Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli kutsu työhaastatteluun

Vierailija
31.01.2022 |

Tänään soiteltiin työhaastattelukutsusta. Haastattelu olisi haluttu pitää seuraavan kahden päivän sisällä. Vapaita aikoja oli muutama, eivätkä ne sopineet.

Työnantaja ei vaikuttanut kovin tyytyväiseltä, kun ehdotin jotain muuta haastattelupäivää tilalle, jotta saisin ajan järjestettyä. Tällaiseenkö oikeasti työnhaku voi nykyään tyssätä?

Ei ollut mikään kesätyö jäätelökioskilla kyseessä, vaan runsaasti työkokemusta vaativa asiantuntijatehtävä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot muualla vielä töissä, en ymmärrä haastattelusta sopijaa. Jos oot työtön, niin en ymmärrä sua.

Olen töissä. Siksi olisin tarvinnut mahdollisuuden järjestää haastatteluaika johonkin sopivaan saumaan.

Vierailija
2/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä niillä sitten kovin suurta tarvetta ole saada kokenutta asiantuntijaa. Ilmeisesti et ole työtön, joten anna olla, paska firma se on.

Vai oliko vuokratyöfirma, haisee vähän siltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näillä on noin ilmeinen kiire niin kannattaa varata se ensimmäinen mahdollinen aika.

Päätös todennäköisesti tehdään jo ensimmäisen päivän aikana ja jälkimmäiset haastattelut ovat enää varalla.

Vierailija
4/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä niillä sitten kovin suurta tarvetta ole saada kokenutta asiantuntijaa. Ilmeisesti et ole työtön, joten anna olla, paska firma se on.

Vai oliko vuokratyöfirma, haisee vähän siltä?

Ei ollut vuokratyöfirma. Kuulemma hakuprosessi olisi haluttu hoitaa nopeasti loppuun.

Vierailija
5/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näillä on noin ilmeinen kiire niin kannattaa varata se ensimmäinen mahdollinen aika.

Päätös todennäköisesti tehdään jo ensimmäisen päivän aikana ja jälkimmäiset haastattelut ovat enää varalla.

No, en vain nyt pysty osallistumaan haastatteluun tarjottuina aikoina. Taisi haku minun osaltani tyssätä tähän.

Vierailija
6/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut noin. Jollei ehdotettu aika ole sopinut niin aina on sellainen, jolle sopii.

Olen saanut kutsun jopa 2-4 h varoitusajalla.

Vierailija
7/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kiire, koska siellä on joku kamala kaaos, kun ovat viivytelleet rekrytoinnin käynnistämisessä. Ihan tiedoksi, ettei ole herkkua olla se rekrytoija, joka joutuu tuollaisella parin päivän aikataululla pelleilemään kun asiakasyrityksessä ei haluta uskoa millään, ettei se näin mene. Ja aina tuollainen kaoottinen tausta siellä. Luulen, että vältyit joltain kammottavalta työpaikalta juuri.

Vierailija
8/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut noin. Jollei ehdotettu aika ole sopinut niin aina on sellainen, jolle sopii.

Olen saanut kutsun jopa 2-4 h varoitusajalla.

Minkälaisista töistä nyt puhutaan? Ei kaikista töistä voi noin vain häipyä pois kesken päivän.

Vierailija
9/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He olivat varanneet nuo päivät kalenterista.

Lyhytnäköistä heiltä. Asiantuntijatyössä kun yleensä kalenteri on siihen malliin varattu, ettei lyhyellä varoitusajalla vaan onnistu. En minäkään voi peruttaa huomista johtoryhmän kokousta ja iltapäivällä olevaa työpajaa, jonka itse vedän. Voisin kyllä järjestää haastattelun klo 8-9 tai klo 16-17, mutta ymmärrän tietenkin, että haastattelijalle itselleen ei helpolla nuo ajat sovi.

Vierailija
10/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on kiire, koska siellä on joku kamala kaaos, kun ovat viivytelleet rekrytoinnin käynnistämisessä. Ihan tiedoksi, ettei ole herkkua olla se rekrytoija, joka joutuu tuollaisella parin päivän aikataululla pelleilemään kun asiakasyrityksessä ei haluta uskoa millään, ettei se näin mene. Ja aina tuollainen kaoottinen tausta siellä. Luulen, että vältyit joltain kammottavalta työpaikalta juuri.

Hyviä pointteja. Kiitos sinulle!

Vierailija
11/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ap:lla on kuitenkin irtisanomisaika. Ei siinä muutama päivän viive merkkaa mitään.

Onko joku konsulttifirma, joka tarvii heti työntekijöitä johonkin asiakasprojektiin?

Tuottava työntekijä heti ekapäivästä lähtien. Tällaista se on.

Vierailija
12/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku konsulttifirma, joka tarvii heti työntekijöitä johonkin asiakasprojektiin?

Tuottava työntekijä heti ekapäivästä lähtien. Tällaista se on.

Nämä ovat niitä ainoita kertoja jolloin oman alansa työpaikkaa hakevat korkeakoulutetut asiantuntijatason työttömät voivat päästä edes haastatteluun saati sitten tulla vielä valituksi hyvin palkattuun vakinaiseen duuniin.

Ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan kun tarvitaan senioritason osaajaa joka ottaa projektin haltuunsa ensinnäisestä päivästä lähtien ja se päivä on ylihuomenna.

Vierailija
13/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi paskaa johtamista ja prosessit loistavat poissaolollaan.

Vierailija
14/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain aikoinaan (ja pääsin) kunnan johtavaan virkaan ja haastatteluraadissa oli neljä luottamushenkilöä ja neljä johtavaa viranhaltijaa. Olivat ensiksi katsoneet tuolle konklaaville sopivat ajat ja sitten kullakin haastateltavalla oli 30 minuutin sloti. Tärkeintä siis oli, että kaikki pääsivät päättämään. 

Vierailija
15/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin paikalla on useampia henkilöitä, joten haastattelut sovitaan tietylle päivälle. Tuo on toki outoa, että soitetaan noin lähellä haastattelupäivää. Ehkä joku oli perunut ja halusivat sinut tilalle?

Vierailija
16/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He olivat varanneet nuo päivät kalenterista.

Lyhytnäköistä heiltä. Asiantuntijatyössä kun yleensä kalenteri on siihen malliin varattu, ettei lyhyellä varoitusajalla vaan onnistu. En minäkään voi peruttaa huomista johtoryhmän kokousta ja iltapäivällä olevaa työpajaa, jonka itse vedän. Voisin kyllä järjestää haastattelun klo 8-9 tai klo 16-17, mutta ymmärrän tietenkin, että haastattelijalle itselleen ei helpolla nuo ajat sovi.

Perheelliselle myös nuo ajat voivat olla haastavia järjestää äkkiä vapaaksi. Lapsia ei voi jättää päiväkotiin koko illaksi eikä haastattelu onnistu, jos kotona on hirveä härdelli.

Vierailija
17/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin paikalla on useampia henkilöitä, joten haastattelut sovitaan tietylle päivälle. Tuo on toki outoa, että soitetaan noin lähellä haastattelupäivää. Ehkä joku oli perunut ja halusivat sinut tilalle?

Onhan sekin aina mahdollista.

Vierailija
18/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain aikoinaan (ja pääsin) kunnan johtavaan virkaan ja haastatteluraadissa oli neljä luottamushenkilöä ja neljä johtavaa viranhaltijaa. Olivat ensiksi katsoneet tuolle konklaaville sopivat ajat ja sitten kullakin haastateltavalla oli 30 minuutin sloti. Tärkeintä siis oli, että kaikki pääsivät päättämään. 

Tuollaisessa tapauksessa onkin hyvä jos jo työpaikkailmoituksessa mainitaan koska lähtökohtaisesti haastattelut pidetään. Silloin voi yrittää pitää kalenteria tuona ajankohtana tavallista tyhjempänä tai ottaa töistä vapaata.

Vierailija
19/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistit luodin! Jos työnantajafirman töhöily säteilee jo asiakasyritykseen asti (rekryfirma), niin tilanne on kriittinen. Asiat ovat levällään kuin Jokisen eväät ja alimiehitetty henkilöstö säntäilee kuin ellun kanat johdon odottaessa ihmeidentekijää.

Vierailija
20/33 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa onkin hyvä jos jo työpaikkailmoituksessa mainitaan koska lähtökohtaisesti haastattelut pidetään. Silloin voi yrittää pitää kalenteria tuona ajankohtana tavallista tyhjempänä tai ottaa töistä vapaata.

Tuohan on nykyään jo aika yleinen käytäntö. Ellei ilmoitetun haastatteluajan lähestyessä ole kuulunut mitään, tiedät silloin yleensä rekryprosessin olevan kohdaltasi ohi.