Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että ajaessani renkaanvaihtoon minulla on joka kerta mukamas huonot renkaat liikkeen mielestä?

Vierailija
31.01.2022 |

Vai onko se vain rahastusta? Olen nainen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä että paljonko sinä niillä renkailla kauden aikana ajat? Jos ajat 50.000 km vuodessa niin ne renkaat voivat olla jo yhden kauden jälkeen melko kuluneet. Jos taas ajat 15.000 km vuodessa niin sinua huijataan.

Vierailija
2/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja kuin noin 20 000 vuoteen. Viimeksi ostin käytetyt hyväkuntoiset renkaat samasta liikkeestä ja sanoi että näillä ajaa hyvin tämän talven sekä seuraavanakin. Mennessäni vaihtamaan renkaat alle heti takakontista ottaessaan renkaita ulos huoltomies tuumasi että ei mitkään hyvät enää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö yhtään osaa itse arvioida renkaittesi kuntoa? Vaikka oletkin nainen?

Vierailija
4/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurauskulmat voivat olla pielessä ja renkaat kulua epätasaisesti.

Vierailija
5/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on oikeasti vanhat renkaat alla, ja he yrittävät joka kerta varoittaa. Se on heidän työnsä.

Kuka ostaa käytettyjä renkaita, myykö rengasliikkeet edes sellaisia? Kuulostaa enemmän joltain jobbaripajalta. "Hyväkuntoiset käytetyt renkaat" on silti jo jollekin olleet liian kuluneet, kun on ne myynyt pois.

Itse kysyin nyt syksyllä että missä kunnossa renkaat on, rengasliike sanoi että ajat hyvin vielä tämän talven, mieti ensi syksynä ajatko miten loppuun vai ostatko uudet. Tiedän että renkaat on jo yli 5v vanhat.

Vierailija
6/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko yleistä.

Vierailija
7/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurauskulmat voivat olla pielessä ja renkaat kulua epätasaisesti.

Silloin työntekijän kuuluisi kertoa se ja myydä aurauskulmien säätö eikä uusia renkaita. Ap, vaihda liikettä.

Vierailija
8/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa joka kerta??

Vierailija
9/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta riippumatta pystyt itse tarkistamaan renkaiden kulutuspinnan, ja kyllä muutenkin renkaan kunnon näkee silmillään.  Eihän sinun ole pakko vielä autoa renkaanvaihtoon sellaiseen liikkeeseen, jossa myydään renkaita. Vaihda itse, ei se ole edes vaikeaa.

Katsastuksessa tarkistetaan myös renkaat.

Käsite "huono rengas" on aivan eri rengaskauppiaalle ja 25 vuotta vanhalla autolla ajavalle äijälle, jolla on takana pari miljoonaa kilometriä huonoillakin autoilla ja renkailla. On tietenkin mahdollista, että sinulle on myyty joka kerta niin huonot renkaat, että ne eivät vaan kestä. Halvimmat pinnoitetut, mitä liikkeestä on löytynyt? On myös mahdollista, että autossa on joku vika niin, että renkaat kuluvat tavallista enemmän, kuten 4 mainitsi. Siitä pitäisi kyllä asiallisen huoltomiehen sanoa.

Vierailija
10/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat vaihdettiin alle koska niillä pystyy kuulemma vielä ajamaan jonkin aikaa. Käytin viime viikolla katsastuksessa ja siellä ei mainittu mitään että olisi huonokuntoiset. Ap

Vierailija
11/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltä ne renkaat näyttää omaan silmään ja montako milliä on urien syvyys? Jos hienostella haluat niin voit katsoa myös tehtaan paistoleimasta vuoden, etteivät ole kymmenen vuotta vanhat.

Vierailija
12/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aja kuin noin 20 000 vuoteen. Viimeksi ostin käytetyt hyväkuntoiset renkaat samasta liikkeestä ja sanoi että näillä ajaa hyvin tämän talven sekä seuraavanakin. Mennessäni vaihtamaan renkaat alle heti takakontista ottaessaan renkaita ulos huoltomies tuumasi että ei mitkään hyvät enää. Ap

Urasyvyyden ja nastojen määrän lisäksi renkaan ikä myös oleellinen. Varsinkin talvirenkaat tulisi vaihtaa viimeistään kun tulee 10v täyteen valmistusajankohdasta. Ehkä ne ovat vaarallisen vanhoja jos käytettynä ostat? Se nelinumeroinen luku renkaassa kertoo valmistusviikon ja vuoden.

Vierailija
13/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasliikkeistä ja muista motoneteistä yms saa urasyvyys mitan jolla näkee helposti onko sallitun rajan sisällä vai ei.

Vierailija
14/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaat vaihdettiin alle koska niillä pystyy kuulemma vielä ajamaan jonkin aikaa. Käytin viime viikolla katsastuksessa ja siellä ei mainittu mitään että olisi huonokuntoiset. Ap

Siinähän sinä sait vastauksen kysymykseesi. Vie seuraavalla kerralla renkaanvaihtoon eri paikkaan, jos et vaihda itse.

Vierailija
15/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan ne olla jo iän puolesta ehtoopuolella, katso milloin ne on tehty

Vierailija
16/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lailliset ja hyväkuntoiset ovat kaksi eri asiaa. Katsastus tarkistaa vain että ovat lailliset. Eikä esim renkaan iästä laki sano mitään vaikka yli 10 vuotiaat jo vaarallisen kovettuneita.

Vierailija
17/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat vaan niin kauan kun tulee hylky katsatuksesta. Nykyään tosin lätkäisevät siellä ajokiellon huonoista renkaista, että kävellen takaisin kotiin.

Vierailija
18/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä ne renkaat näyttää omaan silmään ja montako milliä on urien syvyys? Jos hienostella haluat niin voit katsoa myös tehtaan paistoleimasta vuoden, etteivät ole kymmenen vuotta vanhat.

Renkaan myyjän kuuluu sanoa, jos renkaat on yli  5 v sitten valmistettu

Vierailija
19/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin laiska ja uusavuton, että ei renkaita vaihda itse.

Sitten ihmetellään kun mitään ei osata ja läskiä kertyy kun mitään ei tehdä ja rahatkaan ei riitä ihan kaikki teetetään maksullisena palveluna.

Sesonki aiheuttaa sinne myös jonoja ja itse vaihtamalla säästää paljon aikaa ja itse lasken aina myös arvon menetetylle ajalle.

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta ei täällä kaupungissa ole kotona säilytyspaikkaa renkaille. Pieni verkkokomero monien portaiden takana kellarissa ja se on ollut jo kymmenen vuotta piripintaan täynnä muuta tavaraa.

Ajallisesti on nopeampi käydä etukäteen varatulla ajalla lähistön rengasvarastolla vaihdattamassa.

Vierailija
20/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin laiska ja uusavuton, että ei renkaita vaihda itse.

Sitten ihmetellään kun mitään ei osata ja läskiä kertyy kun mitään ei tehdä ja rahatkaan ei riitä ihan kaikki teetetään maksullisena palveluna.

Sesonki aiheuttaa sinne myös jonoja ja itse vaihtamalla säästää paljon aikaa ja itse lasken aina myös arvon menetetylle ajalle.

Vaihdatan renkaat liikkeessä koska lasken aina myös arvon menetetylle ajalle. Olen yrittäjä. Renkaanvaihto liikkeessä, 15min, 40 euroa. Jos alkaisin niitä itse vaihtaa pihalla, siinä menisi ainakin 2 tuntia, että vaihdan tassut alle rengasraudalla ja pesen vanteet yms. Kahdessa tunnissa menettäisin omaa laskutettavissa olevaa työaikaa -160e.

Lisäksi monta kertaa on vaihdettu renkaan vuotava tulppa, joka huomattu vaihtovaiheessa. Maksoi 15e ja kesti 5 minuuttia. Jos minä sitä olisin itse alkanut tusaamaan, ei kaksi päivää olisi riittänyt, ja olisin säästänyt - 15 euroa.

Renkaita kannattaa itse vaihtaa, jos se oman tuntityön arvo on lähellä nollaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme