Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjahylly ja kirjat

Vierailija
06.09.2026 |

Katsoin tänä viikonloppuna useamman jakson sisustusohjelmaa, jossa korkeakoulutetut nuoret parit ostivat ja sisustivat kallilla hankkimia kotejaan. Hämmästyin kun löytyi isoja sohvia, design-esineitä jne muttei kirjahyllyä eikä kirjoja. Edes lastenhuoneessa ei lapsilla ollut kirjoja. Onko tuo nykyään valtavirtaa? Mistä se johtuu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyajan trendi ja kansa tyhmistyy

Vierailija
2/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä joku kaappi jossa pari kirjaa. Kirjahyllyn sisältö on liian intiimi esitellä vieraille ja äänikirjat vallanneet alaa. 

Vierailija
4/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuaikapalvelusta kuunnellaan salilla ja siivotessa tuplanopeudella dekkarit, somessa mainostetut viihdekirjat ja julkkisten autofiktiot  - ei siinä mitään kirjahyllyjä tarvita. Lapselle tabletti käteen ja joku jenkki-lastenohjelma pyörimään.

Vierailija
5/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly sopii aikuisille, useakin, kunhan ei kaadu lasten päälle tai koiran. Mieluiten hajuttomaan paikkaan. Ettei käry tartu. Ovet suojaavat pölyltä ja ne voi avata välillä. Yöpöytä iso, lipasto, muu kaappi. Laatikot. Lastenhuoneessa mikään ei saa kaatua lapsen päälle jos ottaa kiinni.

Vierailija
6/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyajan trendi ja kansa tyhmistyy

Se, ettei kirjoja hillota kotona, ei tarkoita aina  lukemattomuutta.

Vierailija
7/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kirjahyllyt ja lukeminen alkavat taas trendata.

Vierailija
8/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot on keksitty.

Vierailija
9/9 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetut nuoret ovat tottuneet lukemaan kaiken netistä. Mäkin tykkään lukea ja luen kirjoja lähes joka päivä, mutta mulla on lukemiseen tabletti ja viime muuton yhteydessä mä heitin kaikki fyysiset kirjat roskiin koska mä koin että ne vie turhaa tilaa.