Miksi en saa kotitestistä positiivista??
Menee hermo, lapsilla oli korona ja sain taudin varmasti heiltä kun en käynyt missään enkä tavannut ketään.
Meillä oli iso paketillinen kotitestejä, joita olen tehnyt nyt oireiden alusta 4 päivänä ja kaikki vaan näyttää negatiivista.
Onko minulla siis joku muu tauti? Onko mahdollista ettei nuo vaan näytä oikein? Yksi jäljellä, kai teen vielä huomenna sen ja uskon ettei tämä korona ollutkaan..
Kommentit (46)
Useammalla kaverilla näyttänyt positiivisen vasta 4 jopa 6 pv oireiden alusta.
Jos noin monta olet tehnyt, niin luultavasti et ole sairastunut.
Joillakin on superimmuunipuolustus.
Kyllä ne kotitestit näyttää positiivista, jos korona on. Ihan oireiden ekana päivänä ehkä ei, mutta muuten kyllä. Myös omikronin. Oletko testannut nielusta? Kuulemma, jos nuhaa ei ole, ei välttämättä näytä oikein nenästä otettuna.
Minulla näytti positiivista ennen, kuin oireet edes alkoivat! Muutama tunti testistä nousi kuume ja alkoi yskä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oireita joten kovin hyvä superimmuunipuolustus ei ole :) ap
Mulla näkyi vasta kolmannen sairauspäivän iltana, vaikka kunnon oireet ollut ekasta päivästä lähtien.
Millaisia oireita? Olen itse sellainen, että saatan saada "oireita" heti, kun perheenjäsen sairastuu. Esim. välittömästi, kun lapsi oksentaa, tunnen lievää huonovointisuutta ja palan kurkussa itselläni. Nämä on tietysti ihan vain luulosairautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kotitestit näyttää positiivista, jos korona on. Ihan oireiden ekana päivänä ehkä ei, mutta muuten kyllä. Myös omikronin. Oletko testannut nielusta? Kuulemma, jos nuhaa ei ole, ei välttämättä näytä oikein nenästä otettuna.
Ehkä kokeilen huvikseni tätä, nuhaa ei tosiaan ole. Vähän lämpöä, kurkku karhea ja pieni yskä. Ap
Mulla alkoi oireet illalla ja seuraavanapäivänä tärähti samantien plussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kokeilen huvikseni tätä, nuhaa ei tosiaan ole. Vähän lämpöä, kurkku karhea ja pieni yskä. Ap
Laittele tänne tulos, jos teet nielusta. Kiinnostaa tietää, että pitääkö tosiaan paikkansa tuo vinkki.
Lasse Lehtonen kommentoi joka lehdessä että on kuin haulikkoammuntaa omikronin kanssa ja kun tarpeeksi testaa niin osa osuu.
Ei ole kaikilla perheenjäsenillä välttämättä.
Meillä tuli heti oireiden ekana päivänä todella tummat viivat kotitesteihin kaikilla muilla paitsi toisella perheen aikuisella. Hän ei saanut positiivista tulosta kotitestistä ollenkaan, mutta virallisesta testistä tuli positiivinen. Hänelläkään ei ollut nuhaa, ei tosin ollut kaikilla positiivisen kotitestituloksen saaneillakaan.
Onko väliä?
Oireisena et mene töihin kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oireita joten kovin hyvä superimmuunipuolustus ei ole :) ap
Sinulla on flunssa.
Siihen auttaa lepo, runsas juominen ja tarvittaessa ota buranaa.
Ole hyvä!
Sama tilanne oli täällä. Tyttö sairasti, sai plussan vasta 5 päivänä oireiden alusta. Minä tein kolme testiä vaikka oli jo kaikki oireet ollu kolmatta päivää ja negaa näytti kaikki. Virallinen testi samana päivänä plussa.
Samassa perheessäkin oleva voi säästyä, vaikkei se tavallista olekaan. Syytä ei vissiin tiedetä, voi vaikuttaa monikin asia.
Mulla ei auttanu burana Koronan järkkyyn päänsärkyyn, ainoastaan parasetamoli.
En minäkään saanut tulemaan positiivista ja tein monta testiä. Lämpö oli kuitenkin hieman. Olen koronan jo vähintään kertaalleen sairastanut aikaisemmin. Kai virustasoni oli vain niin olemattomat ettei näkyneet testissä. Olen siis kyvytön tartuttamaan koronaa vaikka sitä kantaisinkin.
Kyllä se yleensä näyttää positiivisen, jos testi on oikein tehty.