Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epiduraali/spinaalipuudutuksen vammauttamat

Vierailija
05.06.2015 |

Hei!
Esiintyikö epiduraali- tai spinaalipuudutusta laittaessa tai sen jälkeen kipu- tai halvausoireita? Päänsärkyä? Selkäkipua, outoa pistelyä, muurahaisia iholla, pahenevia selkä-ja alaraaja kipuja. Kirjallisuudessa vakava halvausoireisto on kehittynyt, jopa 7 kuukaudem viiveellä. Ehkäpä virtsaamiseen tai ulostamiseen liittyviä ongelmia.
Ystäväni perusti juuri skandinaavisen FB ryhmän. Löydät sen nimellä epidural/spinal skador.
Tervetuloa...et ole enää ongelmasi kanssa yksin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vähätellään todella paljon. Itsekin sain kolon selkärankaan ja ikuiset selkäkivut

Vierailija
2/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen et mun ms-tauti sai alkunsa epiduraalista....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi otitte?

Vierailija
4/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kummastakin synnytyksestä, 3 yötä eli just päästy kotiin kun yhtäkkiä jäätävä päänsärky ja syke hakkaa oikeasti 200. Luulin kuolevani....osastolta puhelimitse käskivät vaan ottaa lisää buranaa vaikka olin jo ottanut ainakin maksimit. Yksi syy, miksi en enää uskalla tehdä enempää lapsia. Tuo pistoskohta oireillut muutenkin, yhtäkkisiä kylmän väreitä lähtee selästä kohti koko muuta kroppaa vaikka olis monet kerrastot + peitot päällä. Normaalia? En usko.

Vierailija
5/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:59"]MIksi otitte?
[/quote] mulle ei lääkäri edes ilmoittanut yhtäkkiä laittaneensa kohdunkaulapuudutetta ... Epiduraali oli "itsestäänselvyys". Ei alkanut haittoja luettelemaan siinä puserruksesa

Vierailija
6/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, spinaalipuudutuksessa tehdyn keisarileikkauksen jälkeen tuli ns. spinaalipäänsärky, mutta kahden veripaikan jälkeen olin oireeton ja olen edelleen 4kk jälkeen.

Vierailija
7/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut synnyttäessä kerran epiduraalin ja kerran spinaalin ja molemmat ovat toimineet täydellisesti just niin ku pitääkin! Näin on käynyt myös kavereille. Komplikaatioit ovat ääreisharvinaisia ja on turvallisempaa ottaa puudute kuin olla ottamatta, jos sitä kokee tarvitsevansa.

Vierailija
8/8 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain spinaalipuudutuksen jälkeen postspinaalipäänsäryn (tosin en ollut synnyttymässä vaan tyräleikkauksessa). Oli karmeaa, mut veripaikka 72 tunnin päästä toi avun. Ton paikan jälkeen pää oli kyllä omituisen "köykäisen" tuntuinen muutaman päivän. Ei enää ikinä spinaalipuudutetta (vaikkakin kuulemma toi päänsärky voidaan estää käyttämällä pienempää neulaa)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän