Aika jäätävä Kaappaus keittiössä -jakso
Miten voikin olla niin epäluuloinen ja nirso nainen? Ja raskaana pitäisi vielä syödä monipuolisesti.. Voi voi. On siinä Kapella haastetta...:)
Kommentit (55)
Mä olen ihan normaali aikuinen muuten, mutta olen lapsesta asti ollut "sihtikurkku". Jos joku ruoka on pahaa niin se on pahaa, eikä se maistamalla siitä muuksi muutu. ylös tulee ennen kuin kunnolla alas ehtii, eli jos ei muuta pakokeinoa ole, niin oksennan vaikka lautaselle jos ruoka sisältää jotain kammotusta. Täydet sympatiat nirsolle Jennille.
Vasta päälle 30v aloin työstämään ongelmaani ja nyt kaloista menee alas jo lohi ja sei. Kokolihaa en voi syödä lainkaan, karjalanpaististakin otan vaan juureksia ja lientä.
Kumma kyllä, kolme tervettä ja kaikkiruokaista lasta olen aikaiseksi saanut.
En ole nähnyt vielä tuota jaksoa, mutta vähän omituiselle kuulostaa jos aikuisella on todella rajoittunut makumaailma jos ei ole mitään sairautta joka sen selittäisi. Tulee mieleen että onko joku psyykkinen ongelma ruuan suhteen, ehkä lapsuudesta asti tms? Ei mielestäni ole normaalia että aikuinen ihminen elää suunnilleen jollain perunoilla, riisillä ja lihalla ja mansikoilla, banaanilla, tomaatilla ja kurkulla. Luulisi että aikuisena sitä on ennakkoluulottomampi maistelemaan ja muutenkin ei niin rajoittunut. Ymmärtäisi jos nyt jotain hyönteisiä oltaisiin tarjoamassa jos on joku fobia, mutta kun tavalliset aineet ei kelpaa. Ei nyt kukaan voi olla tykkäämättä kaikista marjoista tai kaikista hedelmistä tms. Sellaisten ihmisten kannattaisi kyllä terveytensä puolesta opetella syömään monipuolisesti.
Aika ikävää oli siinä aiemmassa jaksossa joku nainen, joka ei jaksanut oikein kokata lapsilleen vissiin terveellisiä ruokia ja ei sitten lapsille ollut hedelmiä ja kasviksia, kun ei itselleenkään laittanut. Jos kuitenkin jaksaa tehdä lämpimän ruuan niin luulisi jaksavan pilkkoa jotain tomaattia ja porkkanaakin seuraksi. Mun mielestä on vaan tosi ikävää tehdä lapsen terveydelle siten, ettei syötä niitä terveellisesti ja monipuolisesti. Vaikka itse tykkäisi syödä ties mitä niin aikuiset on lasten syömisistä vastuussa. Lapsille pitäisi jo nuoresta opettaa terveet elintavat ja liikunnan tärkeys, se on sijoitus lapsen terveyteen.
Kyllähän siitä lopusta tuli sellainen parisuhdeterapia mielikuva. Jotain mitä kokki sanoi, en nyt muista mitä. Ihme on, jos ovat yhdessä enää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:43"]Minusta on hurjan hauskaa moittia jonkun omassa kodissa tekemiä asioita. Kyllä minä irvistän, jos maistan sitruunaa yllättäen - oikeastiko teillä pysyy naama peruslukemilla, jos jokin maistuu vahvasti erilaiselta kuin mitä oletitte?
Minä en todellakaan itse syö mitään, mikä maistuu tai suussa tuntuu pahalta. Syynä on yliherkkä makuaisti tms. (liittyy tiettyyn neurologiseen häiriöön), jonka vuoksi tietyt maut maistuvat paljon vahvempina kuin mitä muut ne maistavat. Lapsesta asti yritettiin opettaa, että syö. Oksensin ja oksensin ja oksensin ja opin välttämään outoja makuja, koska tiesin, mitä siitä seuraa.
Lapsilleni tein noin tusinaa perusruokaa ja ihan terveitä nuoria niistä on tullut, vaikka ei huikeita makumatkoja kodin ruokapöydässä olekaan tehty. Ruoka on ylimainostettua - se on vain kehomme ravintoa. Itse pärjäisin varsin hyvin Nutriletilla, muuta ei tarvita.
[/quote]
Tässähän oli sul tyylinen nainen yhdessä jaksossa. Ei käyttänyt mausteitakaan koska ruoka on vain polttoainetta ja siitä ei kuulu nauttia.
Mun kävi niin sääliksi sitä miestä, joka oli alussa niin innoissaan. Tykkäsi laittaa kunnon ruokaa ja kuvitteli, että nyt he alkavat yhdessä tehdä, tai ainakin vaimo alkaa syödä hänen laittamiaan safkoja. Lopussa oli jo menettänyt toivonsa, se oli jotenkin sydäntäsärkevää.
Jos noille tulee ero, niin mies on aika vahvoilla saada lapsen huoltajuuden. Perusteista kun on nyt oikein tv-ohjelma olemassa. En mä ainakaan jättäisi lastani tollaisen makaroonimamman hoteisiin.
Mistähän se kokki on kotoisin? Jostain turun alueelta?
Mä tulin kanavalle, kun joku epämiellyttävän näkönen muija irvisteli lohta maistaessaan. Vaihtu kanava samoin tein. Mikä v... siinä on, että joka saa...anan friikki tästä maasta pitää nykyään roudaa kameran eteen.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:43"]
Tunteeko joku kyseisen pariskunnan? Ovatko vielä yhdessä?
[/quote] Anteeksi että sanon suoraan, mutta mitä se sulle kuuluu ovatko vielä yhdessä vai eivät! Haluaisitko sinä että sinun asioistasi juoruiltaisiin netissä? Ja ei, en tunne mitenkään tätä pariskuntaa, mutta mielestäni heidän yksityisasiat eivät kuulu sinulle eikä kenellekään muullekaan mitenkään!
Mua kiinnosti se neurologinen häiriö juttu...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:43"]
Tunteeko joku kyseisen pariskunnan? Ovatko vielä yhdessä?
[/quote] Anteeksi että sanon suoraan, mutta mitä se sulle kuuluu ovatko vielä yhdessä vai eivät! Haluaisitko sinä että sinun asioistasi juoruiltaisiin netissä? Ja ei, en tunne mitenkään tätä pariskuntaa, mutta mielestäni heidän yksityisasiat eivät kuulu sinulle eikä kenellekään muullekaan mitenkään!
[/quote]
öhöm, pikkaisen myöhäistä huolestua yksityisyydestä kun on osallistuttu tositv-ohjelmaan.
Tuo Alavieskan muijahan oli selvästi sairas. Ei ole normaalia käytöstä. Hän tarvitsisi apua.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 20:01"]
Mun mielestä on väärin laittaa sairaita ihmisiä mihinkään tositv ohjemaan.
[/quote]
Eiköhän tuohon ohjelmaan ihan vapaaehtoisesti ilmoittauduta.
Sori, nyt vasta huomasin, että tästä oli jo ketju! Eli saa ignoorata ja antaa tippua. -ap
Hyppäsin mukaan vasta 15 yli, ja mulle ei oo vielä selvinnyt että mitä se mimmi edes suostuu syömään? Pölyä?
Multa jäi alku näkemättä, että tuliko ilmi jokin syy miksi tuo nainen on niin nirsoksi kasvanut? Hurjalta tuntuu, ettei oikein mitkään kasviksetkaan tunnu menevän alas. Tosin itse nyt olenkin ihan toisesta ääripäästä, kaikkiruokainen jätekuilu :D
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:34"]Hyppäsin mukaan vasta 15 yli, ja mulle ei oo vielä selvinnyt että mitä se mimmi edes suostuu syömään? Pölyä?
[/quote]
Kanaa, pastaa, makkaraa, perunaa
En ole vielä pystynyt katsomaan jaksoa, mutta kiinnostaa millaiset neurologiset vauriot aiheuttaa nirsoutta?
Oma nirsouteni lähti siitä kun väkivaltainen isäni istutti minut lapsenapöytään maistamaan eri ruoka-aineita. Olen aikuisena alkanut opettelemaan monipuolisemmaksi, mutta pelot nousee pintaan maistelu tilanteessa fyysisinä oireina.
Minusta on hurjan hauskaa moittia jonkun omassa kodissa tekemiä asioita. Kyllä minä irvistän, jos maistan sitruunaa yllättäen - oikeastiko teillä pysyy naama peruslukemilla, jos jokin maistuu vahvasti erilaiselta kuin mitä oletitte?
Minä en todellakaan itse syö mitään, mikä maistuu tai suussa tuntuu pahalta. Syynä on yliherkkä makuaisti tms. (liittyy tiettyyn neurologiseen häiriöön), jonka vuoksi tietyt maut maistuvat paljon vahvempina kuin mitä muut ne maistavat. Lapsesta asti yritettiin opettaa, että syö. Oksensin ja oksensin ja oksensin ja opin välttämään outoja makuja, koska tiesin, mitä siitä seuraa.
Lapsilleni tein noin tusinaa perusruokaa ja ihan terveitä nuoria niistä on tullut, vaikka ei huikeita makumatkoja kodin ruokapöydässä olekaan tehty. Ruoka on ylimainostettua - se on vain kehomme ravintoa. Itse pärjäisin varsin hyvin Nutriletilla, muuta ei tarvita.