Aika jäätävä Kaappaus keittiössä -jakso
Miten voikin olla niin epäluuloinen ja nirso nainen? Ja raskaana pitäisi vielä syödä monipuolisesti.. Voi voi. On siinä Kapella haastetta...:)
Kommentit (55)
Mua suututti koko jakso, harmi kun tämä edes näytettiin. Väänteli naamaa kuin vammainen eikä voinut maistaa mitään muuta kuin makaronia. Tuli paha mieli koko jaksosta, säälitti myös Aihinen joka parhaansa yritti.
Tuli uusintana tämä jakso. Pisti vihaksi, todella nirso akka.
Ruoasta kuuluu nauttia. Miksi syödä mitään mikä on pahaa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 01:29"]
En ole nähnyt vielä tuota jaksoa, mutta vähän omituiselle kuulostaa jos aikuisella on todella rajoittunut makumaailma jos ei ole mitään sairautta joka sen selittäisi. Tulee mieleen että onko joku psyykkinen ongelma ruuan suhteen, ehkä lapsuudesta asti tms? Ei mielestäni ole normaalia että aikuinen ihminen elää suunnilleen jollain perunoilla, riisillä ja lihalla ja mansikoilla, banaanilla, tomaatilla ja kurkulla. Luulisi että aikuisena sitä on ennakkoluulottomampi maistelemaan ja muutenkin ei niin rajoittunut. Ymmärtäisi jos nyt jotain hyönteisiä oltaisiin tarjoamassa jos on joku fobia, mutta kun tavalliset aineet ei kelpaa. Ei nyt kukaan voi olla tykkäämättä kaikista marjoista tai kaikista hedelmistä tms. Sellaisten ihmisten kannattaisi kyllä terveytensä puolesta opetella syömään monipuolisesti.
[/quote]
Ei siihen tarvita mitään muuta kuin huono ruuanlaittaja kotona lapsuudessa. Meidän äiti ei osannut laittaa juuri mitään muuta kuin jauhelihaa ja makkaraa. Hyvin simppeliä ja mausteita ei oikeastaan lainkaan. Eineksiä monta kertaa viikossa, kun ei jaksanut kokata. Tästä syystä minulla oli lapsuuden jälkeen hyvin vaikea tottua uusiin makuihin, kun herkkyyskaudet olivat jo olleet ja menneet. Olen siis joutunut opettelemaan syömään kalaa (muutakin kuin kalapuikkoja), kasvisruokia, broileria, kokolihaa jne aikuisiällä, kun tajusin, että kyllähän se ruoka on muutakin kuin pahan makuista nälän siirtäjää. Olin parikymppisenä vielä juuri tuollainen Jenni, joka oikeasti yökki ruokapöydässä, jos tarjottiin jotain minun mielestäni epämääräistä. Nyt olen päälle kolmekymppinen, en vieläkään saa oudoimpia ruokia alas, mutta paljon on ruokavalio laajentunut, enkä ruuanlaitossa käytä melkein koskaan jauhelihaa tai makkaraa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 08:46"]
Mistähän se kokki on kotoisin? Jostain turun alueelta?
[/quote]
Aihinen on Turusta, Hepokullasta. Työskentelee kuitenkin Helsingissä, olisko ollut Savoy:ssa keittiöpäällikkönä.
Mun mielestä on väärin laittaa sairaita ihmisiä mihinkään tositv ohjemaan.
Oli todella jäätävä jakso. Jos ihminen on noin tyhmä ja rajoittunut, niin miksi lähtee tuollaiseen ohjelmaan. Ihan pisti vihaksi. Olisi omassa kuplassaaan. Ja miten tuo pariskunta edes kommunikoi keskenään, kielitaito oli ainakin miehellä niin huono.
Mutta miksi pitäisi syödä jotain mistä ei tykkää?
Kolahtaako se teihin, kun aiheuttaa vihaa?
Täältä löytyi hieman Jennin kuulumisia:
Tunteeko joku kyseisen pariskunnan? Ovatko vielä yhdessä?
Mä olen nirso aikuinen.
En syö mitään mikä mauistuu pahalta!
Einekset on kamalia. Ja sitkeät lihanpalat, sianlihaa en syö ollenkaan.
Inhoan jos lohessa on ruskeita kamalia kohtia.
Mä en syö margariinia.
Lapsena meillä ei ollut voita kotona, niin voitelin ruisleivän banaanijogurtilla.
Lohi pitää olla merilohta. Ei kasvatettua. En ikinä osta muoviin pakattuja lihoja. Mun mielestä ne on oksettavia.
Miltä kuulostaa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 07:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:43"]Minusta on hurjan hauskaa moittia jonkun omassa kodissa tekemiä asioita. Kyllä minä irvistän, jos maistan sitruunaa yllättäen - oikeastiko teillä pysyy naama peruslukemilla, jos jokin maistuu vahvasti erilaiselta kuin mitä oletitte? Minä en todellakaan itse syö mitään, mikä maistuu tai suussa tuntuu pahalta. Syynä on yliherkkä makuaisti tms. (liittyy tiettyyn neurologiseen häiriöön), jonka vuoksi tietyt maut maistuvat paljon vahvempina kuin mitä muut ne maistavat. Lapsesta asti yritettiin opettaa, että syö. Oksensin ja oksensin ja oksensin ja opin välttämään outoja makuja, koska tiesin, mitä siitä seuraa. Lapsilleni tein noin tusinaa perusruokaa ja ihan terveitä nuoria niistä on tullut, vaikka ei huikeita makumatkoja kodin ruokapöydässä olekaan tehty. Ruoka on ylimainostettua - se on vain kehomme ravintoa. Itse pärjäisin varsin hyvin Nutriletilla, muuta ei tarvita. [/quote] Tässähän oli sul tyylinen nainen yhdessä jaksossa. Ei käyttänyt mausteitakaan koska ruoka on vain polttoainetta ja siitä ei kuulu nauttia.
[/quote]
Eikö hän ollut terveydenhoitaja?
Eikö tuo ollut jokun rastatukka mustan kanssa yhdessä?