Lue keskustelun säännöt.
Kotiruoka onnistuu aina, juhlaruoassa aina jotain vikaa. Miksi?
19.05.2015 |
Olen tehnyt taas koko tämän viikon ihania arkiruokia. Heittelen kaikenlaista pataan tai pannulle ja lopputulos on herkullinen. Sitten, kun suunnittelen (en edes mitään hirveän haastavaa, mutta paremmista aineista yms.) juhlaruokia ja käyn reseptejä läpi hyvissä ajoin etukäteen, lopputulos on aina pettymys. Joskus ruoka on ollut suorastaan pahaa. Harmittaa itseni ja vieraidenkin takia.
Mistä ihmeestä tämä johtuu? Enkö tosiaan osaa tehdä mitään reseptistä vai jännitänkö kokatessa, vai mistä tällainen voi johtua? Uskallan harvemmin olla kovin luova juhlakokkauksissa, kun taas arkena maustan ja varioin sydämeni kyllyydestä.
Onko jollakin samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on sama vika, tosin ei kaikki heitetään pataan- ruuatkaan onnistu, mutta reseptistä tehdyt ei ainakaan. Olen ajatellut että ruuanlaitto ei ole niin eksaktia tiedettä vaan siinä on niin monta muuttujaa että parasta tulee kun maistelee tarkkaan, tuntee oman uuninsa/hellansa, kananmunat ovat erikoisia ja pihvit eri lämpöisiä jne. Eli ihan suoraan reseptistä ei ruokaa voi tehdä.