Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvani on 7 viikkoinen ja ystäväni ”ei ole ehtinyt” käydä vielä katsomassa.

Vierailija
30.01.2022 |

Mitä ajatuksia herättää? Olen vähän pettynyt. Ystävä ei ole kertaakaan kysynyt, miten vauvan kanssa menee tai pyytänyt edes lähettämään kuvaa vauvasta. En oleta olevani ystäväni elämän keskipiste vauvani kanssa, mutta mun mielestä tosi erikoista käytöstä tältä ”ystävältä”.

Mitä sanoo av-raati?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, sehän on miehesi spermaklöntti, joka tuli jalkojesi välistä. Kuka sellaisen haluaisi vapaaehtoisesti nähdä?

Vierailija
22/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän muutokset yleensä maksaa 1-2 ystävyyssuhdetta.

Ja ystävyyssuhteet on kahden kauppa. Joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisikohan itsessäkin jotain vikaa. Tuohan tarkoittaa ettet ole itsekään kysynyt mitä ystävällesi kuuluu.

Ehkä hän pelkää esim että herättää kun olette unilla, jne, ajattelee, että haluat nyt rauhassa tutustua lapseesi, jne. Itseäni ainakin vähän ärsytti se kaikki rumba silloin alussa, kun kaikki soitteli, laitteli viestiä, jne ja se kaikki piti kuitenkin hoitaa sen kaiken uuden lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kiireitä nyt tässä viimeisen 7 viikon aikana voi ihmisellä olla ollut?

Joulu? Eihän se yleensä kenellekään mitään kiireitä aiheuta? Entä uusivuosi?

Voiko olla töissä tai opiskeluissa deadlineja painamassa päälle? Ylitöitä? Sukulaisen hautajaisia? Muita sukuun liittyviä menoja? Ei viitsi omilla huolillaan sinua kuormittaa, kun ajattelee, että sinulla on vauvan kanssa paljon uusia asioita?

Vierailija
24/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pitäisi oikein kuvia pyydellä vielä ja ravata keskellä koronaa ympäri kyliä sen takia että joku on porsinut.😀 Herranjestas, sinä ap olet ainoa, jonka mielestä penskasi on jotenkin erityinen, ei ketään muuta kiinnosta toisten kakarat.

Vierailija
25/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP niitä, jotka ajattelevat, että ystävä on suuttunut jostain, jos ei kolmeen päivään kuulu mitään?

Vierailija
26/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kovin läheinen ystävä olla? Kärsiikö itse lapsettomuudesta? Ehkä vauvat ei vaan kiinnosta, eikä hyvät käytöstavat.

Vierailija
27/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 2,5 vuotias ja vanhempani ei ole vieläkään ”ehtineet” käydä katsomassa. Vanhempaa 4,5v lasta ovat nähneet kerran viisi minuuttia.

Sanoisin että tuo ”en ehdi” on synonyymi sille että ”ei kiinnosta”.

Vierailija
28/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia kukaan normaali ei päästä vauvaansa töllistelemään näinä aikoina, myös pahaa räkätautia ja RS-virusta liikkuu paljon. Lähetä itse kuva vauvastasi, miksi sitä pitäisi oikein pyytää 😁

Vierailija
29/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en edes "laskenut" meille ketään vierasta kylään, ennen kuin vauva oli 7-8 viikkoa vanha (isovanhemmat ja vauvasta kiinnostuneet tädit saivat toki nähdä vauvan melko heti kun oltiin kotiuduttu). Eipä tuota nuoremmassa vauvassa vielä hirveästi olekaan näkemistä, kun eivätpä he oikeastaan muuta tee kuin nukkuvat.

Vierailija
30/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki porsii korona-aikana?

Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä.

Vierailija
31/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muiden elämä siitä pysähdy, kun sinä saat vauvan. Sinulla elämä on ehkä pysähtynyt, tai ainakin hidastunut huomattavasti, kun sait vauvan, mutta ei se muilla ole miksikään muuttunut. Samalla tavalla käyvät töissä, opiskelevat, harrastavat, etsivät kumppania, yrittävät pysyä sovussa sukulaisten kanssa, tapaavat ystäviään (niitä, jotka eivät ole vauvakuplassa) jne.

Vierailija
32/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole mikään ystävä. Kaveri tai tuttu kenties, mutta ei ystävä.

Ystävä kyselisi kyllä että miten synnytys meni, oliko kauheaa, onko lapsi terve, onko teillä kaikki hyvin, miten pärjäät henkisesti isossa muutoksessa jne. Ei sen ystävän tarvitse olla mitenkään erityisen kiinnostunut lapsen ulkonäöstä jne. vaan ystävästään ja tämän voinnista, ihan samalla tavalla kuin jos ystävä olisi vaikka jäänyt työttömäksi, aloittanut uudessa työpaikassa, uudessa parisuhteessa, sairastunut, läheinen kuollut, muuttanut uuteen paikkaan... mitä nyt ikinä elämään kuuluukin. Onhan nyt uuden ihmisen tekeminen oman kropan sisällä ja sen puskeminen pienestä reijästä ulos, ja sitten siitä huolehtiminen, suurimpia muutoksia ja tapahtumia elämässä mitä voi olla, ei ystävä sellaista jättäisi huomioimatta. Ehkä sitten jos lapsi olisi jo kymmenes.

Vierailija
33/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kovin läheinen ystävä olla? Kärsiikö itse lapsettomuudesta? Ehkä vauvat ei vaan kiinnosta, eikä hyvät käytöstavat.

Ei kärsi, ellei sitten sekundäärisestä ja salaa. On minulle korostanut että on jo omat lapsensa tehnyt. Harmittaa, että ei ollutkaan niin läheinen ystävä mitä olin itse ajatellut.

Ja itse olen kuitenkin kysellyt häneltä että mitä kuuluu ja onko esim. pysynyt terveenä jne..

Ap

Vierailija
34/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana omicronin levitessä hurjaa vauhtia ei kenenkään ole syytä ängetä vauvaperheen kotiin. Mä en ole päästänyt edes isovanhempia paikalle. Jos ei videot kelpaa niin sitten saa olla kelpaamatta. Ristiäiset striimataan, paikalla vain vauva, me vanhemmat, pappi ja 3 kummia. Vauvan suojelu on tärkeintä. Fiksu ystävä siis sulla.

Vierailija
35/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lapsia vai yli 30v?

Vierailija
36/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 7 viikkoa on mennyt etkä vieläkään kysy mitä ystävällesi kuuluu?

Et taida olla kummoinen ystävä.

Vierailija
37/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten saavutukset jäävät sinne synnytystasolle koska suurinta osaa kiinnostaa vain miehet ja lapset, eikä siellä pääkopassa oikeasti liiku paljon mitään muuta.

No tilastollisesti myös naisen palkkakehitys hidastuu poikimiseen mutta tekevät sen silti mahdollisesti vasten lapsen tahtoa liikakansoituksen keskelle.

Vierailija
38/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vain vauvat kiinnosta, ei minuakaan oikeasti, mutta tajuan esittää kiinnostunutta, koska asia on varmasti äidille/isälle tärkeää. En IKINÄ kirjoittaisi tätä omalla nimelläni, mutta näin anonyymisti uskallan paljastaa.

Vierailija
39/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei vain vauvat kiinnosta, ei minuakaan oikeasti, mutta tajuan esittää kiinnostunutta, koska asia on varmasti äidille/isälle tärkeää. En IKINÄ kirjoittaisi tätä omalla nimelläni, mutta näin anonyymisti uskallan paljastaa.

Miksi pitää esittää? Eihän muistakaan asioista esitetä kiinnostunutta vaan hakeudutaan samoista asioista kiinnostuneiden pariin.

Vierailija
40/57 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän muutokset yleensä maksaa 1-2 ystävyyssuhdetta.

Ja ystävyyssuhteet on kahden kauppa. Joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisikohan itsessäkin jotain vikaa. Tuohan tarkoittaa ettet ole itsekään kysynyt mitä ystävällesi kuuluu.

Ehkä hän pelkää esim että herättää kun olette unilla, jne, ajattelee, että haluat nyt rauhassa tutustua lapseesi, jne. Itseäni ainakin vähän ärsytti se kaikki rumba silloin alussa, kun kaikki soitteli, laitteli viestiä, jne ja se kaikki piti kuitenkin hoitaa sen kaiken uuden lisäksi.

Oman kokemuksen mukaan etääntyminen alkoi jo raskaus aikana. En nyt oikein jaksa lähteä, kun olen raskaana, en nyt jaksa puhua soitan myöhemmin ja tätä myöhemmin ei koskaan tullut.