Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö liikenteessä on mummoja jotka vaativat etuoikeutettua asemaa itsellensä? Tyyliin "anna minulle istumapaikkasi bussissa koska sinulla on nuoret jalat ja minä olen raihnainen

Vierailija
30.01.2022 |

tai ohittavat kauppojen jonossa koska lapsilla ja nuorilla ei ole mihinkään kiire.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varmaan uskalla nyt korona-aikana, kun pelkäävät tartuntaa niin, etteivät uskalla tulla ihmisten lähelle.

Sitten joskus kun korona väistyy ihmisten mielistä ja ajatuksista, jää nähtäväksi, palaako tuo käytös heille takaisin.

Vierailija
2/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhukselle pitää antaa istumapaikka, älä ole idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhoilla on huonommat jalat ja voimat. Anna siis kitisemättä paikka

Vierailija
4/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin täydessä bussissa, että erään tytön vieressä oli tyhjä paikka, jossa oli hänen laukkunsa. Tyttö räpläsi puhelintaan ilman pienintäkään elettä poistaa laukku penkiltä. Kysyin häneltä, oletko maksanut myös laukullesi paikan? Ei ollut, vetäisi laukkunsa vihamielisesti syliinsä ja niin minä ilkeä ihminen istuin hänen viereensä!

Vierailija
5/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa käyttää myös keski-ikäiset naiset

Vierailija
6/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha se sinustakin vielä tulee. Tee toisille kuten toivoisit itsellesi tehtävän.

Vierailija
7/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sinä keski-ikäinen idiootti paikkasi mummolle äläkä syyllistä nuoria. Mistä sä kuvittelet ettei paikan antaminen koske sinua vaan pelkästään nuoria?

Vierailija
8/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman tyhmä aloitus. Kertoo aloittajasta paljon. Eikä mitään hyvää.

Vierailija
9/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla en anna omaa paikkaani vaan sinun paikkasi koska olen niin jalomielinen.

Ap

Vierailija
10/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sinä keski-ikäinen idiootti paikkasi mummolle äläkä syyllistä nuoria. Mistä sä kuvittelet ettei paikan antaminen koske sinua vaan pelkästään nuoria?

Nuorempi joutaa nousta seisomaan, antakee meidän keski-ikäisten jo istua rauhassa.

Vierailija
11/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen ei tarvitse käskeä/pyytää, vaan minä väistyn ja tarjoan. Elämästä pihalla olevat sekoilijat toki omissa harhoissaan tekevät mitä tahansa.

Vierailija
12/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla en anna omaa paikkaani vaan sinun paikkasi koska olen niin jalomielinen.

Ap

Sinun pitäisi ymmärtää tarjota paikkaasi vanhukselle ennen kuin hänen tarvitsee pyytää, senkin vätys.

Vierailija
13/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäimmillä on hauraammat luut ja kaatuminen liikkuvassa bussissa voi olla jopa hengenvaarallista. Ei ole ongelma antaa vanhukselle tai esim. raskaana olevalle istumapaikkaani. Osaan ajatella muutakin kuin omaa persettäni.

Vierailija
14/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa vanhuksille tekee hyvää harjoittaa lihaskuntoa ja tasapainoa seisomalla busseissa tai ratikoissa. Vanhuksilla lihaskunto ja tasapaino heikentyvät, jos niitä ei harjoita. Tämän vuoksi siis vanhuksille ei kannatakaan antaa paikkaa bussissa tai muualla.

Vierailija
15/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istukaa vaan nyt niin jaksatte sitten vanhana seistä.

Vierailija
16/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen kai pelottavan näköinen, kun mummot ei ole multa vaatineet mitään.

Vierailija
17/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset mummot ovat tottuneet itse olemaan nuorina piikoina ja palvelemaan muita, nyt he harhaisesti odottaa muiden palvelevan heitä.

Vierailija
18/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin Liettuassa, siellä kun joku 60+ ihminen (tai raskaana oleva) nousi bussiin niin joskus saattoi kaksi nuorta miestä eri puolilta pompata yhtä aikaa pystyyn tarjotakseen paikkaansa. Ja kertaakaan en nähnyt että vanhus oltaisiin jätetty seisomaan tai olisi pitänyt pyytää paikkaa. Oli todella silmiinpistävää. Suomessa on kyllä ihania nuoria mutta tuollainen ei meillä ole kovinkaan yleistä että pahimmassa perseilyiässä olevat 15-20v tyypit osoittaa tuollaista kunnioitusta.

Vierailija
19/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran bussissa raskaana ollessani istuin bussin etuosaan niihin vanhuksille ja raskaana oleville tarkoitettuihin penkkeihin mukanani esikoinen joka oli silloin alle 2-vuotias. Bussissa oli vain muutama matkustaja ja ne muut istuivat bussin peräosassa. Seuraavalta pysäkiltä tuli kyytiin joku vanhempi nainen, joka sanoi minulle, että nämä paikat ei ole nuorille tarkoitettu. Vaikka siinä kyltissä komeili myös raskaana olevan tunnus. Huomautin naiselle, että toisella puolella käytävää ihan vieressä on neljä paikkaa täysin vapaana, siellä on varmaan tilaa. Nainen kääntyi pois ja meni istumaan, mutta jupisi kuuluvasti, että ei mitään kunnioitusta jne.

Ja sitten jotkut syyttää vain nuoria itsekkäiksi.

Vierailija
20/61 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran bussissa raskaana ollessani istuin bussin etuosaan niihin vanhuksille ja raskaana oleville tarkoitettuihin penkkeihin mukanani esikoinen joka oli silloin alle 2-vuotias. Bussissa oli vain muutama matkustaja ja ne muut istuivat bussin peräosassa. Seuraavalta pysäkiltä tuli kyytiin joku vanhempi nainen, joka sanoi minulle, että nämä paikat ei ole nuorille tarkoitettu. Vaikka siinä kyltissä komeili myös raskaana olevan tunnus. Huomautin naiselle, että toisella puolella käytävää ihan vieressä on neljä paikkaa täysin vapaana, siellä on varmaan tilaa. Nainen kääntyi pois ja meni istumaan, mutta jupisi kuuluvasti, että ei mitään kunnioitusta jne.

Ja sitten jotkut syyttää vain nuoria itsekkäiksi.

Ja kyllä, olin ihan takuulla näkyvästi raskaana, koska kesähelle ja ehkä pari viikkoa laskettuun aikaan.