Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillakin ihmisillä on rautageenit? Elintavat päin peetä, mutta terveys säilyy?

Vierailija
30.01.2022 |

Minä elän terveellisesti ja olen hoikka.
Tarkistuksessa selvisi, että kolesteroli on koholla, samoin sokeri sekä verenpaine.
Olen vasta 32 vuotias nainen.
Kaveri 58v on elänyt koko ikänsä railakasta elämää. Ruokailut ovat olleet nakkikioskilla poikkeamista yms. Hän vain porskuttaa eteen päin. Eikä edes kunnossa näy nuo elintavat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on niin monesta osatekijästä kiinni.

Stressi, unen laatu ja pituus, vuorokausirytmi, jne jne. Kymmeniä ja kymmeniä eri tekijöitä.

Vierailija
2/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kunnon tiukkaa pimpsukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine on koholla kun nipottaa. Stressi häiritsee unta ja sokerit reagoi siihen. Kun ottaa lungimmin, voi paremmin.

Vierailija
4/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sillä kaverillasi olla silti arvot päin vittua. Kun ei kuuntele itseään ja viilettää menemään.. eikä sitä välttämättä tunne olossa mitenkään kunnes sitten yhtäkkiä iskee äkkikuolema.

Vierailija
5/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozzy Osbourne.

Aina ei voi voittaa, mutta joskus joku saa jättipotin.

Vierailija
6/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen mielikuva, että lapsena hankittu hyvä kunto ja terveys kantavat yllättävän pitkälle. Ne, jotka ovat koko lapsuutensa liikkuneet, leikkineet, uineet, juosseet metsissä ja syöneet käpyjä ja koiranpaskaa, pysyvät usein terveinä vuosikymmeniä ihan hirveilläkin elintavoilla. Heillä on etunaan vielä se, että keho tavallaan "muistaa" sen että on joskus ollut hyvässä kunnossa, joten he pystyvät halutessaan saavuttamaan sen uudelleen aikuisenakin. Sellaiselle, joka ei ole koskaan hyvässä kunnossa ollut, kunnon kohottaminen on vaikeaa tai jopa mahdotonta tietyn iän jälkeen. 

Hirvittää kyllä nykyiset lapset, jotka eivät koskaan leiki keskenään ulkona tai metsissä, eivät liiku, elävät täysin hygieenisessä ympäristössä... Luulen että meillä on aikamoinen kansanterveydellinen pommi edessä.

Vierailija
7/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen mielikuva, että lapsena hankittu hyvä kunto ja terveys kantavat yllättävän pitkälle. Ne, jotka ovat koko lapsuutensa liikkuneet, leikkineet, uineet, juosseet metsissä ja syöneet käpyjä ja koiranpaskaa, pysyvät usein terveinä vuosikymmeniä ihan hirveilläkin elintavoilla. Heillä on etunaan vielä se, että keho tavallaan "muistaa" sen että on joskus ollut hyvässä kunnossa, joten he pystyvät halutessaan saavuttamaan sen uudelleen aikuisenakin. Sellaiselle, joka ei ole koskaan hyvässä kunnossa ollut, kunnon kohottaminen on vaikeaa tai jopa mahdotonta tietyn iän jälkeen. 

Hirvittää kyllä nykyiset lapset, jotka eivät koskaan leiki keskenään ulkona tai metsissä, eivät liiku, elävät täysin hygieenisessä ympäristössä... Luulen että meillä on aikamoinen kansanterveydellinen pommi edessä.

10 pistettä ja papukaijan merkki

Vierailija
8/8 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isoisä täyttää 93.vee

Elintavat ovat olleet pahimmasta päästä yli 80 vuotta silti papparainen hyvässä kunnossa ilman kotihoitoa ja mitään lääkkeitä.

Pahimpaa alkoholistia saanut hakea ja Henki vaan pihisee. Yksinäistä on; kaikki ovat kuolleet ajat sitten.