Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joita ei mökkeily kiinnosta?

Vierailija
04.06.2015 |

Ihan kamala ajatuskin että olisi riippakivenä ja työleirinä joku oma mökki.
Muiden mökeille en tosiaan ole tuppaamassa kylään, ei kiinnosta.
Ja jos haluan lomailla niin mieluummin menen hotelliin tai olen vaikka kotona kuin vuokramökissä.

Minusta selkeästi puuttuu joku suomalaisten mökkeilygeeni! :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siitä on viimeaikoina paljon keskusteltu mediassa.

Vierailija
2/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä että mieluummin hankkisin kakkoskodiksi/mökiksi vaikka kerrostaloyksiön toisesta kaupungista. Jos olis pakko, ihan vapaaehtoisesti en mitään kakkoskotia huolisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama.. en tajua miksi lomalla pitää olla ilman kaikkia mukavuuksia ja tehdä kaikki vaikeimman mukaan. Ja kylmässä ja itikoiden syötävänä.

Vierailija
4/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:31"]Täällä ihan sama.. en tajua miksi lomalla pitää olla ilman kaikkia mukavuuksia ja tehdä kaikki vaikeimman mukaan. Ja kylmässä ja itikoiden syötävänä.
[/quote]

Ja vielä luulla että kaikki muut kadehtii sitä :D

Vierailija
5/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:31"]

Täällä ihan sama.. en tajua miksi lomalla pitää olla ilman kaikkia mukavuuksia ja tehdä kaikki vaikeimman mukaan. Ja kylmässä ja itikoiden syötävänä.

[/quote]

Mulla on kyllä mökki missä on takka ja  öljylämmitys. Jos haluan katsoo futista, niin mulla on 45 tuumainen taulu-tv. Mulla on 62 m2 päämaja ja 24 m2 saunamökki rantatontilla. Aurinko laskee oman rannan vastapäässä ja sitä on ihana seurata tuntikausia kesällä kun grillaan lihat terassilla. Seuraavaan napuurin on noin 300 metriä ja voin olla tontilla ihan niin kuin huvitta.

Ehkä teillä stadilaisilla on väärä käsitys mitä "mökkeily" nykyään tarkoittaa..

Vierailija
6/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Mulla on kyllä mökki missä on takka ja  öljylämmitys. Jos haluan katsoo futista, niin mulla on 45 tuumainen taulu-tv. Mulla on 62 m2 päämaja ja 24 m2 saunamökki rantatontilla. Aurinko laskee oman rannan vastapäässä ja sitä on ihana seurata tuntikausia kesällä kun grillaan lihat terassilla. Seuraavaan napuurin on noin 300 metriä ja voin olla tontilla ihan niin kuin huvitta.

Ehkä teillä stadilaisilla on väärä käsitys mitä "mökkeily" nykyään tarkoittaa..
[/quote]

Ei mua kyllä tämäkään houkuta yhtään. Telkkaria voin katsoa ja grillata kotona.
Ihan rannassa en lasten kans edes haluis olla, mut meren rantaan on kotoakin kävelymatka jos sinne haluan mennä.
Saunamökki / ulkosauna kuulostaakin epämiellyttävältä.
Mieluummin menisin hotelliin.
Ap

Vierailija
7/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kesäkotina vanha talo maalla, jossa on ihana puutarha ja iso piha. Laittelen sitä kuntoon yhdessä muiden kanssa. Toisille tällainen sopii, toisille ei. Asun kaupungissa kerrostalossa ja on ihanaa kun edes kaukana on se unelmien puutarha. 

Vierailija
8/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:31"] Täällä ihan sama.. en tajua miksi lomalla pitää olla ilman kaikkia mukavuuksia ja tehdä kaikki vaikeimman mukaan. Ja kylmässä ja itikoiden syötävänä. [/quote]

Ehkä teillä stadilaisilla on väärä käsitys mitä "mökkeily" nykyään tarkoittaa.. [/quote] Ei mua kyllä tämäkään houkuta yhtään. Telkkaria voin katsoa ja grillata kotona. Ihan rannassa en lasten kans edes haluis olla, mut meren rantaan on kotoakin kävelymatka jos sinne haluan mennä. Saunamökki / ulkosauna kuulostaakin epämiellyttävältä. Mieluummin menisin hotelliin. Ap

[/quote]

Mikä on sitten hotelissä kiva? Et halua olla lasten kanssa ranalla... Okei. Hengenvaarallista varmasti.

Vierailija
9/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn mökillä siksi, että olen koko elämäni joutunut asumaan kerrostalossa. Kerrostalosta ei niin vain tule lähdettyä ulos esimerkiksi aamukahvia juomaan. Tai vaikka lähtisikin, se on aina kuitenkin vähän isompi prosessi. Tuntuu että kesät menevät kerrostalossa ihan ohi. Kärsin kerrostalossa asumisesta, mutta omakotitaloonkaan ei ole varaa.

Vierailija
10/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökit alkavat olla eläkeläisten hömpötyksiä. Nykyään kesämökin omistaja on keskimäärin 61-vuotias.

Toivon, että saamme perityn mökkimme myytyä mahdollisimman pian, nyt kun vielä on ihmisiä, jotka haluavat kesämökin. Kymmenen vuoden päästä ne ovat katoavaa kansaperinnettä.

Vierailija
11/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, mutta en sellaisesta alkukantaisesta mökkeilystä. Haluan että mökissä on ensinnäkin sähköt. Voi käyttää hellaa, valoja yms. Myös suihku on oltava nykyaikainen. Vihaan kylpeä ulkosaunoissa joissa saavista kaadetaan vettä päälle.

Vierailija
12/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, minkä takia pitäisi käydä pitkästymässä kesämökillä. Istua siellä hyttysten syötävänä mutapohjaisen prutakon rannalla ja kuunnella, kun naapuri ajaa järvellä moottoriveneellä, ja pakkosaunoa iltaisin.

Vierailija
13/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei-mökkeilijä elää harhassa, että mökkeily on edelleen sitä kuin 1960-luvulla. Sähkötön lautamökki,  jossa mukavuuksina 2-levyinen nestekaasuliesi ja savuttava varaamaton takka. Pihalla kasvimaa, jonka hoitaminen käy puolipäivätyöstä. Vielä jos on märät polttopuut ja vuotava vene, niin siinäpä se. Mutta kun tämä idylli on tavattoman kaukana tämän päivän mökkielämästä.

Vierailija
14/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:19"]En kyllä ymmärrä, minkä takia pitäisi käydä pitkästymässä kesämökillä. Istua siellä hyttysten syötävänä mutapohjaisen prutakon rannalla ja kuunnella, kun naapuri ajaa järvellä moottoriveneellä, ja pakkosaunoa iltaisin.
[/quote]en mäkään ymmärrä miksi joku menis jos pitkästyisi. En minäkään esim.shoppailw koska se on pitkästyttävää.

Vierailija
15/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tuttavista 10 prosenttiakaan mökkeile. Mutta vaan yksi niistä jaksaa aina mainostaa kesällä ettei ymmärrä mökkeilyä.

Vierailija
16/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en välitä eikä meillä mökkiä olekaan. Itse olen tykästynyt lomahuoneiston tai kokonaisen talon vuokraamiseen lämpimistä maista; viimeksi Ranskasta, nyt Italiasta.
Käytän sen vähän rahan mitä yli jää, matkusteluun.
Kotimme taas on rauhallisella paikalla pellon ja emtsän laidalla, ja rantaan on matkaa muutama sata metriä. En siis kaipaa sellaistakaan.

Vierailija
17/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:27"]Minäkään en välitä eikä meillä mökkiä olekaan. Itse olen tykästynyt lomahuoneiston tai kokonaisen talon vuokraamiseen lämpimistä maista; viimeksi Ranskasta, nyt Italiasta.
Käytän sen vähän rahan mitä yli jää, matkusteluun.
Kotimme taas on rauhallisella paikalla pellon ja emtsän laidalla, ja rantaan on matkaa muutama sata metriä. En siis kaipaa sellaistakaan.
[/quote] kuulostaa ihan yhtä tylsältä kuin mökkeily.

Vierailija
18/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me!! Ei vaan natsaa kylmyys, sade, hyttyset, työleiri, puucee, mutainen ranta (jos ollenkaan) jossain lautamökissä. Siis mökkeily Suomessa.

Toisaalta - tavallaan me "mökkeillään" joka vuosi 4 vkoa kun vuokrataan talo jostain päin Etelä-Eurooppaa - esim 1700 luvun maatalo kaikilla mukavuuksilla, uima-altaalla ja max tunnin matkan päässä mereltä. On ihana poimia persikat, viikunat ja sitruunat omista puista, istua aamusta iltaan hehkuvassa auringon paisteessa terassilla ja nauttia lähituottajien herkuista....

Vierailija
19/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 15:41"]Me!! Ei vaan natsaa kylmyys, sade, hyttyset, työleiri, puucee, mutainen ranta (jos ollenkaan) jossain lautamökissä. Siis mökkeily Suomessa.

Toisaalta - tavallaan me "mökkeillään" joka vuosi 4 vkoa kun vuokrataan talo jostain päin Etelä-Eurooppaa - esim 1700 luvun maatalo kaikilla mukavuuksilla, uima-altaalla ja max tunnin matkan päässä mereltä. On ihana poimia persikat, viikunat ja sitruunat omista puista, istua aamusta iltaan hehkuvassa auringon paisteessa terassilla ja nauttia lähituottajien herkuista....
[/quote]mekin. Mutta silti meillä on mökki Suomessakin. Tänä kesänä ollaan Italiassa, ja Sysmässä.

Vierailija
20/20 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla kesällä maalla, hoitaa puutarhaa, kalastella, liikkua luonnossa. Kaikki meidän stadilaiskaverit halua vat kesäpaikan, ihan perusmökin, maatalon tai siirtolapuutarhamökin, ellei sellaista ole jo. Ja ollaan ihan perus 30 something perheitä.