Voiko hyttyselle olla allerginen?
Niin, että vaikka se ei pistä, mutta pyörii ympärillä, iho kutiaa ja syyhyää.
Itse välillä kärsin tällaisesta. Sitten teidä, että onko tämä psykosomaattista vai todellista?
Kommentit (9)
En tiedä miten allergia määritellään, mutta ainakin omassa perheessäni eri perheenjäsenillä on todella eritasoinen reaktio hyttysenpuremaan. Yhtä ne joko eivät pure ollenkaan tai sitten puremista ei seuraa juuri mitään, yhdelle tulee kyllä kutiseva paukama muttei kovin kummoinen, ja kahdella ne puremat paisuvat mustikan kokoisiksi ja märkivät.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:26"]
En tiedä miten allergia määritellään, mutta ainakin omassa perheessäni eri perheenjäsenillä on todella eritasoinen reaktio hyttysenpuremaan. Yhtä ne joko eivät pure ollenkaan tai sitten puremista ei seuraa juuri mitään, yhdelle tulee kyllä kutiseva paukama muttei kovin kummoinen, ja kahdella ne puremat paisuvat mustikan kokoisiksi ja märkivät.
[/quote]
Varmaan ajatuskatko, mutta hyttyset eivät pure :P
Meidänkin lapsella turpoaa koko pistoskohta hurjan näköiseksi. Oletan, että on allerginen hyttysen pistolle. Ap:lla on kuviteltu ongelma. Hieman sama, kun jos puhutaan täitartunnoista, kaikki alkavat rapsutella päätä vaikkei täitä olisikaan:D
Mun mutsilla tulee kans tollasia 3:n mainitsemia mustikan kokoisia paukamia hyttysen pistoista, jotka aina tulehtuu, ja ne kestää tosi kauan parantua
Voi olla. Mulle tulee n. polven kokoinen turvonnut kohta pistosta. Todella ärsyttävää ja kutiaa ja kirvelee kaiken aikaa. Viime kesänä onnistui pistämään otsaan ja puoli päätä aivan turvoksissa..
Mulla tulee kesän ekoista pistoista ihan järkyttävät verenpunaiset kovat patit, mutta loppukesästä ei juuri mitään oireita. Pelkkä hyttysen läsnäolo ei oireita aiheuta. Ärsyttää vaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:23"]
Niin, että vaikka se ei pistä, mutta pyörii ympärillä, iho kutiaa ja syyhyää.
Itse välillä kärsin tällaisesta. Sitten teidä, että onko tämä psykosomaattista vai todellista?
[/quote]
Eiköhän nuo ole ihan todellisia pistoja joita et ole huomannut.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:23"]
Niin, että vaikka se ei pistä, mutta pyörii ympärillä, [/quote]
Noh, mietipä ny ihan ite, voisko siitä mitään seurata, jos sitä ihan vaan pyörii ympärillä. Ei niinku käy iholla ollenkaan??
Jos sitä vaan on niinku kehittänu jonkun allergian vaikka... emmie tiiä, mutta vaikka ympärillä pyöriville kahen puntin pörrääjille.....? Tykätään kuitenkin kun tuoksuu hyvältä ja näyttääkin..... :)
Sukulaisnainen on, mutta niille pistoille. Hän saa avun kantamalla kaulassaan jonkinlaista riipusta, joka estää hyönteisten puremat. Käyttää samaa koirallaan. Jotenkin epäilen näiden vaikutusta.