Mä pääsin opiskelemaan yliopistoon!! 7. yritys tuotti tuloksen.
Suoritin tässä joutessa ammattikorkeakoulututkinnonkin ja avoimessa yliopistossa parit perusopinnot. Olen tehnyt töitä, mennyt naimisiin, perustanut perheen ja nyt aukesivat yliopiston ovet VIHDOINKIN.
Sanoinkuvaamattoman onnellinen olo. En luovuttanut!
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 14:40"]
Tuota, kaikella kunnioituksella, mutta fiksumpi olisit ollut, jos olisit tajunnut luovuttaa. Miten ihmeessä luulet siellä selviäväsi, jos piti pyrkiä SEITSEMÄN (!?!) kertaa, että edes pääsit sisään? Nätisti sanottuna: Sinulla ei ehkä ole edellytyksiä alalle.
[/quote]
AP hyväksyttiin kouluun, eiköhän se tarkoita sitä että pääsykokeen yms muiden meriittien arvioijat ovat sitä mieltä että hänellä on edellytyksiä alalle. Mee neppailemaan niitä pikkukiviä pimpasta muualle. Me muut ollaan aidosti iloisia AP:n puolesta! :)
[/quote]
Saahan sitä olla iloinen. Olette varmaan iloisia myös sitten, kun ap jättää vuoden jälkeen kesken. Kyllä minäkin tiedän/mun kanssa samaan aikaan aloitti yliopiston tyyppejä, jotka oli hakenu monta kertaa (okei, en tiedä ketään 7 kertaa hakenutta sentään), opiskelleet pääsykoekirjat suunnilleen ulkoa kannesta kanteen ja laittaneet isot rahat ja panostukset kaiken maailman avoimen opintoihin ja preppauskursseihin, ja sen isompi surku ja parku olikin sitten huomata, ettei pärjää, ja joutui keskeyttämään. Surullista ja noloa, jos se on ainoa elämän sisältö ja sitten putoaa korkealta ja kovaa. Ei kaikki vaan ole akateemisesti (riittävän) lahjakkaita. (Ja korostan, ettei se kenestäkään sen huonompaa ihmistä tee)
[/quote]
No ei kai se yliopisto mikään ainoa sisältö ole, jos ap:lla kerran on perhekin. Eikä yliopiston keskenjättämisessäkään mitään noloa olisi, sehän on vain tervettä, jos on niin terve itsetunto, ettei väkisin kiusaa itseään. Ihmeellistä negailua, vaikka on perjantai. Relaa vähän.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:25"]
Suoritin tässä joutessa ammattikorkeakoulututkinnonkin ja avoimessa yliopistossa parit perusopinnot. Olen tehnyt töitä, mennyt naimisiin, perustanut perheen ja nyt aukesivat yliopiston ovet VIHDOINKIN.
Sanoinkuvaamattoman onnellinen olo. En luovuttanut!
[/quote] tämän vuoden pyrkimiset näkee myöhemmin, minä vuonna pääsit ja mihin????
[/quote]
Taideyliopistossa tulokset julkaistiin jo 3.6. Maisteriopintoihin päässeet jo huhtikuussa, ainakin yksi mun kaveri tiesi silloin.
[/quote]
http://www.uniarts.fi/uutishuone/kuvataideakatemian-p%C3%A4%C3%A4sykokeiden-tulokset 2.6 jo julkaistu
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:32"]
Tuota, kaikella kunnioituksella, mutta fiksumpi olisit ollut, jos olisit tajunnut luovuttaa. Miten ihmeessä luulet siellä selviäväsi, jos piti pyrkiä SEITSEMÄN (!?!) kertaa, että edes pääsit sisään? Nätisti sanottuna: Sinulla ei ehkä ole edellytyksiä alalle.
[/quote]
AP hyväksyttiin kouluun, eiköhän se tarkoita sitä että pääsykokeen yms muiden meriittien arvioijat ovat sitä mieltä että hänellä on edellytyksiä alalle. Mee neppailemaan niitä pikkukiviä pimpasta muualle. Me muut ollaan aidosti iloisia AP:n puolesta! :)
[/quote]
Minuakin kyllä rehellisesti mietityttää mikä siinä yliopistossa on niin ihmeellistä että omistaa elämänsä sinne pääsyyn. Jos vaikka haaveilee jostain tietystä alasta niin siihen voi päästä muutakin tietä kuin pyrkimällä yliopistoon - varsinkin kun puhutaan taideyliopistosta.
[/quote]
Mitäpä jos ap onkin suorittanut siellä amkissa saman alan koulutuksen? Kyllä se vaan niin on, että taideyliopistot kuitenkin tarjoavat taidealojen parhaan koulutuksen, ja se näyttää cv:ssäkin niin paljon paremmalta kuin joku peräkylän ammattikorkea. Ja taidealalle kun ihmisellä on yleensä se vahva kutsumus, joka saa yrittämään sinne parhaaseen taidekouluun vaikka sata kertaa.
[/quote]
Olen itsekin ex-taiteilija, joten olen tietoinen alasta, mutta jopa minä tajuan että taiteilijaksi ei tulla koulutuksilla vaan lahjakkuudella. Ja kuten sanoin, parhaimmat taiteilijat eivät edes omaa mitään virallista koulusta vaan takana voi olla jotain perähikiän opistoja jos edes niitäkään. Tärkeintä mitä yritän sanoa on, että yliopisto ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, vaikka Suomessa arvostetaankin titteleitä ja statuksia aivan liikaa. Niiden vuoksi ei kannata yliopistoa käydä. Minä ainakin tähtäisin kiertotietä haluamaani ammattiin kuin yrittäisin jatkuvasti yhteen yliopistoon päästä - vuodesta toiseen. Tai jotta CV näyttäisi kivalta. Suomen ulkopuolellakin on mahdollisuuksia ja elämää myös.
[/quote]
Taideyliopistolla on statusta. Taideyliopistolla on taatusti laadukasta koulutusta ja mahdollisuuksia vuorovaikutukseen toisten huippulahjakkaiden ja luovien ihmisten kanssa. Taideyliopistoon pääseminen - ja sieltä valmistuminen- ovat saavutuksia jo sinänsä. Nämä ovat ihan tavoittelemisen arvoisia asioita ihan sellaisenaan monelle. Ei sitä tarvitse dissata ja väheksyä.
Suurimpaan osaan ammateista voi päätyä ihan muita reittejä kuin suoraan kouluttautumalla, mutta onhan se ihan huikeaa päästä hyvään kouluun opiskelemaan alaa joka on intohimo.
Minä toimin jo ammatissa ja alalla joka on "mun juttuni". Silti hain ja pääsin yliopistoon opiskelemaan just sitä samaa alaa. Tässä(kään) ammatissa ei ole koskaan aivan valmis. Mulle on kertynyt työkokemusta ja olen asiantuntija, mutta silti saan opinnoista tosi paljon irti. Uusia näkökulmia, tuoreinta tutkimustietoa jne. Muut samasta alasta innostuneet ihmiset ja vuorovaikutus heidän kanssaan on ihan kullan arvoista.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:59"]
[/quote]
[/quote]
Saahan sitä olla iloinen. Olette varmaan iloisia myös sitten, kun ap jättää vuoden jälkeen kesken. Kyllä minäkin tiedän/mun kanssa samaan aikaan aloitti yliopiston tyyppejä, jotka oli hakenu monta kertaa (okei, en tiedä ketään 7 kertaa hakenutta sentään), opiskelleet pääsykoekirjat suunnilleen ulkoa kannesta kanteen ja laittaneet isot rahat ja panostukset kaiken maailman avoimen opintoihin ja preppauskursseihin, ja sen isompi surku ja parku olikin sitten huomata, ettei pärjää, ja joutui keskeyttämään. Surullista ja noloa, jos se on ainoa elämän sisältö ja sitten putoaa korkealta ja kovaa. Ei kaikki vaan ole akateemisesti (riittävän) lahjakkaita. (Ja korostan, ettei se kenestäkään sen huonompaa ihmistä tee)
[/quote]
No ei kai se yliopisto mikään ainoa sisältö ole, jos ap:lla kerran on perhekin. Eikä yliopiston keskenjättämisessäkään mitään noloa olisi, sehän on vain tervettä, jos on niin terve itsetunto, ettei väkisin kiusaa itseään. Ihmeellistä negailua, vaikka on perjantai. Relaa vähän.
[/quote]
Jaa, minusta taas realismia ennemmin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:27"]
Good for you. Useimmissa paikoissahan tulokset tulevat vasta heinakuun puolivälissä.
[/quote]
Kas, perussuomalainen mielensäpahoittajakin pääsi paikalle onnittelemaan. "Et joo, kivat sulle. Emmuute usko, ko nuo tulokset tuppaa tulemaan vasta myöhemmässä vaiheessa kesää. Että Porvoosta päivää taas, ei kukaan voi mihinkään opistoon koskaan päästä. Ko en minäkään ole päässy."
[/quote]
Outo asenne sinulla. Mutta ei se mitään. Itse myös äänestin perussuomalaisia, mutten ymmärrä mitä tekemistä politiikalla on AP:n opintojen kanssa. Hienoa että pääsit opiskelemaan alaa josta pidät!
[/quote]
Termi perussuomalainen tarkoitti ennen sellaista perinteistä suomalaista jurnottajaa, mutta persut halusivat väkisin omia termin, joten nyt niitä sekaannuksia tulee. Perussuomalaisella ei ole alunperin mitään tekemistä politiikan kanssa. Mutta ap:lle onnea, älä välitä tuosta lyttääjästä.