Ihanteellinen etäisyys kodin ja mökin välillä mielestänne
Onko tärkeää että mökille pääsee julkisilla eikä vain omalla autolla?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:36"]Nolla! Omakoti merenrannalla <3 [/quote] Ei hyvä, arkihommista pyykkeineen jne ei pääse eroon
[/quote]
Kerran viikossa kaksi konetta pyykkiä, ei paha! Arki on lomaa, kun taloudessa ei ole kuin kaksi aikuista!
[/quote]
Kyllä mökki erikseen on ihan eri juttu. Sulla on kaikki muut asiat mielessä aina kotona, paitsi se loma!
[/quote]
Mitkä muut asiat?! Voisitteko nyt antaa vähän perusteluja mitä rasittavaa on koti asioissa. Enemmän ne mökkilomat niitä työleirejä kuulostaa olevan, kun mökkiläisiä kuuntelee. :D
[/quote]
Samaa mieltä. Itse olen panostanut siihen että kotoa löytyy ne asiat mitä haluaa puuhastella, ettei tarvi sen vuoksi lähteä johonkin kälyselle möksälle.
[/quote]
Miten niin kälyselle? Et taida olla mökki-ihmisiä... Puuhastele sä tauhassa siellä kotona, mä menen mökille hiljaisuuteen. Eroon kaikesta mikä kotona on, telkkari, tietokone, kaupunki...
Meillä on tavallaan kaksi mökkiä. Toisen omistan ihan oikeasti, vanhemmillani on käyttöoikeus. (ennakkoperintönä annettu) Sinne on matkaa noin 40km. Sitten toinen mökki on kyllä anopin, mutta anoppi on 88v. ja mökkiä käyttää mies veljensä kanssa. Sinne on matkaa meiltä 17 km. Kumpikin mökki on isolla järvellä, Tampereen kupeessa. Rakennuksina eivät ole ihan huippuja enää. Vanhempieni ihan ok, anopin homeinen pesä, mutta anopin tontti on huikea: aurinkoinen hiekkaranta Näsijärven rannalla vain 22km Tampereen keskustasta.
Meillä menee 3...3,5 tuntia suuntaansa. Mökki on talviasuttava asunto kaikilla mukavuuksilla suuren järven rannalla. Sellaista ei löydy kohtuumatkan päästä Espoosta ilman sikahintaa. Matka on ihan ok - siirtymäriitti arjen ja vapaan välillä. Käymme möksällä ympäri vuoden ja teemme etäpäiviä sieltä käsin. Julkisilla pääsee 15 km päähän.