Millainen ihminen ei tunne minkäänlaista surua nähdessään tätinsä ruumiim nostettuna vedestä? Hukkumis tapaus
Mietin exääni. Järkyttyi vain hieman ruumiin nähdessä, mutta ei itkenyt tai vaikuttanut surulliselta milloinkaan tuon jälkeen.
Kommentit (13)
Ihminen, jolla ei ole läheistä ja rakastavaa suhdetta sukulaiseensa. Ihan normaalia jos ei ole läheinen ihmisen kanssa.
Millainenhan täti sitten on ollut? Tätejäkin on monenlaisia.
Ei shokissa tunnu miltään.
Minä olen ollut paikalla ensimmäisenä, kun lapseni joutui onnettomuuteen, josta selviäminen oli 50-50. En tuntenut mitään. Silitin vain päätä ja varoin, ettei omat vaatteeni kastuneet vereen. Muistan jokaisen yksityiskohdan: ilmeen, katkonaisen luun, vääristyneen raajan…. Vaikka yleensä en mitään yksityiskohtia huomioi.
Ihmiset reagoivat eri tavalla järkyttävien tapahtumien jälkeen. Shokki, suru ja järkytys voivat tulla myös jälkeenpäin. Usein menee päiviä, joskus jopa viikkoja, ennen kuin edes todella ymmärtää, mitä on tapahtunut.
Av mamma kun näkee kiltti miehen ruumiin.
Exäsi on ilmeisesti mies? Kaikki miehet eivät itke suruaan. Ja jos sukulainen ei ole ollut läheinen, reaktio on ymmärrettävä.
Onhan niitäkin ihmisiä jotka ottavat tilanteesta 'kaiken irti' sairauslomaa ja kavereiden luona yöpymistä myöten vaikka menehtynyt ei ole ollut mitenkään läheinen. Sellainen on jotenkin ällöttävää.
Molemmat vanhemmat kuolivat äkillisesti, eri aikoina kuitenkin. Kun sain tiedon kuolemasta, menin jotenkin aivan jäihin. Pystyin suremaan vasta noin vuorokauden jälkeen. Kuulemma aivan luonnollista. Minulla on hyvät mutta jotenkin etäiset välit täteihini ja setiini. En usko, että mitenkään romahtaisin kuullessani jonkun heistä kuolleen. Lopeta tuo taivastelu.
Joo, mutta exä ei surrut milloinkaan. Kävi hautajaisissa ja jatkoi elämää tyytyväisenä. Samana iltana naureskeli elokuvalle ja oli niin kuin ei mitään. Melko pian "unohti" tätinsä kokonaan. Minusta tuollainen on sairasta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta exä ei surrut milloinkaan. Kävi hautajaisissa ja jatkoi elämää tyytyväisenä. Samana iltana naureskeli elokuvalle ja oli niin kuin ei mitään. Melko pian "unohti" tätinsä kokonaan. Minusta tuollainen on sairasta.
T. Ap
Taidat olla niitä ihmisiä, joille oma elämäntapa on ainoa oikea ja kaikkien pitäisi elää ja olla kuin sinä. Kaikki siitä poikkeava on sairasta. Entäs jos olet itse hiukkasen sairas. Neuroottinen ja rajoittunut.
Narsisti tai psykopaatti.