Vaihdevuosi-ikäinen:kenen kanssa voit puhua vaihdevuosista?
Tyttöresi,äitisi,siskosi,ystäväsi? Vai puhutko kenenkään kanssa?
Kommentit (18)
Mieheni.
En mä paljon edes halua puhua. Oireet on olleet sen verran vähäisiä. Hikoiluttaminen meni noin vuodessa ohi eikä se ollut kovin kummosta.
Siskot ja ystävät. Äitiä ei enää ole.
Työkaverin kanssa tuli viimeksi juteltua aiheesta.
Miehen, aikuisten lasten, ystävän, muutamien työkavereiden ja serkun kanssa
Samassa tilanteessa olevien naisten kanssa on tullut juteltua. Ei se kuitenkaan ole mikään jokapäiväinen puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puhumista siinä on?
No ihan vaan kokemuksista ja onko mitään vihjeitä oireiden helpottamiseen muuten kuin lääkkeillä. Kaverilla auttoi paljon, kun jätti kahvin, alkoholin, sokerin ja vehnän pois. Itse teen nyt ihan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puhumista siinä on?
No ihan vaan kokemuksista ja onko mitään vihjeitä oireiden helpottamiseen muuten kuin lääkkeillä. Kaverilla auttoi paljon, kun jätti kahvin, alkoholin, sokerin ja vehnän pois. Itse teen nyt ihan samoin.
Ne ongelmat eivät sitten ole johtuneet vaihdevuosista vaan noiden aineiden käytöstä. Kukapa ei hyötyisi alkoholin ja sokerin poisjättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puhumista siinä on?
Ne ongelmat eivät sitten ole johtuneet vaihdevuosista vaan noiden aineiden käytöstä. Kukapa ei hyötyisi alkoholin ja sokerin poisjättämisestä.
No kyllähän ruokavalio vaikuttaa paljon hormonitoimintaan, joten miksi noiden aineiden pois jättäminen ei helpottaisi vaihdevuosioireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puhumista siinä on?
Mulla loppui hikoilut samantien, kun jätin kahvin ja alkoholin pois. Erityisesti kahvi hikoilutti paljon, kun sitä tuli juotua päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puhumista siinä on?
No miksi niitä ongelmia ei ollut ennen vaihdevuosia, kun ihan samalla tavalla niitä käytettiin ennenkin. Tosi asia oli, että ne pahensi vaihdevuosioireita.
En puhu kenenkään kanssa. Ei minulla ole mitään oireita. Sitten kun oireita joskus tulee, lupaan avautua ihan vaan teille, rakkaat kanssapalstailijat.
Kaverin kanssa ruoditaan ihan kaikki terveysasiat. No millaiset labratulokset sulla oli tällä kertaa ja käydään yksitellen kaikki tulokset läpi. Täytyy sanoa, että on meilläkin huvimme.
No eipä minulla ole ketään. Enolle olen kyllä jotain maininnut.
Kaikkien samanikäisten tai vanhempien naisten kanssa. Mm työkavereiden.
Kenen kanssa vaan, vaikka poikani.
Ei noissa ole mitään puhumista, ennen vanhaan tekivät tuostakin naisille ison ongelman. Jos oireita tulee käy lääkärillä keskustelemassa ja neuvottelee kunka niitä voisi helpottaa.
No ystävien kanssa, jotka ovat samassa tilanteessa.