Miksi en saa kotitestistä positiivista??
Menee hermo, lapsilla oli korona ja sain taudin varmasti heiltä kun en käynyt missään enkä tavannut ketään.
Meillä oli iso paketillinen kotitestejä, joita olen tehnyt nyt oireiden alusta 4 päivänä ja kaikki vaan näyttää negatiivista.
Onko minulla siis joku muu tauti? Onko mahdollista ettei nuo vaan näytä oikein? Yksi jäljellä, kai teen vielä huomenna sen ja uskon ettei tämä korona ollutkaan..
Kommentit (46)
Tiedän monta tapausta kun perheestä muilla on selvä plussa, yhdellä samat oireet ja testistä positiivinen monta monta päivää taudin alun jälkeen. Jotkut ei vissiin kehitä sitä virusta tarpeeksi nieluun?
Kotitestin nega ei ole luotettava tällä hetkellä, varsinkaan jos on altistus tiedossa:
https://www.apu.fi/artikkelit/lasse-lehtonen-hus-kotitesti-ei-luotettav…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin monta olet tehnyt, niin luultavasti et ole sairastunut.
Joillakin on superimmuunipuolustus.
Minulla on oireita joten kovin hyvä superimmuunipuolustus ei ole :) ap
Sinulla on flunssa.
Siihen auttaa lepo, runsas juominen ja tarvittaessa ota buranaa.
Ole hyvä!
No eikä ole jos samassa taloudessa on koronaisia ja oireet ovat samat. Nyt järki ja logiikka käteen.
HUSin tirehtöörin TUTKIMUSTIETOON pohjaava kommentti oli että osumisvarmuus itse kotona tehdyssä antigeenitestissä on 50-60%. Vääriä negatiivisia tulee noilla siis 40-50% näytteistä.
Ap: niistithän ennen kaivelua eli nenässä oli tuoretta limaa kaiveltavaksi? Ja pyörittelit tarpeksi syvällä molemmissa sieraimissa? Ja huljuttelit nestessä minuutin + puristit tikusta kaikki mehut putkilolla kun vedit tikun ulos litkusta?
Mikä testikiima täällä oikein on?
Jos olet kipeä, et mene kouluun/töihin.
Kotitestit eivät toimi. Siitä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Korona = 0pvä + 5 pois koulusta / töistä
Flunssa = takaisin kouluun / töihin yhden kuumeettoman päivän jälkeen.
Todella monta ystäväperhettä on nyt koronassa. Ja monella on käynyt niin että se kotitesti näyttää positiivista vasta 5-6 päivää oireiden alkamisen jälkeen. Tai ei näytä positiivista ollenkaan mutta virallisesta PCR testistä tulee positiivinen vaikka kotitesti juuri ennen ja jälkeen PCR testin ottoa näyttää negatiivista.
Ovat nuo kotitestit parempia kuin ei mikään. Niistä ei tule vääriä positiivisia eli jos kotitesti näyttää positiivista niin voi olla varma että on korona. Sen sijaan jos kotitesti näyttää negatiivista niin se on herran haltuun onko se oikeasti negatiivinen vaiko ei.
Hei tein huvikseni nielusta vikan testin ja totta tosiaan sain positiivisen!!! Hyvin haalean mutta kuitenkin.
Eilen näytettiin kun Pekingissä niitä otettiin nimenomaan nielusta, ehkä tämä todella toimii omikroniin paremmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ole nyt pelkästään töistä tai koulusta kyse kun ihmisten täytyy liikkua muuallakin. Minun täytyy käydä tänään ruokakaupassa, remonttimaalla ohjeistamassa remontissa, kirjastossa, postissa jne. Jos tämä lievä nuhani on korona, niin jään tietenkin kotiin, muuten menen toimittamaan asiani. Koko perhe on kipeänä ja testit positiivisia, omani on pelkästään nega toistuvasti.
Flow Flex ainakin mainostaa että näyttää omikronin.
Mun pojan perheessä testattiin viime vuoden puolella yksi lieväoireinen lapsi kotitestillä positiiviseksi, ja pcr vahvisti. Kehenkään muuhun ei tarttunut.
Vierailija kirjoitti:
Hei tein huvikseni nielusta vikan testin ja totta tosiaan sain positiivisen!!! Hyvin haalean mutta kuitenkin.
Eilen näytettiin kun Pekingissä niitä otettiin nimenomaan nielusta, ehkä tämä todella toimii omikroniin paremmin.
Ap
Kiitos raportoinnista ja hyvä kun selvisi. Millä tavalla otit testin? Sipaisit pikana vai sivelit pitkään? Itselleni tulee nopeasti yökkörefleksi jos kurkkuun laittaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Millä testeillä olette saaneet noita heti plussia ja millä testeillä ei ole näkynyt? Meillä oli Deepblue merkkiä eikä yhdellä näkynyt kuin vasta 6. Pv. Onkohan noilla eroa?
Lidlistä ostin,merkkiä en muista. Vahva plussa heti. Kyllähän eroa varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yleensä näyttää positiivisen, jos testi on oikein tehty.
50-60% positiivisista jää Thl:n mukaan haavista, joten ei noita nyt kovin tarkkoina voi pitää. En tiedä onko syynä huonoon tulokseen se, että sitä on vain liian vaikea tehdä oikein itse, vai että testit on huonoja, mutta noin on Thl:n Salminen sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nielu on parempi ja luotettavampi kuin nenä. Ja kannattaa ottaa testi yön jälkeen tai pitää useampi tunti taukoa, ettei syö tai juo mitään. Puhumattakaan et pesisi ja kurlaisi suuta.
En olisi ikinä uskonut että ihmiset menevät näin sekaisin jostain koronasta. Miksi teette niitä kotitestejä? Jos olet kipeä niin pysyt kotona ja saat normaalisti sairauspäivärahaa.
Voi olla, että tavallinen flunssa. Vajaa vuosi sitten puoliso oli koronassa. Kävin 3 testiä oman karanteenini (14 vrk) aikana ja kaikki negatiivisia vaikka yhden aikaan niistä olin flunssassa.
On täysin pöljää porukkaa. Nyt sitten testataan into piukassa kotona jos viralliseen testiin ei hyväksytä.
Mä en ainakaan laita senttiäkään kiinakamaan rahaa eli en osta maskeja enkä kotitestejä. Kaikkien pitäisi laittaa boikottiin moinen pas....... maa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tavallinen flunssa. Vajaa vuosi sitten puoliso oli koronassa. Kävin 3 testiä oman karanteenini (14 vrk) aikana ja kaikki negatiivisia vaikka yhden aikaan niistä olin flunssassa.
Miksi?
Millä testeillä olette saaneet noita heti plussia ja millä testeillä ei ole näkynyt? Meillä oli Deepblue merkkiä eikä yhdellä näkynyt kuin vasta 6. Pv. Onkohan noilla eroa?