Hemmetin pienet ötökät kukkaruukuissa?
Hei mitä oikein on ihan minimini pienet ötököt joiden yksityiskohtia ei edes pysty erottaa. Liikkuvat nopeasti ovat harnaita ja ruskeita sukkelia liikkeissään. Ei näy itse kasveissa mutta kuhisee ruukkujen pinnoilla, aluslautasilla ja mullassa.
Olen 6kk niitä yrittänyt myrkyttää esin tolulla. Mäntysuovalla ja nyt raidilla.. Käytin raid huone suihketta kaksi pulloa ohjeen mukaan. Ja jatkoin Neudorfin tuhoeläinten torjunta suihkeella. Ohjeessa oli 7pvä välein ja vaikka olen suihkuttanut ruukut ja mullat joka toinen pvä ei ötököt katoa mihinkään!
Mitä saatanan ötököitä nuo ovat?
Kommentit (3)
Mutta kasvit alkoivat ruskettua ja pahoinvoida kun nämä ilmestyivät. Ehkä nyt tosiaan huonona jo myrkkyjen takia 🙄😐
Kokeilen olla sitten myrkyttämättä hyvän tovin nyt jos ovat maaperä ötököitä. Kaikki kasvit ihan Hirveässä kunnossa... Noita minimäisiä juoksijoita on vaa. Yhdelläkin aluslautasella kymmeniä. En muista että olisi ennen ollut, enkä tosiaan lehdissä tai, varsissa näe koskaan noita yhtään
Kannattaa mennä Bauhausiin ja kysyä mitä kannattaa käyttää. Siellä on laaja valikoima erilaisia myrkkyjä. Mullat kannattanee myös vaihtaa.
Jos ne on vaan mullassa eikä itse kasvissa, niin todennäköisesti kyseessä on jonkinlaiset maaperäpunkit tai hyppyhäntäiset. Kummatkaan ei ole kasville haitaksi, päinvastoin.