Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akne siirtynyt kasvoista olkapäihin?

Vierailija
06.06.2015 |

Hei!

Olen kärsinyt 13-vuotiaasta (nyt 25) näpyistä ja aknesta, välillä todella pahana ja välillä lievempänä. Viimeiset pari vuotta akne on vaivannut leuassa, mutta olen kasvojen pahasta aknesta päässyt eroon 90% ruokavalion muutoksella (ei maitotuotteita poislukien voi, hera ja satunnaiset juustot eikä sokeria, lisäravineita sinkki yms). Toki pikkunäppyjä on paljonkin ajoittain, mutta ei varsinaista pahaa, syviä leukaan tulevia patteja. Juhlimisen jälkeen ja huonojen ruokailujen jälkeen saan yleensä yhden tai kaksi leukapattia muistutuksena. 

Nyt ihmettelenkin, miksi ihmeessä olkapäihini/lapoihini on alkanut tulla aknea? Sekä isoja, että pieniä näppyjä. Ennen selkä on ollut suhteellisen siisti, mutta nyt etenkin toinen lapani on todella törkeän näköinen, ei hyvä kesällä :(

Mikä voi aiheuttaa olkapäihin aknea, ja miksi se tuntuu siirtyneen kasvoista selkään? Onko kellään kokemusta? Lakanoita voisi vaihtaa useammin, mutta ei niistä ole ennen aiheutunut tällaista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikkuhiljaa alkanut pestä ja kuoria tuota ihoaluetta tehokkaammin, ei ole auttanut. Hoitoainettakaan ei pääse tuolle puolelle, joka on pahana, sillä siirrän hiukset aina toiselle puolelle hoitoaineen vaikutusajaksi.. 

Ihmettelen vain, miksi akne on hävinnyt kasvoista ja lähes yhtä pahana siirtynyt olkapäihin? Sanotaan, että leuka-akne johtuu hormoneista, no ilmeisesti sain ne tasoittumaan ruokavaliolla. Mikä sisäinen syy voi johtua selän näppyyntymiseen ja kasvojen puhdistumiseen?

Vierailija
2/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika terveyskeskukseen, vaatii todennäköisesti aika pitkän antibioottikuurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit on kokeiltu joskus pariin otteeseen, ne auttavat hetkellisesti ja ongelma palaa takaisin. En halua myrkyttää suolistoani, siksi ei antibiootteja :) Roaccutan on vielä kokeilematta, mahdollisesti syksyllä kun auringonvalo vähenee (herkistää auringolle). On se sitten kumma miksi pitää olla näppyjä, ja joillakin ketkä mussuttavat karkkia ja leipää päivästä toiseen on niin sileä iho. No, jokaisella omat heikkoutensa ja asiat, joihin kroppa reagoi.. 

Vierailija
4/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 35, juuri 2 kk sitten lopetin Roacuttan-kuurin. Auttoi. Finnejä oli naamassa, rinnassa ja selässä. Nyt selässä vielä muutama satunnainen ja arpia :(... Muuten kaikki hävisi, toistaiseksi. Saa nähdä onko tulos pysyvä. Kuuri oli tavallaan rankka.. mieliala mielestäni vähän vaihteli kuurin aikana ja paikat kuivui. Myös jonkinlaista selkäkipua oli, MUTTA silitikin kannatti. Tässä iässä ikuinen teini-ikä alkoi jo riittelemään.. Nyt on kiva kunnei tarvitse laittaa meikkiä ja siltikin naama näyttää ihan kivalta. En ennenkään aina meikkiä käyttänyt, mutta sitten ne finnit tietty helotti entistä näkyvämmin.

Vierailija
5/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:41"]Mä olen 35, juuri 2 kk sitten lopetin Roacuttan-kuurin. Auttoi. Finnejä oli naamassa, rinnassa ja selässä. Nyt selässä vielä muutama satunnainen ja arpia :(... Muuten kaikki hävisi, toistaiseksi. Saa nähdä onko tulos pysyvä. Kuuri oli tavallaan rankka.. mieliala mielestäni vähän vaihteli kuurin aikana ja paikat kuivui. Myös jonkinlaista selkäkipua oli, MUTTA silitikin kannatti. Tässä iässä ikuinen teini-ikä alkoi jo riittelemään.. Nyt on kiva kunnei tarvitse laittaa meikkiä ja siltikin naama näyttää ihan kivalta. En ennenkään aina meikkiä käyttänyt, mutta sitten ne finnit tietty helotti entistä näkyvämmin.
[/quote]
Minä myös syönyt tuon kuurin muutama vuosi sitten kun raskaus sai aikaan järkyttävän hormonaalisen aknen. Kasvot, rintakehä, selkä. Auttoi. :) rankka kuuri mutta kannatti.

Vierailija
6/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellään vinkkejä?

Vierailija
7/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineitten huolimaton huuhtominen iholta? Tarkasta hiustenpesurutiinisi.

Vierailija
8/10 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyseinen ongelma aivan villinä pitkin koko vartaloa. Iän myötä tuntuu vain pahenevan. Sama ihohan kasvoilla ja muualla vartalossa on, joten sama asia yleensä johtaa kummankin näppyyntymiseen, jos kyseessä ei selkeä asia, kuten likaiset vuodevaatteet ym.

Vierailija
9/10 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, tosin vasta 22v. Jo 8v asti kärsinyt finneistä, naamassa oli paljon mutta 20v siirtynyt naamasta pois, olkapäät ja selkä ovat nyt kohteena. Varsinkin olkapäät. Syönyt Tetracycliniä, doximyciniä jne. Auttanut hieman muttei kokonaan lähtenyt edes kuurien alla. Kyllästyttää koska ei kehtaa toppeja pitää ihom vuoksi. Voisi Roacuttan kuuria kokeilla?

Vierailija
10/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknelääke ilman reseptiä - https://nplink.net/k43rtkie Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.