Nettikaverit, jotka koskettavat elämää jollain tavalla
Irkkasin joskus aikoinaan ulkomaalaisilla kanavilla ja tutuistin ympäri maailmaa ihmisiin, joita en koskaan tavannut, mutta joiden kanssa jaoin elämänkokemuksia ja keskustelin syvällisiä ja jaoin kuvia.
Siihen aikaan oli tapana ajatella, että nettikaveruus ei ole oikeaa ystävyyttä, että aidot ystävät ovat vain ne, joita näkee kasvotusten ja joiden kanssa viettää oikeaa elämää.
Ajattelin itsekin samalla tavalla, mutta nyt jälkeenpäin olen muuttanut mieltäni: kyllä ne mun irkkikaverit olivat oikeita ystäviä, vaikkemme koskaan tavanneet. Muista monet heistä lopun ikääni ja moni heistä vaikutti ja kosketti elämääni voimakkaasti.
Nykyään olen aika aktiivinen somessa ja kuulun niihin ihmisiin, jotka hyväksyvät kaveripyyntöjä tuntemattomiltakin. Mielestäni se on ihan ok olla tällä tavalla sosiaalinen ja tutustua ihmisiin Facebookin ja muiden medioiden kautta.
Olen tätä kautta huomannutkin asennemuutokseni: pidän nettikavereita oikeina kavereina ja jos joku tällainen nettikaveri yhtäkkiä katoaa Facebookista, niin mulle tulee ikävä ja välillä mietin miksi katosi ja onkohan kaikki ok.
Huvittavinta tässä on se, ett yksi kadonneista nettikavereista oli itse asiassa sellainen iliselvä feikkiprofiili: keksitty nimi ja pöllitty profiilikuva. Kuitenkaan en edes välitä, vaikka nimi ja kuvat eivät olleet tämän profiilin omistajan, vaan kiinnyin silti häneen.
Toinen profiili, johon kiinnyin oli sellainen, että hän ana laittoi jotain positiivista kommenttia, josta tuli hyvä mieli. Hän myös postaili kuvia itsestään ja elämästään ja kun profiili yhtäkkiä katosi, niin harmitti. Jäi ikävä.
Kommentit (9)
Itsekin irkkasin yli 10 vuotta. Kyllä siinä ajassa kerkesi saada useamman hyvän nettiystävän. Osa on facessa kaverina vieläkin, osa katosi elämästäni, mikä vieläkin harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:17"]
Itsekin irkkasin yli 10 vuotta. Kyllä siinä ajassa kerkesi saada useamman hyvän nettiystävän. Osa on facessa kaverina vieläkin, osa katosi elämästäni, mikä vieläkin harmittaa.
[/quote]
Niin, nettikavereissa on se paha puoli, että kun katoavat, niin katoavat ja jos muita yhteystietoja ei ole, niin katoavat lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:17"]
[/quote]
Niin, nettikavereissa on se paha puoli, että kun katoavat, niin katoavat ja jos muita yhteystietoja ei ole, niin katoavat lopullisesti.
[/quote]
Sepäs siinä :/ yhden onnistuin selvittämään ja selvisi, että on aivan narkkari. Harmitti todella paljon pojan/miehen puolesta, kun sain kuulla noinkin ikävästä asiasta
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:17"] Itsekin irkkasin yli 10 vuotta. Kyllä siinä ajassa kerkesi saada useamman hyvän nettiystävän. Osa on facessa kaverina vieläkin, osa katosi elämästäni, mikä vieläkin harmittaa. [/quote] Niin, nettikavereissa on se paha puoli, että kun katoavat, niin katoavat ja jos muita yhteystietoja ei ole, niin katoavat lopullisesti. [/quote] Sepäs siinä :/ yhden onnistuin selvittämään ja selvisi, että on aivan narkkari. Harmitti todella paljon pojan/miehen puolesta, kun sain kuulla noinkin ikävästä asiasta
[/quote]
Mulla yksi nettikaveri teki itsemurhan. Keskustelin hänen kanssaan päivää aiemmin, hän kuunteli vain minun murheitani, ei puhunut omistaan mitään...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:17"] Itsekin irkkasin yli 10 vuotta. Kyllä siinä ajassa kerkesi saada useamman hyvän nettiystävän. Osa on facessa kaverina vieläkin, osa katosi elämästäni, mikä vieläkin harmittaa. [/quote] Niin, nettikavereissa on se paha puoli, että kun katoavat, niin katoavat ja jos muita yhteystietoja ei ole, niin katoavat lopullisesti. [/quote] Sepäs siinä :/ yhden onnistuin selvittämään ja selvisi, että on aivan narkkari. Harmitti todella paljon pojan/miehen puolesta, kun sain kuulla noinkin ikävästä asiasta
[/quote]
Mulla yksi nettikaveri teki itsemurhan. Keskustelin hänen kanssaan päivää aiemmin, hän kuunteli vain minun murheitani, ei puhunut omistaan mitään...
[/quote]
Kuka sulle sitten sen kuolemasta kertoi?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:08"]
[/quote]
[/quote]
Kuka sulle sitten sen kuolemasta kertoi?
[/quote]
Toiset nettikaverit. En tiedä mistä saivat tietää, mutta en uskonut hänen kuolleen, ennen kuin sain linkin hänen lehdessä olleeseen kuolinilmoitukseen, jossa koko nimi ja synt. aika, jotka tiesinkin. Hän oli siis brittiläinen. Häneltä jäi myös kotisivut roikkumaan ikuisiksi ajoiksi nettiin eräälle ilmaissivustolle.
up