Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia teit viime viikolla palkatonta työtä?

Vierailija
31.01.2022 |

Palkatonta työtä on mm.
-Kotityöt; siivoaminen, vaatehuolto, astiahuolto, lumityöt
-Hoitotyö; lasten hoito, lasten harrastuksiin kuljetus, kouluun/päiväkotiin kuljetus, muu lasten kanssa vietetty aika esim. apu läksyissä.
-Ruuanlaitto, kaupassa käynti,
-Muut tehtävät; esim. Ostoslistan suunnittelu ja suunnittelu mitä syödään viikon aikana, mahdolliset muut suunnittelut ja toteutukset; esim. lasten syntymäpäivät, sukulaisten juhlat.

Kuinka monta tuntia palkatonta työtä sinä teit viime viikolla? Entä puolisosi? Haluatko laskea montako tuntia tällä viikolla tulee palkatonta työtä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni ollenkaan, tuskin kaupsssa käyntiä voi laskea työksi kun vain itselleni käyn? Kenelle siinä töitä teen?

Vierailija
2/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia jos näette niiden kasvatuksen työnä josta kitistään kun ei saa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyäajan jälkeen työpaikan siivous ja kassan lakeminen. Viikossa noin 5-7h palkatonta...

Vierailija
4/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö oikeissa töissä ollenkaan kun lasket elämisen työksi?

Vierailija
5/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun robotti-imuri on aika hidas. Imuroin sillä hyvinkin toista tuntia päivässä. Keneltä voin vaatia palkkaa tältä ajalta?

Vierailija
6/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla tuntia. Siis työpaikan eteen.

Vierailija
7/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 tuntia.

Sairaanhoitajien harjoittelut ovat palkattomia. Siihen lisäksi tuo AP:n lista ja oikeat työt, että jää rahaa elämiseen.

Vierailija
8/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 1,5 tunnin lenkillä enkä saanut siitä palkkaa.

Vierailija
9/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastunut viisi päivää koronaa palkallisena, muuta en sit olekaan tehnyt eli nolla

Vierailija
10/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes laskea. Minulle maksetaan vain siitä ajasta, minkä olen oppilaiden kanssa luokassa. Työsopimuksessani lukee kuitenkin myös: "Viranhaltija on velvollinen suorittamaan myös muuta hänen koulutustaan, ammattitaitoaan ja työkokemustaan vastaavaa työnantajan osoittamaa työtä." Näistä siis ei makseta erikseen, eikä käytännön elämässä edes kysytä, löytyykö koulutusta, ammattitaitoa tai työkokemusta, kun joku tehtävä osoitetaan.

t. valeopettaja

Vierailija
11/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metavinkuja taas linjoilla.

Vierailija
12/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska töitään luettelee.

Vierailija
13/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole palkatonta. Puolison kanssa puolin ja toisin maksetaan luonnossa.

Vierailija
14/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epävirallinen palkaton omaishoitaja. Huolehdin muistisairaan äitini ruoka- ja lääkeostokset, ruuanlaiton, pyykinpesun, siivouksen jne. Välillä korjaan vaatteita, teen lumitöitä tai etsin äidin piilottamia tavaroita. Eniten aikaa menee äidin ruokailun valvomiseen - hän ei ymmärrä syödä itse, ellei siitä koko ajan muistuteta. Arvioisin että äidin kanssa menee noin 6 tuntia joka päivä, myös pyhäpäivinä, joten se tekisi 42 tuntia viikossa. Se ei ole fyysisesti raskasta, henkisesti kylläkin.

Vierailija
15/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epävirallinen palkaton omaishoitaja. Huolehdin muistisairaan äitini ruoka- ja lääkeostokset, ruuanlaiton, pyykinpesun, siivouksen jne. Välillä korjaan vaatteita, teen lumitöitä tai etsin äidin piilottamia tavaroita. Eniten aikaa menee äidin ruokailun valvomiseen - hän ei ymmärrä syödä itse, ellei siitä koko ajan muistuteta. Arvioisin että äidin kanssa menee noin 6 tuntia joka päivä, myös pyhäpäivinä, joten se tekisi 42 tuntia viikossa. Se ei ole fyysisesti raskasta, henkisesti kylläkin.

Silti sydäntä lämmittää, kun huolehdit äidistäsi. ❤️

Vierailija
16/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on. Eli arkiset perustoimet ovat sitten palkatonta työtä? Kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
17/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesoletettuna tein kaikki koti- ja palkka ja metatyöt. Montako tuntia vuodessa on?

Vierailija
18/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 3h arkisin ja noin 5h viikonloppuisin eli 25 tuntia.

Vierailija
19/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 3h arkisin ja noin 5h viikonloppuisin eli 25 tuntia.

Lähetä lasku takautuvasti. Olisit rikas.

Vierailija
20/31 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa vietetty aika. Just joo. Lasketko syömisen ja peseytymisen myös työksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme