Haluatko kysyä jotain lapsettomuudesta kärsivältä VL-naiselta?
Olen siis 23-vuotias nainen, naimisissa olen ollut vuoden ja lapsia meille ei ole siunaantunut.
Kysymykset mielellään aiheeseen liittyen =)
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:49"]Kerro ap ledtadiolaisuuden eroja. Mitens ns. Uuslestadiolaiset eroavat vanhoillisista? [/quote] Voisitko sinä nyt pitää esitelmän suomalaisuuden ja tanskalaisuuden eroista? Mistä oletat ap:n osaavan antaa lausuntoa uuslestadiolaisuudesta? [/quote] Esitelmän? Pyysin listaamaan EROJA.
[/quote]
No mistä niitä eroja voi tietää, jos ei tiedä riittävästi siitä toisesta? Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää. Ap voi kyllä kertoa omasta uskostaan, mutta mistä oletatte hänen osaavan tehdä tosiasioihin pohjautuvan läpileikkauksen eroista?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:49"]Kerro ap ledtadiolaisuuden eroja. Mitens ns. Uuslestadiolaiset eroavat vanhoillisista? [/quote] Voisitko sinä nyt pitää esitelmän suomalaisuuden ja tanskalaisuuden eroista? Mistä oletat ap:n osaavan antaa lausuntoa uuslestadiolaisuudesta? [/quote] Esitelmän? Pyysin listaamaan EROJA.
[/quote]
No mistä niitä eroja voi tietää, jos ei tiedä riittävästi siitä toisesta? Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää. Ap voi kyllä kertoa omasta uskostaan, mutta mistä oletatte hänen osaavan tehdä tosiasioihin pohjautuvan läpileikkauksen eroista?
[/quote]
Minusta tuntuu, että sinä olet ainoa, joka tekee oletuksia. Rauhoitu. Ap ei ole määritellyt mitä saa ja mitä ei saa kysyä.
"Lapsettomuudesta kärsivä" ?
En vuoden yritystä laskisi vielä lapsettomuudeksi ja toisekseen ehdit kyllä kärsiä siinä lestadiolaisten perhehelvetissä, joten nauti nyt kun vielä olet ihminen etkä synnytyskone.
Et sinä mistään lapsettomuudesta kärsi.
Sano uudelleen muutaman vuoden päästä, jos tilanne on pysynyt samana.
No ethän sinä ole vl, jos lapsettomuudesta kärsit? :D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:20"]Mitä tarkoittaa VL-nainen?
[/quote]
Vapaaehtoisesti lapseton tai vanhoillislestaadiolainen
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:53"]Olen siis 23-vuotias nainen, naimisissa olen ollut vuoden ja lapsia meille ei ole siunaantunut.
Kysymykset mielellään aiheeseen liittyen =)
[/quote]
Aika myöhään menit naimisiin. Itse menin heti 18 -vuotiaana, nyt 2 lasta, ja taloa ollaan rakentamassa!
22 v vl
Eikö se mene niin teillä, että jumala antaa sulle niin monta lasta kuin jaksat/pystyt kasvattamaan. Jollet saa lapsia, niin jumala sanoo sillä ettet niistä pystyiso huolehtimaan. Eikö se muutenkin ole jumalan tahto? Miten voit kärsiä jumalan tahdosta? Eikö se ole aika tekopyhää? Herää ja rupea ajattelemaan omilla aivoillas!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:20"]Mitä tarkoittaa VL-nainen? [/quote] Vapaaehtoisesti lapseton tai vanhoillislestaadiolainen
[/quote]
Tässä tapauksessa siis vanhoillislestadiolainen, koska kärsii lapsettomuudesta. Okei, kiitos vastauksesta!
Kysymyksiä aloittajalle: koetko painostusta suvun tai koko yhteisön taholta? Onko kärsimyksesi huonommuuden tunnetta? Oletko sitä mieltä, että Jumala rankaisee sinua jostain
En halua kysyä mitään, mutta voin lohduttaa, että vuosi on vielä lyhyt aika. Me odotimme lasta yli 5 vuotta. Hänet saatiin alulle hedelmöityshoidoilla ( IVF). Jos olette nyt vuoden yrittäneet, niin voitte mennä tutkimuksiin. Joskus saattaa olla vain pientä vaivaa, joka saadaan toimimaan esim. kevyillä hormonihoidoilla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:20"]Mitä tarkoittaa VL-nainen?
[/quote]
vapaaehtoisesti lapseton tai aivopesty
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:24"]Eikö se mene niin teillä, että jumala antaa sulle niin monta lasta kuin jaksat/pystyt kasvattamaan. Jollet saa lapsia, niin jumala sanoo sillä ettet niistä pystyiso huolehtimaan. Eikö se muutenkin ole jumalan tahto? Miten voit kärsiä jumalan tahdosta? Eikö se ole aika tekopyhää? Herää ja rupea ajattelemaan omilla aivoillas!
[/quote]
Totta kai Jumalan tahdosta tai sallimuksesta voi kärsiä. Ei kenellekään ole luvattu vaikeuksista vapaata elämää. Vasta kuolemassa kärsimys päättyy.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:04"]
"Lapsettomuudesta kärsivä" ? En vuoden yritystä laskisi vielä lapsettomuudeksi ja toisekseen ehdit kyllä kärsiä siinä lestadiolaisten perhehelvetissä, joten nauti nyt kun vielä olet ihminen etkä synnytyskone.
[/quote]
Itseasiassa kärsin, minulla on diagnoosi enkä nähtävästi tule luonnollisesti raskautumaan. En myöskään aio ottaa hedelmöityshoitoja, sillä uskon että olemassaololleni on jokin muu syy kuin lasten tekeminen. :) ap
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:19"]
No ethän sinä ole vl, jos lapsettomuudesta kärsit? :D
[/quote]
Anteeksi jos tuli sekaannus, tosiaan en ole vapaaehtoisesti lapseton vaan vanhollislestaadiolainen.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:53"]Olen siis 23-vuotias nainen, naimisissa olen ollut vuoden ja lapsia meille ei ole siunaantunut. Kysymykset mielellään aiheeseen liittyen =) [/quote] Aika myöhään menit naimisiin. Itse menin heti 18 -vuotiaana, nyt 2 lasta, ja taloa ollaan rakentamassa! 22 v vl
[/quote]
No, minulle tämä oli oikea aika. Sinulle oikea aika oli toinen. ap
Adoptio?