Makean/epäterveellisen ruuan himo
Moi!
Mites teillä muilla sujuu viikonloput? Mun tekee ihan hirveesti mieli karkkia, pizzaa, jätskiä ja kaikkea epäterveellistä. :/ Jos syön, siitä saattaa seurata monen päivän "putki". En saa sitä sitten oikein katki. Olen kuin alkoholisti. Paino-ongelmia minulla ei ole.. mutta jotain ahmimiskohtauksiin taipuvaisuutta kylläkin.. En oksntele mutta syön kunnes on todella huono olo.
Nyt tekee ihna hirveästi meili taas kaikkea hyvää. Enkä oiekin tiedä pitäiskö syödä vai ei.. Kohtuutta en osaa :(
Kommentit (25)
Jos tulee haul syödä karkkia syön karkkia, tai jos tekee mieli syödä pitsaa syön pitsaa. Se on ihan normaalia että syö sitä mitä haluaa.
Syö kunnon ruokaa mikä pitää verensokerin tasaisena niin ei tule tuollaisia kohtauksia. Jos et tiedä pitäisikö syödä, älä syö vaan lähde pois houkutusten ääreltä. Noihin herkkuihinhan menee hirmu määrä rahaakin kuukaudessa. Olet sokerikoukussa, ei sekään ole normaalia. Paino-ongelmia ei ole vielä, mutta tulevaisuudessa kyllä.
No oon aina ollut tämmönen. Olen ihannepainossa, BMI on 21. Ei siis paino-ongelmia, KOSKA katson todella tarkasti mitä syön. Syön 5 kertaa päivässä, terveellistä ruokaa.. joskus vaan tulee näitä "kohtauksia" koska pidän liekaa varmaan liian tiukalla. Syön riittävästi ja tarpeeksi, urheilen.. mutta yhtään en voi antaa periksi makealle tai lähtee lapasesta. Pääsen vähällä jos jää yhteen iltaan. Monesti saattaa mennä kolme neljä päivää, että palaan normaaliin rytmiin. Kotiin en yleensä osta herkkuja juuri tästä syystä. Ja yleensä en sitten jaksa lähteä sitä mistään hakemaankaan. Mutta jos joskus päätän, että ok, tänään voin syödä, ni se on kuin joulu konsanaan.. koko ajan pitää mässyttää.. maha kipeäksi asti.
ap
Syöt liian vähän, vaikka vakuutat syöväsi tarpeeksi. Alle 2100 kcal päivässä aikuisella on WHO:n mukaan nälän näkemistä. Syöt myös luultavasti liian vähän hiilareita. Itselläni epäterveellisen ruoan (karkin yms.) himot eivät todellakaan kadonneet karppaamalla, vaan lisäämällä järkevää hiilaria reilusti ruokavalioon.
Syö siis enemmän, rakas ap!
Hiilareita mene kyllä, mutta varmaan vaihtelevasti. Jos syön paljon ruisleipää esim.. ni tekee sitä mieli vaan entistä enempi.. Jotenki tuntuu, että se kieltäytyminen suojelee parhaiten mässäilytä. Töissä esim. en ota juuri koskaan tarjolla olevia juttuja, koska jos otan, ni ei se yksi koskaan riitä.. se on ns. "urku auki" sen jälkeen. Ihan oikeasti olen ku joku alkoholisti. En käsitä!
ap
Mulla ihan samanlaisia ongelmia. Mitä enemmän syön herkkuja niin sitä enemmän niitä tekee mieli :D :/ Päivittäin taistelen himojeni kanssa
No mikähän tähän päivään auttais? Vielä en ole syönyt.. :/ Tänään esim. olen jo syönyt aamulla puuroa, mustikoita, raejuustoa, maitorahkaa, kahvia.. lounaalla muusia, grillimakkaran puolikkaan, raejuustoa, paljon salaattia.. välipalalla sämpylää, juustoa, kahvia.. himottaa!!!!
ap
Olisko vain tapa? Juotko tarpeeksi vettä? Oletko kokeillut kromivalmisteita?
juon ainakin vettä tarpeeksi.. kromia en syö erikseen. Monivitamiinia kylläkin.
No nyt söin fetasalaattia ja ruisleivän kinkulla.. vieläkin himottaa. Lisää ja lisää pitäis saada.. No, ehkä osasyy on menkat, jotka nyt päällänsä... mutta kun mikään ei riitä! Pohjaton maha.
ap
Menkat, stressi, sää(!), masennus, hormonitasapainon häiriöt, kilppariongelmat tai muut sairaudet?
Mulla on sama ap kun sulla. Mä vain olen alipainoinen, kaikki mitä syön tulee ulos ripulina noin 4 kertaa pv.ssä. Eli himo rasvaista kohtaan kertoo vain siitä, että mulla kroppa haluaa haalia kaloreita. Hitto vie mä syön kyllä paljon. Jos suolistossa ei olisi vikaa niin tuolla ruokamäärällä lihoisi äkkiä kyllä yli 100-kiloiseksi. Olen 31vee.
Tee pirtelö, mutta käytä jätskin sijasta maitorahkaa :) Maku kutakuinkin sama, mutta terveellisempi vaihtoehto.
Joo ennen menkkoja on tuo. Olin tänään hotelliaamiaisella ja pöydässä istui myös semmonen "yhhyh, puolitoista karjalanpiirakkaa, siis mä oon ihan täynnä" -hipsteri.
Mulla meni 5 piirakkaa leikkeleineen, raejuustoineen, nakkeine, lihapullineen, munakokkeleineen, silleineen, salaatteineen, puuroineen, jugurtteineen, mysleineen, marjoineen + päälle tuoremehu, tee, kahvi + 3 pikkudonitsia.
Ja ei, en ole amerikanläski, PMS-oireita vaan. Otan niistä ilon irti!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:53"]
No nyt söin fetasalaattia ja ruisleivän kinkulla.. vieläkin himottaa. Lisää ja lisää pitäis saada.. No, ehkä osasyy on menkat, jotka nyt päällänsä... mutta kun mikään ei riitä! Pohjaton maha.
ap
[/quote]
Mikset söisi kunnon päivällistä, jos kerran nälkä on?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:06"]
koska ei munnvarsinaisesti ole nälkä, tekee mieli vaan mättää..
ap
[/quote]
tekemisen puutetta? Nytkin roikut av.lla, etkä ole tyyliin polttopuita pilkkomassa.. just saying...
Juo ensin pari lasillista vettä, sitten ei mahdu herkkuja niin paljon.