Lastani ette saa (Not Without My Daughter, 1991)
Kommentit (29)
Tää juttu voi olla tosikin.. Iran on ihan oimeä valtio, Lähi-idän Venäjä suurvaltapyrkimyksineen, suurimpia terrorismin rahoittajia maailmassa.
Mutta se dingo vei vauvan-leffan äiti on todellisuudessa kyllä surmannut lapsensa, vaikka siitä vapautettiin... Dingo muka vienyt vauvan, mutta teltassa ei ollut verta, ei verivanaa johtamassa pois teltasta, ei mitään. Vauvan puvun kaula-aukko näytti saksilla leikatulta, ei koiran raatelemalta ekä puku ollut repeytynyt mistään muualta, ihan kuin olisi itsestään lähtenyt irti. Perheen isä kävi todennäköisesti myöhemmin laittamassa vauvan jakun jonkun dingon luolan lähelle silloin,,kun alueella etsittiin kadonnutta miestä.
Akasta on TV-haastattelun nauha, nossa se selittää kylmästi, että dingo kuorii vauvan pään kuin appelsiinin. Tämä kohta jätettiin leffasta pois.
Nyt tuo lapsenmurhaaja on Australiassa kuin joku kansallissankari.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:02"]
Juu eihän tuo voi totta olla millään, kaikki arabimiehet on vaan ihania ja väkivallattomia! Not.
[/quote]
Iranilaiset eivät ole arabeja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:14"]
Tuliko tämä herne nenään-reaktio nyt tuosta minun viestistä?
Minä en epäile naisen kertomaa, koska olen av:lla vaan koska hänen kertomastaan ON esitetty epäilyjä vuosien varrella.
Vaikka on totta, että naisen asema on hirvittävä noissa muslimimaissa ja ajtuskin kauhistutaa, niin saa sitä kai silti jokaista tapausta pohtia erikseen?
Mä olisin varmaan just silloin ala-asteella reagoinut yhtä tulisesti, jos joku olisi esittänyt epäilyjä tuon yhden lempitarinani todenperäisyydestä. Nyt on ikää ja sen mukanaan tuomaa kyynisyyttä kertynyt sen verran, että saatan joskus vahingossa tarkastella asioita realistisessakin valossa.
14
[/quote]Ei, vaan aiemmista :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 19:02"]Juu eihän tuo voi totta olla millään, kaikki arabimiehet on vaan ihania ja väkivallattomia! Not.
[/quote]iranilaiset eivät ole arabeja vaan persialaisia.
Olen itse kuullut puskaradiosta, että kyseinen nainen olisi jossain vaiheessa kääntynyt peräti islamiin ja ihan mielellään käynyt joissain semmoisissa piireissä, mutta ilmeisesti jotain tapahtui sen jälkeen ja tuli toisiin aatoksiin. Sen verran kuullut että ei se naisen versio ihan niin ole mennyt monenkaan hänet tavanneen mielestä. Että varauksella suhtautuisin, vaikka muistan itsekin nähneeni kyseisen elokuvan ja se oĺi kamala.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:01"]
Olen itse kuullut puskaradiosta, että kyseinen nainen olisi jossain vaiheessa kääntynyt peräti islamiin ja ihan mielellään käynyt joissain semmoisissa piireissä, mutta ilmeisesti jotain tapahtui sen jälkeen ja tuli toisiin aatoksiin. Sen verran kuullut että ei se naisen versio ihan niin ole mennyt monenkaan hänet tavanneen mielestä. Että varauksella suhtautuisin, vaikka muistan itsekin nähneeni kyseisen elokuvan ja se oĺi kamala.
[/quote]
Ei niin kamalaa paskaa kuin se, missä lapsenmurhaaja Lindy Chamberlainista tehdään sankaritar. Meryl Streep itkua vääntävänä äitinä.
Kriittinen kannattaa aina olla minkätahansa tositapahtumiin perustuvan kirjan tai elokuvan suhteen. Kriittinen mutta avoin, ei teilata kaikkea suoralta kädeltä mutta säilyttää avoin mieli ja miettiä motiiveja.
Esim Liza Marklundin Uhatut-kirja epäilytti minua erittäin paljon ja oli lähes riitaa :D työtovereideni kanssa (ensi- ja turvakoti) kun vouhkasivat että niin kamalia miehiä on olemassa. Myönsin että on toki mutta kirjassa moni asia vaivasi minua - ja myöhemmin Marlkund on medialle myöntänyt siinä olleen paljon muunneltua ja keksittyä.
Kävin aikoinaan elokuvissa katsomassa tuon elokuvan, tekihän se nuoreen (alle 20) mieleen voimakkaan vaikutuksen.
Täytyypä katsoa se uudestaan, miltä se vaikuttaa nyt vuosien jälkeen ja suuremmalla elämänkokemuksella.
Tuliko tämä herne nenään-reaktio nyt tuosta minun viestistä?
Minä en epäile naisen kertomaa, koska olen av:lla vaan koska hänen kertomastaan ON esitetty epäilyjä vuosien varrella.
Vaikka on totta, että naisen asema on hirvittävä noissa muslimimaissa ja ajtuskin kauhistutaa, niin saa sitä kai silti jokaista tapausta pohtia erikseen?
Mä olisin varmaan just silloin ala-asteella reagoinut yhtä tulisesti, jos joku olisi esittänyt epäilyjä tuon yhden lempitarinani todenperäisyydestä. Nyt on ikää ja sen mukanaan tuomaa kyynisyyttä kertynyt sen verran, että saatan joskus vahingossa tarkastella asioita realistisessakin valossa.
14