Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi(kokelaan) pohdintaa....

Vierailija
05.06.2015 |

Teinien vanhemmille ja miksei kaikille muillekin: olkaa ymmärtäväisiä ja rakastavia vanhempia myös, kun kaikki ei ole niin auvoista, kun teinit ovat hormonihuuruissaan. Ymmärtäkää, rakastakaa, olkaa läsnä. Älkää kohdelko teini-ikäisiä kuin heidän pitäisi pystyä jo elämään järkevää aikuisten elämää, koska teini-ikä on valtavan raskasta myös heille, ei pelkästään heidän vanhemmilleen.

Itsellä oli hankala murrosikä ja aika hankala oli lapsillani myös. Ainoa vain, että tajusin, millaista heillä on, kyllä oli hyvässä muistissa vielä (!). Olin läsnä, tuin, lohdutin ja ymmärsin.

Nyt heidän murrosikänsä on takanapäin. Minulla on kaksi ihanaa aikuista lasta, jotka kääntyvät puoleemme huolissaan ja iloissaan. Minulla on ihanat miniä- ja vävykokelaat, jotka toivotimme tervetulleeksi perheeseemme.

Nyt tsemppaan itseäni olemaan mukava mutta herran jestas ei roikkuva, puuttuva, besserwisser anoppi. Olen sanonut heille: sanokaa, jos jossain mättää, keskustellaan ja ollaan avoimia! Ja mummina olemiseen minulla on konsepti: vanhempien ehdoilla mennään. Minulla oli jo ne pienet, nyt on heidän vuoronsa, ja minä peesailen taustalla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOi luoja mitä latteuksia...

Vierailija
2/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 14:28"]

VOi luoja mitä latteuksia...

[/quote]

Olkoonpa vain, mutta silti ylivoimaisen vaikeita monen toteuttaa omassa elämässään. Hyvä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kirjotus. Oot kun mä, tosin mulla on 4 lasta. Ihanaa kesää teidän poppoolle:)

Vierailija
4/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu ap! Oispa mullakin tollanen anoppi :) Mun kohalle sattunu vaan koko ajan asioihin puuttuva ja pahaa selän takana puhuva tapaus... Plaah! No, se on anopin ongelma. Hänen kanssaan en oo tekemisissä kun vaan sen verran kun on pakko. Lastamme hän saa toki nähdä niin usein kun haluaa mutta mä en ole läheskään joka kerta mukana vaan se jää miehen tehtäväks :)

Vierailija
5/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos vastaajille! Oli jotenkin pakko kirjoittaa tämä. Muutama vuosi sitten olisin kirjoittanut varmaan "mitä teen tän teinin kanssa??", tai "kello on kolme, mutta nuori mies ei ole vielä kotona??". En tarkoita, että ne olivat pikkujuttuja sinänsä, emmekä painaneet villasella mitään tuollaista. Mutta silti - onneksi ei menty siihen, että oltiin vain napit vastakkain. Nyt joskus nauretaankin yhdessä niille muistoille - niistä on jo melkein 10 vuotta, voidaan jo. Oli ihana lahja, kun oltiin lomalla tyttären kanssa, kahdestaan, ja naurettiin vedet silmissä joillekin muistoille menneisyydestä. ap

Vierailija
6/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihanalta anopilta. Mä odotan nyt esikoista viimeisilläni ja anoppi ja appi on ihan mahtavia. En oo kovin läheinen vanhempieni kanssa, mutta oon heiltä voinut kysyä apua ja vinkkejä. Ovat luvanneet auttaa ja ovat kiinnostuneita lapsesta, mutta eivät puutu, kuulemma lapsen synnyttyä mennään meidän ehdoilla ja he noudattavat meidän linjaa kasvatuksessa sun muussa. Appi myöd lupasi tulla remppaamaan lapsen huonetta JOS tarvitaan apua (osattiin seinät maalata, mutta listoissa ja lattian vaihdossa meni sormi suuhun) ja anoppi on neulonut vauvalle vaunuihin talveksi peiton. Käly puolestaan ompelijana on ommellut tytölle vaatemalliston, potkupukuja, bodyja, paitoja, fleecehaalari, mekkoja yms.

Vierailija
7/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kuulostaa mahtavalta! Ihanaa, että teillä on tällainen tuki heistä. ap

Vierailija
8/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä minä, vaikka lapset aikuistuu ja perustaa perheensä. En todellakaan mielistele omia lapsiani ja nöyränä tee sitä, mitä käsketään. Heillä on omat perheensä, omat valintansa, omat ratkaisunsa. Kantakoot niistä vastuun, koska heillä on siihen oikeus. Minulla on oma elämäni eikä siihen kuulu lastenu perheiden ongelmien ratkominen.

Vierailija
9/9 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kirjotus. Meillä kans 3 eri kansallisuutta täällä ja pieniä lapsenlapsia ja kamalia murrosikäsiä ollut ja niin ihana huomata miten ihania tyttöjä kaikista tullut. Just oltiin koko poppoon kans liikenteessä 12 henk vallotettiin mc donalds :D ja olin niin ylpeä lapsista, lapsenlapsista ja vävypojista et huh :D hyvää kesää sulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä