Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat "tahallaan" työttömiä?

Vierailija
30.01.2022 |

Siis ilman mitään sairauksia tms. Itse tunnen yhden naisen, jolle ei tunnu kelpaavan mikään työpaikka ja tekee silloin tällöin vain jotain määräaikaisia pätkiä ja nollatuntitöitä. On kuitenkin ns. normaali ihminen ja käynyt koulujakin.

Kommentit (934)

Vierailija
521/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia. Taustalla on yleensä runsasta päihteiden käyttöä ja mitään tutkintoa ei ole suoritettuna ja yleensä siten ei päivääkään työkokemusta. Eikä siis motivaatiota hankkia sellaista. Kai sitä koko elämänsä niinkin voi elää sitten...

Väärin arvattu. Suurimmalla osalla työttömistä on tutkinto, jopa tohtoreita on työttömänä. Ja monella on työkokemusta esim. Palkkatukitöihin valittiin Tradenomi, millä 20 vuoden työkokemus, mutta on jo 40 - vuotiaana liian vanha työnantajille.

Hönö ;DDDDDDDDDDD

Tradenomi (huom! isolla)

syy: aina naama nutturalla, tyhmä

Tradenomeja on pilvin pimein työttömänä, osa on kaupan kassalla. Ei kannata lukea tradenomiksi. Palkkatukitöissä he pääsevät muiden edelle

Kaupoissa on paljon tradenomeja myyjinä, 30 työtuntia, palkka 1300 netto vuorotyöstä, mutta kaupan alalta irtisanotaan 25000 seuraavan 9 vuoden aikana.

Kaupoissa harvoilla on täydet työtunnit, heillä alkaakin nyt jatkuva työnhaku toukokuussa. Muistakaa odottaa kiltisti kaupassa, jos työkkäri soittaa myyjälle ja kysyy työhakemusten teosta.

Asiakas odottaa kassalla, että työkkäri saa tarvittavat asiat kysyttyä.

Hönön idiotismi = hönöismi

Nyky Hallitus päätti osa-aikatyöntekijöiden työnhausta. Ennen he saivat olla rauhassa.

Etkö voi odotta aamulla kaupassa, jos haet eväitä tai tupakkaa töihin.

Hae eväät jo edellisenä päivänä niin työkkärin soitto ei haittaa sinua, jos myyjän täytyy vastata puhelimeen.

Samoin ravintolassa, jos menet työlounaalle niin voit odottaa, jos työkkäri soittaa juuri, kun olet tilaamassa ruokaa.

Osa-aikatyötä tekevä tarjoilija vastaa työkkärin kysymyksiin onko hän hakenut työpaikkaa, voit asiakkaana tilata ruokasi sen jälkeen.

Työkkäri ei ilmoita etukäteen milloin soittaa

Työkkäri voi soittaa, kun työtön on hammaslääkärissä niin pitää vastata silti.

Työkkäri on korkeammalla kuin hammaslääkäri joten toimenpide keskeytetään puhelun ajaksi, että ei tule karenssia.

Hammaslääkäri odottaa kiltisti, että puhelu on puhuttu.

Vierailija
522/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia. Taustalla on yleensä runsasta päihteiden käyttöä ja mitään tutkintoa ei ole suoritettuna ja yleensä siten ei päivääkään työkokemusta. Eikä siis motivaatiota hankkia sellaista. Kai sitä koko elämänsä niinkin voi elää sitten...

Väärin arvattu. Suurimmalla osalla työttömistä on tutkinto, jopa tohtoreita on työttömänä. Ja monella on työkokemusta esim. Palkkatukitöihin valittiin Tradenomi, millä 20 vuoden työkokemus, mutta on jo 40 - vuotiaana liian vanha työnantajille.

Hönö ;DDDDDDDDDDD

Tradenomi (huom! isolla)

Tradenomeja on pilvin pimein työttömänä, osa on kaupan kassalla. Ei kannata lukea tradenomiksi. Palkkatukitöissä he pääsevät muiden edelle

Kaupoissa on paljon tradenomeja myyjinä, 30 työtuntia, palkka 1300 netto vuorotyöstä, mutta kaupan alalta irtisanotaan 25000 seuraavan 9 vuoden aikana.

Kaupoissa harvoilla on täydet työtunnit, heillä alkaakin nyt jatkuva työnhaku toukokuussa. Muistakaa odottaa kiltisti kaupassa, jos työkkäri soittaa myyjälle ja kysyy työhakemusten teosta.

Nyky Hallitus päätti osa-aikatyöntekijöiden työnhausta. Ennen he saivat olla rauhassa.

Hae eväät jo edellisenä päivänä niin työkkärin soitto ei haittaa sinua, jos myyjän täytyy vastata puhelimeen.

Samoin ravintolassa, jos menet työlounaalle niin voit odottaa, jos työkkäri soittaa juuri, kun olet tilaamassa ruokaa.

Osa-aikatyötä tekevä tarjoilija vastaa työkkärin kysymyksiin onko hän hakenut työpaikkaa, voit asiakkaana tilata ruokasi sen jälkeen.

Työkkäri ei ilmoita ikinä etukäteen milloin soittaa.

Toukokuusta lähtien myös asiakkat odottaa, että puhelu on puhuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö ;DDDDDDDDDDD

Tradenomi (huom! isolla)

Työkkäri ei ilmoita ikinä etukäteen milloin soittaa.

Toukokuusta lähtien myös asiakkat odottaa, että puhelu on puhuttu.

Kannattaa pitää kokoukset ennen lounastaukoa, kun tarjoilija voi joutua vastaamaan puheluun ja ruoan tilaaminen jne. voi kestää.

Vierailija
524/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tahallaan työttömänä, koska en halua maksaa elatustukea. Lastensuojelu hakee vuosittain käräjäoikeudelta elatustukea ja ulosottomies on ovella heti kun menen töihin. Onneksi alueellani on oikeasti liikaa hoitoalan porukkaa, niin eivät huomaa etten hae työtä. En allekirjoittanut elatussopimuksia, koska muuten Kela maksaa elatuksen puolestani ja perii minulta takautuvasti. Lakkoilen siksi, että en hyväksy huostaanottoa. Lapsenikin ymmärtävät, että muuten työllistyisin ja opiskelu kannattaa.

Vierailija
525/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfalttimiehet ehtivät jo toukokuuksi töihin. Ensi talvena he tekevät 4 työhakemusta kuukaudessa ja vaihtavat alaa, jos heidät valitaan muualle.

Vierailija
526/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asfalttimiehet ehtivät jo toukokuuksi töihin. Ensi talvena he tekevät 4 työhakemusta kuukaudessa ja vaihtavat alaa, jos heidät valitaan muualle.

Asfalttimies voidaa valita siivoojaksi.

Vierailija
527/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin kausi työntekijöillä alkaa hakemusrumba toukokuussa. 4 työhakemusta kuukaudessa ja haastattelu 2 viikon välein.

Vierailija
528/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih :ppppp Ei ihme, että Hönön ukko saa raivokohtauksia. Ja ettei Hönöä kukaan kovin kauaa työpaikassa kestä.

Vierailija
529/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin kausi työntekijöillä alkaa hakemusrumba toukokuussa. 4 työhakemusta kuukaudessa ja haastattelu 2 viikon välein.

Siinä kaikki kesät jatkossa menevät, jos heidät valitaan esim. siivoojiksi niin alan vaihto tulee.

Vierailija
530/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih :ppppp Ei ihme, että Hönön ukko saa raivokohtauksia. Ja ettei Hönöä kukaan kovin kauaa työpaikassa kestä.

Asfalttimiehet eivät voi lähteä ensi talvena enää Thaimaahan.

Vierailija
531/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Jättäydyin pois raskaasta työstäni jotta voin valmistautua yo-kirjoituksiin ja psykologian pääsykokeisiin. Olin raskaassa työssä, joka vei kaiken energian. Nyt työttömänä jaksan opiskella itselleni sopivamman tulevaisuuden.

Vierailija
532/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman ja yksi olen minä itse. Tarvin lukion jälkeen aikaa kerätä voimia (kiusaamisen vaikutukset) ja muutenkaan en olisi kestänyt töissä silloin. Asuin kotona tuolloin. Vuosia meni ihan kuin ohi ja en edes hakenut mitään tukia. Nyt vuosia myöhemmin saan ehkä viimein ammatin. Minulla ei ole työkokemusta oikeastaan lainkaan. Muutamia harjoitteluja. Ymmärrän sen, että monesta olen varmaan ihan epäonnistunut. Samalla elin vuosia ilman tuki rahaa ja en niitä edes hakenut. Varmaan kymmeniä tuhansia jäi tukia hakematta monen vuoden ajalta. En olisi toivonut elämäni menevän näin, mutta vuosia sitten en olisi ollut kovin hyvin töissä pärjäävä ja samalla en tiedä kuka minut olisi edes ottanut. Ei mitään tuttuja ei suhteita ja samalla myönnän sen kuinka arka olin ja kaikin tavoin rohkeus puuttui. Edelleenkään en ole mikään hyvä vaihtoehto ja työllistyminen voi olla lähes mahdotonta. Syytä minussakin paljon. Jäin junasta silloin täysin. Ehkä joku tuttu olisi auttanut työllistymisessä ja olisi ollut helpompaa pärjätä. Tarkoitan vaan, että olisin saanut rohkeutta sitä kautta. Olin ja olen vieläkin liian heikko työelämään ja en oikein pärjää. Heikolla tarkoitan sitä, että olen liian ujo, arka, hiljainen ja väsyn nopeasti. Samalla työkokemus puuttuu. Häpeän kirjoittaa tätä ja elämäni ei näytä hyvältä. Minulle on ollut myös aina vaikeaa edes hakea niitä tukia ja olen jättänyt paljon hakematta. Nyt pitäisi saada ammatti ja jotenkin muuttaa suuntaa. Samalla ikävästi tuntuu, ettei minusta ole siihen. Vanhemmille kiitos, että ovat auttaneet. Muuten en tiedä missä olisin. En sillä tavalla haluaisi olla työtön ja olisi mukavaa kuulua johonkin ja olla osa yhteiskuntaa, mutta en vaan enää oikein tiedä pääsenkö siihen kiinni. Nyt vuosien jälkeen olen jäljessä kaikesta. Häpeän kirjoittaa tätä.

Vierailija
533/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että välttelin työnhakua melkein vuoden, äitiysloman jälkeen. Sain ihan kohtuullista päivärahaa ja taisimpa käväistä työkkärissäkin vauvan kanssa, silloin kun oli pakko näyttäytyä . Ei ne mulle työtä tarjonneetkaan onneksi.  Tästä jo aikaa  ja lusmuilurikos vanhentunut

Vierailija
534/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden, joka maksoi oman palkkansa sivukuluineen ja vähän päällekin työnantajalle, ettei tarvinnut mennä töihin. Oli siellä sitten silloisen 10kk että sai päivärahat juoksemaan.

Niin, että ensin maksoi 10kk palkan + sivukulut, että sai sitten iästä riippuen max, 500 päivää ansiosidonnaista, jonka määrä lasketaan sen itse maksaman palkan mukaan? Joko kyseessä on universumin tyhmin yksilö tai sitten sun täytyy keksiä parempia juttuja.  

Vierailija
535/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfalttimiehet, myyjät ja tarjoilijat valitaan varmasti mielummin siivoustyöhön kuin pitkäaikaistyötön eli he jatkavat kotona oloa. Ei siivoojan paikkoja ole edes montaa auki. Lääkäriksi ei voi hakea.

Vierailija
536/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asfalttimiehet eivät voi lähteä ensi talvena enää Thaimaahan.

Tämä oli viimeinen Thaimaa talvi

Vierailija
537/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden, joka maksoi oman palkkansa sivukuluineen ja vähän päällekin työnantajalle, ettei tarvinnut mennä töihin. Oli siellä sitten silloisen 10kk että sai päivärahat juoksemaan.

Niin, että ensin maksoi 10kk palkan + sivukulut, että sai sitten iästä riippuen max, 500 päivää ansiosidonnaista, jonka määrä lasketaan sen itse maksaman palkan mukaan? Joko kyseessä on universumin tyhmin yksilö tai sitten sun täytyy keksiä parempia juttuja.  

Tämä on ihan varmasti tosijuttu. Firma tietysti maksoi palkan, eli ”työtön” hävisi verot ja sotumaksut. Toinen vaihtoehto olisi ollut putoaminen työmarkkinatuelle, joka olisi ollut nolla, koska pääomatuloja oli niin paljon. Lisäksi tietysti kyykytys, nöyryytykset ja karenssit. Nyt kun hän teki näin, hän pääsi 500 päivän ansiosidonnaiselle, mikä se silloin oli ja sai olla rauhassa. Voittoa tässä ei tavoiteltu, vaan vapautta. Seuraavalla kerralla hän nollasi päivät osin töillä ja osin tällä samalla systeemillä, minkä jälkeen pääsi ns. putkeen ja kovalla päivärahalla pääsikin.

Vierailija
538/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parturi on osa-aikainen niin hän keskeyttää esim. asiakkaan värihuuhtelun, jos työkkäri soittaa juuri silloin. Toukokuusta lähtien kaikki odottavat, jos työkkäri soittaa, myös yritysten asiakkaat.

Vierailija
539/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asfalttimiehet, myyjät ja tarjoilijat valitaan varmasti mielummin siivoustyöhön kuin pitkäaikaistyötön eli he jatkavat kotona oloa. Ei siivoojan paikkoja ole edes montaa auki. Lääkäriksi ei voi hakea.

Työnantaja valitsee mielummin sellaisen, jolla on jo työ.

Vierailija
540/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parturi on osa-aikainen niin hän keskeyttää esim. asiakkaan värihuuhtelun, jos työkkäri soittaa juuri silloin. Toukokuusta lähtien kaikki odottavat, jos työkkäri soittaa, myös yritysten asiakkaat.

Mut kuis Hönön käy?