)
Suomen koulujärjestelmä opettaa kaikille kahta kieltä, ja itse luin koulussa neljää. Eli miettisin, onko miehellä jokin oppimisvaikeus, jos hän on opetellut itsenäisesti ja omasta halustaan ne kielet, jotka olisi voinut opiskella koulussakin.
Tunsin aikoinani tutkijan, joka silloin puhui pariakymmentä kieltä. Myöhemmin kuulin, että kieliä oli ilmestynyt hänen valikoimaansa kymmenkunta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin aikoinani tutkijan, joka silloin puhui pariakymmentä kieltä. Myöhemmin kuulin, että kieliä oli ilmestynyt hänen valikoimaansa kymmenkunta lisää.
Nyt pitäisi määritellä, mitä tarkoittaa puhua kieltä. Jos riittää, että puhuu kieltä, niin puhun itse suomen lisäksi englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa, espanjaa, albaniaa, venäjää ja kreikkaa. Kaikkia niitä puhun sen verran, että pystyn tervehtimään, lukemaan liikennemerkkejä ja muita kylttejä, ymmärrän jonkin verran ruokalistaa ja hahmotan sanoja sieltä täältä. En kuitenkaan itse pitäisi sitä niiden kielten taitona. Jos minulta kysytään kielitaitoani, niin vastaan vain suomi, englanti, ruotsi.
Vaikea uskoa, että joku todella puhuisi jopa yli kahtakymmentä kieltä sujuvasti. Huom. ei mahdotonta, sanon vain että vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtavaa! Minulle ilmestyi taito derivoida, ohjelmoida ja rakentaa. Saas nähdä mitä ilmestyy seuraavaksi.
Minulla on 2-4 kättä. Mitä mieltä olet?