Varhaiskasvatuksen työntekijät: Olisitteko valmiita poliittiseen lakkoon?
Eli jos (kun) Kaksi kättä- kampanja ei tuota tulosta, olisitteko valmiita lakkoon protestina hallituksen toimille? En tunne lakia tarkemmin, mitta ymmärtääkseni esim. parin päivän lakko ennalta ilmoitettuna ajankohtana olisi täysin laillinen. Päiväkotien sulkemisen luulisi vievän viestiä päättäjille hiukan konkreettisemmin kuin näiden kaikenlaisten mielenilmausten, kotiin lakin ajaksi kun joutuisi jäämään sitten myös iso joukko vanhempia.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:44"]Varhaiskasvatuksen työntekijät? Minä tulen aina käyttämään heistä nimeä "päiväkodin tädit" vaikka miten koittaisivat itseään ylentää.
[/quote]
Minä taas tulen aina käyttämään sinusta nimitystä "av-mamma", vaikka miten koettaisit itseäsi ylentää.
Te ette voi mennä lakkoon. Me muut voimme saada vaikka potkut, jos yhtäkkiä jätämme menemättä töihin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:49"]Te ette voi mennä lakkoon. Me muut voimme saada vaikka potkut, jos yhtäkkiä jätämme menemättä töihin.
[/quote]
Täh? Kyllä pakottavista perhe syistä saa pitää palkatonta vapaata. Itse ainakin voisin ihan tukilakkojhengessä sellaisen järjestää. Lakon laillisuus nimenomaan edellyttää ennakkoilmoitusta vähintään 2 viikkoa etukäteen.
Luuletteko oikeasti kommarit että Suomen talousongelmat ratkeavat lakkoilemalla?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:54"]Luuletteko oikeasti kommarit että Suomen talousongelmat ratkeavat lakkoilemalla?
[/quote]
Luuletko sinä oikeasti että ne ratkeavat päiväkotien ryhmäkokoja kasvattamalla?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:54"]Luuletteko oikeasti kommarit että Suomen talousongelmat ratkeavat lakkoilemalla? [/quote] Luuletko sinä oikeasti että ne ratkeavat päiväkotien ryhmäkokoja kasvattamalla?
[/quote]
Tässä taloustilanteessa tarvitaan kipeitä päätöksiä. Velkarahalla elostelu on nyt tullut tiensä päähän.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:54"]Luuletteko oikeasti kommarit että Suomen talousongelmat ratkeavat lakkoilemalla? [/quote] Luuletko sinä oikeasti että ne ratkeavat päiväkotien ryhmäkokoja kasvattamalla?
[/quote]
Tässä taloustilanteessa tarvitaan kipeitä päätöksiä. Velkarahalla elostelu on nyt tullut tiensä päähän.
[/quote]
Hienosti osaat toistella hallituksen fraaseja. Kipeät päätökset on ok, mutta älyttömät ei. Jos hieman perehdyt asiaan, sinullekin varmaan selviää miksi ennestäänkin ylikuormitetun päivähoidon heikentäminen entisestään ei ole järkevää ja kauaskantoisia toimintaa.
Minä olen todellakin valmis lakkoon! Sen luulisi (toivottavasti) edes vähän avaavan päättäjien silmiä kun eräänä aamuna Suomessa ois muutama sata tuhatta vanhempaa sormi suussa että mitenkäs sitä nyt pääsee töihin kun ei saa lasta hoitoon. Kyllä, suhteellisen tärkeitä me VARHAISKASVATUKSEN työntekijät olemme.
Sipilä taitaa laskea sen varaan, että "kilttien naisten" kansoittamasta varhaiskasvatuksesta ei ole kunnollista vastusta. Harmi vain, että näin taitaa ollakin. Ammattiliittojakin työntekijöillä taitaa olla useampi (onko tehy, akava, super? Pam?) joten esim. lakon organisointi ei taida olla ihan helppoa.
Ehdottomasti! Luulevat, että AKT on ainut, joka Suomen pysäyttää.
Asia on enemmän kuin ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:44"]Varhaiskasvatuksen työntekijät? Minä tulen aina käyttämään heistä nimeä "päiväkodin tädit" vaikka miten koittaisivat itseään ylentää.
Minä taas tulen aina käyttämään sinusta nimitystä "av-mamma", vaikka miten koettaisit itseäsi ylentää.
Minusta osuvampi nimitys tälle henkilölle olisi ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen työntekijät? Minä tulen aina käyttämään heistä nimeä "päiväkodin tädit" vaikka miten koittaisivat itseään ylentää.
mitä jos on setä?
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko oikeasti kommarit että Suomen talousongelmat ratkeavat lakkoilemalla?
Kommarit, hih. Taidat elää menneisyydessä. Nykyään näet lakko on puoluekannatuksesta täysin riippumaton keino. Mutta sitähän noin heikkolahjainen ihminen ei kykene ymmärtämään.
Esitän myös sinulle kysymyksen; mitkä talosongelmat? Tilanne alkaa korjautua pikkuhiljaa, vaihtotase oli viimeisellä neljänneksellä miljardin ylijäämäinen, investoinnit ovat alkaneet elpyä, rakentaminen on lähtemässä lähes ennennäkemättömään vauhtiin, mikä luo työpaikkoja reippaasti.
Ainoa todellinen ongelma on Suomen vientituotteiden vähäinen kysyntä. Siihen taas on johtanut heikko laatu ja liian kapea valikoima, eli yritysten haluttomuus satsata tuotekehittelyyn. Vientikilpailukykymme ei tule kasvamaan näillä toimenpiteillä, mitä hallitus on tehnyt,mutta kenties julkisen puolen alijäämä niillä lakkaa kasvamasta.
Varhaiskasvatuksen ryhmäkokojen suurentaminen ja koulutuksesta leikkaaminen taas ampuvat maamme tulevaisuutta jalkaan ja pahasti.
Varhaiskasvatuksen työntekijät? Minä tulen aina käyttämään heistä nimeä "päiväkodin tädit" vaikka miten koittaisivat itseään ylentää.