Pitääkö päiväkodin korvata?
5-vuotias poikani oli tänään päiväkodin kanssa retkellä, ja poikani riisui takkinsa ja unohti sen sinne. Kukaan hoitaja ei huomannut että takki jäi. Vasta päivän päätteeksi poika itse huomasi ja muisti että oli sen sinne jättänyt. Hoitaja vaan pahoitteli asiaa eikä muuta. Menimme etsimään takkia mutta sitä ei enää löytynyt. Harmittaa kauheesti, takki oli suht arvokas, ei ihan uusi, mutta ehjä ja uuden veroinen. Pitäisikö päiväkodin tai omahoitajan korvata takki? Eikö se ole hoitajan huolimattomuutta?
Kommentit (23)
Ei minustakaan ole päiväkodin korvattava. 5-vuotiaat saattaa itse leikkiensä riennoissa riisua ulkotakin pois, eikä hoitaja voi aina huomata. Siellä kun lapset juoksee keskenään ympäriinsä, niin ei voi muistaa, kellä oli mitäkin päällä.
Harmittava juttu, mutta vahinkohan tuo on kaikkien osalta ollut.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:03"]Ei minustakaan ole päiväkodin korvattava. 5-vuotiaat saattaa itse leikkiensä riennoissa riisua ulkotakin pois, eikä hoitaja voi aina huomata. Siellä kun lapset juoksee keskenään ympäriinsä, niin ei voi muistaa, kellä oli mitäkin päällä.
Harmittava juttu, mutta vahinkohan tuo on kaikkien osalta ollut.
[/quote]
Kyllä ne sen pitäisi muistaa että on TAKKI päällä.
Oon itse lastenhoitaja ja tiedän kyllä mitä päiväkodin arki on.
Tee valitus johtajalle. Ei voi olla mahdollista että hoitajat eivät huomaa ettei lapsella ole ulkovaatteita!!
Juu luulis, että olis huomannut takin puuttuneen varsinkin näillä keleillä, kun ei mikään lämmin ole.
Mikä ihme se on että nykyaikana kaikki pitää korvata, mistään ei tarvitse itse olla vastuussa??? osta piltillesi kohtuuhintaisempi takki niin ei tarvitse itkeä. Kuvittelet varmaan että päiväkodin henkilökunta erityisesti valvoo pentujen parempien takkien perään:DD Just.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:10"]Mikä ihme se on että nykyaikana kaikki pitää korvata, mistään ei tarvitse itse olla vastuussa??? osta piltillesi kohtuuhintaisempi takki niin ei tarvitse itkeä. Kuvittelet varmaan että päiväkodin henkilökunta erityisesti valvoo pentujen parempien takkien perään:DD Just.
[/quote]
Vastuussa? Siinä vaiheessa kun lapsi tulee päiväkotiin ja vanhempi lähtee töihin VASTUU lapsesta/lapsen tavaroista siirtyy hoitajille.
Onhan tuo nyt suhteellisen leväperäistä hoitoa. Enhän mä voisi enää luottaa hoitajiin, jos lapset noin vaan voivat pitkiä aikoja olla ilman ulkovaatteita. Miksei hoitajat tee töitään ja huolehdi!?
Törkeetä. Kyllä mä valituksen tekisin esimiehelle. Korvauksesta viis.
Päiväkotiketjuja on kaikista viihdyttävintä seurata... Homma saattaa alkaa parilla asiallisella viestillä ja sitten lähtee! Kohta täällä on sota, pitääpä hakea sipsejä.
No, pojalla oli varmasti hauska päivä. Takki on aika pieni murhe, kun pk kuitenkin viitsii retkeillä lasten kanssa. Onhan siinä lapsissa vahtimista, ei se haittaa jos takin vahtiminen jäi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:09"]Juu luulis, että olis huomannut takin puuttuneen varsinkin näillä keleillä, kun ei mikään lämmin ole.
[/quote]
Lapsella oli kyllä huppari, että ei hän viluissaan ollut. Mutta pitäisihän silti aina tarkistaa että kaikki tavarat tulee mukaan kun paikasta lähdetään pois. Ap
". Vanhempia pyydetään lasta varustaessaan ottamaan huomioon, että päivähoitopaikka ei voi vastata lapsen omaisuudelle aiheutuneista vahingoista tai omaisuuden katoamisesta."
Lainaus on lapsen päiväkodin ohjeista.
Se henkilökunta ei ole siellä vastuussa teidän lastenne vaatteista. Jokainen varmasti ymmärtää mistä ja kenestä olevat vastuussa ensisijaisesti. Tuntuu kuin opastaisi päiväkoti-ikäisiä tällaisessa ilmiselvässä asiassa.
Lisää lainauksia:
"Jos lapsi aiheuttaa vahinkoa toisen omaisuudelle, ei kaupunki ole vastuussa vahingosta tai sen korvaamisesta. Perheen kotivakuutuksesta voi hakea vahingon korvaamista."
Oikeestiko hyvään hoitoon ei kuulu lapsen lämmin pukeutuminen? Eikö ole hoitajan tehtävä vahtia, että kaikilla on asianmukaiset varusteet päällään? Sateella pukevat sadevaatteet ja pakkasella rompetta on enemmän päällä.
Riippuu tietenkin missäpäin Suomea tämä takin häviäminen on tapahtunut. Ei kaikkialla ole ollut lämmintä tänään. Meilläpäin kuljettiin ihan kaikki ulkotamineet päällä. Jos jollain ei olisi ollut takkia, olisi se kyllä pistänyt silmään ja asia olisi korjattu heti, ettei pieni ole viluinen.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:18"]
". Vanhempia pyydetään lasta varustaessaan ottamaan huomioon, että päivähoitopaikka ei voi vastata lapsen omaisuudelle aiheutuneista vahingoista tai omaisuuden katoamisesta."
Lainaus on lapsen päiväkodin ohjeista.
[/quote]
missä sun lapses on päivähoidossa? O.o
En kyllä kehtaisi ikinä lähteä tuollaisista asioista rahaa päiväkodilta nyhtämään, ihan sama mitä laki sanoo. Jos naapurin teinityttö katsoisi kesätöinä lapsesi perään ja takki katoaisi, karhuaisitko häneltäkin takin hinnan?
Mä en anna lapsen laittaa edes farkkuja päiväkotiin kun ne menisi hiekkalaatikolla pilalle. Ei meillä tädit muista aina vaihtaa ulos mitään rönttävaatteita vaikka ne olisikin mukana. Ja jos laittaa lapselle aurikolasit päähän niin 100% varmuudella ne ovat iltapäivään mennessä kadonneet. Mutta vastaus kysymykseesi: ei pidä korvata, lapset hävittää kaikenlaista jatkuvasti ja kunnat olisi vararikossa jos pitäisi kaikkien huithapelilasten vaatteita korvata.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:16"]Päiväkotiketjuja on kaikista viihdyttävintä seurata... Homma saattaa alkaa parilla asiallisella viestillä ja sitten lähtee! Kohta täällä on sota, pitääpä hakea sipsejä.
[/quote]
Minusta välillä tuntuu että puolet näistä on jotain trolleja, mutta pelkään pahoin että olen väärässä...
Ei lapsella varmasti ole kylmä ollut, jos on itse riisunut takin. Luultavasti on ollut hiki, kun hupparikin oli takin alla. Ei mikään ihme, että takki unohtui.
Ei tarvitse korvata.