Olen ammatiltani taksikuski, haluatko kysyä jotain?
Kysymyksiä minulle tylsän työpäivän piristykseksi!
Kommentit (26)
Miten taksikuskina nykyään pärjää? Eikös se palkka ole ihan kamalan surkea, jos et itse omista autoa?
Paljonko maksaa 150kilometrin matka yöllä. Voiko maksaa luonnossa jos on kallis matka
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:33"]
Miten taksikuskina nykyään pärjää? Eikös se palkka ole ihan kamalan surkea, jos et itse omista autoa?
[/quote]
Häh? Mistä alapeukku? Fakta on se, että taksiajelut on vähentyneet, kun firmat ei saa niistä enää vähennyksiäkään. Ja kuluttajat käyttää ennemmin julkisia kulkuvälineitä taksin sijaan, kun ei ole rahaa.
Enkä tiedä, miten taksikuskin palkat kertyy, kai sitä joutuu renkinä jotain vuokraa autosta maksamaan, että saa ajella toisen autolla?
Erityislapseni kulkee taksilla kouluun. Onko niitä ohjeita niin hankala noudattaa vai miksi usein kuskit mokaa jotain ihan käsittämätöntä? Esim se että lasta ei saa jättää yksin vaan odotettava että otetaan vastaan.
Oletko ottanut asiakkaalta suihin, jos asiakaala ei ole ollut rahaa maksaa matkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:13"]Oletko ottanut asiakkaalta suihin, jos asiakaala ei ole ollut rahaa maksaa matkaa.
[/quote]
Eikös tän pitäs mennä ennemminkin toisin päin?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:13"]Oletko ottanut asiakkaalta suihin, jos asiakaala ei ole ollut rahaa maksaa matkaa.
[/quote]
Eikös tän pitäs mennä ennemminkin toisin päin?
[/quote]
Eihän noista suhareista tiedä, mies rakkautta havainnut monessa kuskissa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:33"]
[/quote]
Häh? Mistä alapeukku? Fakta on se, että taksiajelut on vähentyneet, kun firmat ei saa niistä enää vähennyksiäkään. Ja kuluttajat käyttää ennemmin julkisia kulkuvälineitä taksin sijaan, kun ei ole rahaa.
Enkä tiedä, miten taksikuskin palkat kertyy, kai sitä joutuu renkinä jotain vuokraa autosta maksamaan, että saa ajella toisen autolla?
[/quote]
Ei, vaan renkinä saa ihan normaalisti palkkaa. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:13"]Oletko ottanut asiakkaalta suihin, jos asiakaala ei ole ollut rahaa maksaa matkaa.
[/quote]
Aninahan ne olisivat imemässä, vaikka olis rahaa maksaa matka
Jos ajat renkinä, autosta ei makseta vuokraa. Ja jos kyyti maksaa vaikka 100e, niin kuski saa tästä rahasta palkakseen 30% miinus verot. T. Taksikuskin vaimoke
Miksi tkasikukseilla on niin hienoaj autoja jos ala ei kannata. Eilenkin yksi suhari esitteli 120 000 autoaan
En ole ap mutta ajanut taksia. Ensinnäkin, mennään provikka palkalla. Tietty prossa ( vaihtelee kaupungeittain/isännittäin) alvittomasta ajetusta kassasta on sulle maksettava palkka. Mulla oli työajat vapaat, ajoin niin pitkään kun huvitti ja tienasin sen verran että sain pohjakassan oman asunnon ostoon. Tipit iso tulonlähde myös, varsinkin sesonki aikoina (pikkujoulut yms). Isännälle ei makseta auto vuokraa, normi palkka suhde. Koululaiskyydeissä edelletytetään ohjeiden noudattamista, syy löytyy yksittäisen kuljettajan asenteesta tai informaatio katköissä kuljetusohjetta tehdessä. Anna suora palaute paikkakuntasi taksitarkastajalle. Pyydä ensi kerralla kuljettajalta vaikka hänelle puh numero. Ota sifra numero kuvusta ylös.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:33"]Miten taksikuskina nykyään pärjää? Eikös se palkka ole ihan kamalan surkea, jos et itse omista autoa?
[/quote]
onhan se, mutta tulee sillä toimeen. ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:58"]Erityislapseni kulkee taksilla kouluun. Onko niitä ohjeita niin hankala noudattaa vai miksi usein kuskit mokaa jotain ihan käsittämätöntä? Esim se että lasta ei saa jättää yksin vaan odotettava että otetaan vastaan.
[/quote]
ton luulisi olevan ihan itsestäänselvää kaikille... ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:32"]nainen/mies?
[/quote]
nainen. ap
nainen/mies?