Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terve herkuttelu

16v. Lapsukainen
30.01.2022 |

Mun suhde ruokaan ja herkutteluun on kai vähän vaikea mutta en oikein tiedä mikä olis normaali. Oon niin kauan kun muistan vihannut omaa kehoa ja halunnut muuttaa sitä,ensimmäisen kerran laihdutin 8-9 vuotiaana ja siitä asti olen lähes koko ajan miettinyt mitä pistän suuhun ja onko se ok vai täytyykö mun kompensoida syöty ruoka jotenkin. Joskus olin myös tosi alipainoinen laihdutuksen takia mutta sitten aloin ahmia ja paino tuli takaisin normaaliin. Mulla oli pitkään ihan suht hyvä jakso jolloin söin ja liikuin hyvin suhteessa toisiinsa ja paino pysyi samassa. Nyt oon kuitenkin viime viikkojen aikana taas lipsunut tähän että mun on PAKKO kävellä joka päivä vähintään 25 TUHATTA askelta ja tehdä lisäksi treeni. En anna päivällä itselleni lupaa syödä tai jos syön, seuraa siitä valtava ahdistus ja mun täytyy oksentaa tai muuten rangaista itseäni siitä että söin. Illalla sitten kun oon pakottanut itteni liikkumaan koko päivän syömättä mitään saatas alkaa ahmia tietenkin kun oon länälkäinen ja keho vaatii energiaa. Oksennan aina kaiken minkä pystyn mutta sehän ei auta mitään. Mikä olis normaali määrä syödä herkkuja? Eilen illalla söin ehkä 300g irtokarkkeja, 3 leipää päällisineen sekä kaakaota ja se tuntu ihan kamalalta kontrollin menetykseltä. Mitä kuuluu sun hurkkutteluun? Liittyykö sulla siihen jotain sääntöjä (toivottavasti ei) ja syötkö aina useampaa herkkua vai vaan yhtä? Minkälaisia määriä herkuttelet? Jos ostat irtokarkkeja niin paljonko suunnilleen ostat ja syötkö kaikki kerralla vai säästeletkö sen mukaan mitä tekee mieli? Tuleeko sulla herkuttelusta turvonnut tai täysi oli vai onko olo ihan hyvä herkuttelun jälkeen?

Ps. En halua vinkkejä siitä kuinka mun pitäis hakea apua, lopettaa oksentelu, alkaa syödä säännöllisesti pälä pälä, tiedän tän kaiken jo ja mulla on terapeutti jonka kanssa käydään syitä käytökselle läpi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan