Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholia juovatkin eniten rikkaat ja koulutetut

Vierailija
17.05.2015 |

Eli puheet "köyhistä työttömistä luuserijuopoista" taitavat olla pelkkä myytti.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_rikkaat_ja_koulutetut_juovat_eniten/7997128

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaista myyttiä ollutkaan? Minä olen ainakin aina tiennyt että kaikissa sosiaaliluokissa juodaan paljon. Itse olen varakas ja koulutettu suurkuluttaja.

Vierailija
2/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä joutuu nipistämään kaikesta ja mulle ainakin alkoholi on lähes luksustuote jota nautitaan vaan spesiaalitapauksissa. Muuten ei ole varaa. Kai se on paksulla palkkapussilla kiva ostella erikoisoluita ja luomuviinejä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina ylin yhteiskunnallinen luokka on ollut huolestunein alkoholinkäytöstä - suorittavan ja käytännön työt tekevän luokan alkoholinkäytöstä. Työmoraalin merkitystä on haluttu aina korostaa, työläisillä on aina pitänyt olla sellaisia ajanvietteitä, jotka ylläpitävät työkykyä ja työhalua. Alkoholinkäyttöä on pidetty vain hyväosaisille soveltuvana toimintana. 

Vierailija
4/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis naisista.

Tämän vuoksi yritänkin edelleen kisutella niitä kaupan myyjiä ja siivoojia...

Vierailija
5/6 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan yhä kaikista eniten syrjäytyneet miehet.

Vierailija
6/6 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piente lasten isistä 40% juo enemmän kuin mitä pidetään riskirajana/suurkulutusrajana alkoholia viikossa, ja Suomessa tuo riskiraja on vielä kansainvälisesti suhteutettuna suurempi määrä kuin monessa muussa maassa. Siis lähes joka toinen isä! Arviolta joka neljäs tai viides lapsi kärsii vanhempansa alkoholinkäytöstä. Näyttää alkoholi maistuvan täällä hyväosaisten asuinaluella isille ja äideille, ja monille on siitä  tullut ongelmiakin.