Onko huuliherpekseen tarkoitetut tabletit tehokkaita? asikloviiri?
Kumpi on tehokkaampi, valasikloviiri vai asikloviiri? Oletteko testanneet?
Kommentit (28)
Multa hävisi sukupuoli herpes kun otin shingrix rokotteen. Kiva kun voi taas panna ilman kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista meikata se sukupuolitautisi piiloon kun menet seuraaville Tinder-deiteille.
Tässä oli kyse huuliherpeksestä. Mulla tuli tää jo lapsena.
Luulen että suurin osa on saanut huuliherpeksen jo lapsena. Minä sain sen luultavasti äidin huulirasvaa salaa lainaamalla, äitini sai puolestaan 50-luvulla herpeksen jo synnytyssairaalasta, kuka lie siellä tartuttanut koska vanhemmilla ei ollut. Onneksi tällaista ei taida enää nykyään tapahtua.
En tiedä siitä toisesta, mutta itse käytän Flushnil-tabletteja ja ne ovat valasikloviiria. En ole voiteisiin koskenutkaan tuon löydettyäni! Se on ihan ihmelääke. Pidän sitä aina kaapissa valmiina. Idea on siinä, että HETI kun se tunne tulee, että nyt alkaa huulessa tapahtua jotain (kaikki huuliherpestä sairastaneet tietävät sen orastavan tunteen), ottaa heti ekan annoksen. Itselläni lääke toimii niin tehokkaasti, että herpes ei ehdi muodostua rakkulaksi asti lainkaan. Mutta täytyy vain toimia nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että suurin osa on saanut huuliherpeksen jo lapsena.
Jos kenelläkään perheessä ei ole, niin ei saa eikä huuliherpestä ole (onneksi) kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
äitini sai puolestaan 50-luvulla herpeksen jo synnytyssairaalasta, kuka lie siellä tartuttanut koska vanhemmilla ei ollut.
Joku ajattelematon herpeshuuli pussaillut vauvaa/maistellut ruokaa/"putsannut" tuttia tms.
Herpesvirus on pienelle vauvalle vaarallinen.
https://www.metropoli.net/uutiset/vauva-kuoli-herpekseen-aiheuttajaksi-…
Mä syön lysiiniä, auttaa tosi nopeesti. Rakkulaa ei tule kun ottaa heti, kun tuntee että on tulossa. Ja häviää nopsaa vaikka ois ehtiny tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että suurin osa on saanut huuliherpeksen jo lapsena.
Jos kenelläkään perheessä ei ole, niin ei saa eikä huuliherpestä ole (onneksi) kaikilla.
Ei kaikilla, mutta 80% ihmisistä kuitenkin.. Kaikilla ei oireile.
Kai voit jakaa kahtia tabletin jos se on liian iso? Monolauriini on sellaisia pieniä pellettejä joten sen pitäisi olla ok. Lactoferriini on sellainen standardi lisäravinne tabletti. Kai sen voi avata ja jauheen sekoittaa veteen. Tai ostaa sitä suoraan jauheena.
Kumpikaan noista ei ole herpekseen varsinaisesti tarkoitettu joten parempi on varmaan syödä myös valcyclovirillä. Moni kuitenkin kertoo saaneensa noista kahdesta apua. Valcyclovir on myös hiton kallis joten ei sitä kyllä käytä kovin mielellään estolääkityksenä.