Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa tämä köyhyys

Vierailija
04.06.2015 |

Mies käy töissä mutta mä olen kotihoidontuella, kolmas lapsi tulossa ja sitten saan kotihoidontukea ja äitiyspäivärahaa ja lapsilisät. Eli en paljon mitään. Ei ollut tarkoitus tehdä kolmatta, mutta olen kuitenkin onnellinen että sieltä sellainen olisi tulossa! Rahallisesti vaan ahdistaa, eletään ihan kädestä suuhun. Asutaan vuokra-asunnossa ja autokin on maksettu, joten onneksi ei ole mitään lainanlyhennyksiä. Lapsille hankitaan kaikki mahdollinen, mitä he vaan tarvitsevat, vanhin on koululainen ja hänellä on kaksi mieluisaa harrastusta, joten heille onneksi köyhyytemme ei näy. Mulla itselläni on vaan ikivanhoja vaatteita joissa alkaa olemaan jo reikiä, ja kengätkin ovat pohjasta rikki, joten olen aikamoinen näky.

Onkos täällä muita, joilla rahatilanne myös tiukka ja ahdistaa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]

Te jotka pohditte, että mitäs sitten kun lapset ovat teinejä. No silloin tilanne on ihan eri, mähän olen töissä taas! Se on vaan tämä vauva/pikkulapsivaihe, kun ei ole rahaa, koska en käy töissä. Voisin kyllä harkita mainostenjakamista vaikka tähän lisäksi, yötyöhön en raskaana ollessa pysty, mutta mainoksia voisin jakaa, saisi ainakin vähän lisärahaa tähän tilanteeseen. Ap

[/quote]

Ai, sinä olet näitä onnellisia, jotka ajattelevat että sinne töihin vaan mennään silloin kun halutaan. Onko sinulta jäänyt kokonaan huomaamatta Suomessa vallitseva massatyöttömyys? Jos olet ollut vuosia kotona lapsia hoitamassa, todennäköisyys että saat työtä lastesi ollessa teinejä, alkaa olla lottovoiton luokkaa. Toki eri asia, jos satut olemaan lääkäri koulutukseltasi.

[/quote]

Aika moniin töihin vain mennään. Nytkin on todella paljon avoimia työpaikkoja mol.fi:ssä. kaiken lisäksi ap.llahan voi olla työpaikka odottamassa vanhempainvapaalta palaamista.

Vierailija
22/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös risat vaatteet ja kengät. Paidoissa reikiä, sukkahousut haaroista rikki, kengistä menee vesi sisään. mutta minkäs teet. Olen vielä sairauseläkkeellä, joten en pysty edes tienaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:32"]

Mä olisin tehnyt abortin, ei ole järkeä tehdä lapsia jos ei ole rahaa.

[/quote]

Silloin sinäkin olisit jäänyt syntymättä.

[/quote]

Entä sitte? Ihmiselle ei koidu mitään haittaa siitä, ettei hän synny. Eihän tuossa tilanteessa ole ketään, jolle haittaa voisi koitua! Ei-olemassaolo ei ole mikään menetys.

Vierailija
24/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kituuttamista se on mullakin. Olen yh, käyn töissä pienipalkkaisella alalla. Palkasta menee iso siivu ulosottoon. Ollaan tässä yritetty pärjätä parilla sadalla kuukaudessa. Vituttaahan se kun ei ole rahaa ostaa itselle vaatteita tai kenkiä. Kasvava lapsi tarvitsee kuitenkin niitä enemmän kuin minä.

Joskus tuntuu, että mun elämä on vaan iso vitsi. Tämä on kiitos siitä kun luottaa toiseen. En kuitenkaan jaksa olla katkera, paitsi pari päivää kuukaudessa kun oikein ahdistaa ennen tilipäivää :)

Vierailija
25/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittykää fb-kirppisryhmiin, niin saatte te aikuisetkin hyväkuntoisia vaatteita ja kenkiä itsellenne, joskus uusiakin. Vaivannäköä se vaatii, mutta ei kai reikäisissä kulkeminen ole paikallaan.

Vierailija
26/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittookos noita lapsia on tehtailtava jos ei ole varaa???Yhtälö jota en vaan tajua. Eka talous ja oma elämä kuntoon muutenkin ja sitten vasta perhettä perustamaan eikä itkeskellä niiden tukien perään. Vois vähän suunnitella sitä elämää ja raskauksia, aikuiset ihmiset!

Vierailija
27/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:59"]

Hittookos noita lapsia on tehtailtava jos ei ole varaa???Yhtälö jota en vaan tajua. Eka talous ja oma elämä kuntoon muutenkin ja sitten vasta perhettä perustamaan eikä itkeskellä niiden tukien perään. Vois vähän suunnitella sitä elämää ja raskauksia, aikuiset ihmiset!

[/quote]

Haista nyt jo... Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee.

Vierailija
28/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:32"]

[/quote]

Silloin sinäkin olisit jäänyt syntymättä.

Jos vanhempasi eivät olleet köyhiä, olivat aivan varmasti isovanhempasi, isoisovanhempasi tai isoisoisovanhempasi (ainakin suurin osa heistä) niin köyhiä, että nykyihmistä kirpaisisi.

Suhteellinen köyhyys ei ole syy olla hankkimatta lapsia. Jos näin oltaisiin ajateltu aina ja kaikkialla, ei Suomessa (eikä juuri muuallakaan) olisi ihmisiä.

[/quote]

No juuri tuon takia Suomessa syntyy vähemmän lapsia kuin pitkään aikaan. Osa ei välitä omista tuloistaan ja ne jotka välittää, ei tee lapsia. Mielenkiintoista nähdä mikä on tilanne kahdenkymmenen vuoden päästä. Ilman maahanmuuttoa ei riitä meidän vähilläkään töillä tekijöitä.

Vierailija
29/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Harmi vaan ettei niitä voi enää suunnitella työn mukaan kun työtä ei riitä kaikille. Ihanko oikeasti mielestäsi vaikkapa lastentarhanopettajien pitää nyt hallitusohjelman myötä luopua perheen perustamisesta vain siksi että hallitus vei vakaa toimeentulon? Entä ne joilla on jo lapsi tulossa?

Vierailija
30/42 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/

Omia ideoitani millä saa helpotusta elämään :)

Vierailija
31/42 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
32/42 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki köyhät , niinkuin minäkin olen , rikkaat pitäisi kokea köyhyys

. 😂

Vierailija
33/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämetön sieluton hirviö ajattelee noin.

Vierailija
34/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin näkee miten lukutaito on muka-muka hankittu mutta ei osata vaan lukea. Moni aloituksen oletettavasti nähnyt ei vain osannut lukea sitä, ap:n kolmas lapsi on ollut vahinko.

Ehkäisy voi pettää.

Vierailija
35/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, kannatti sitten vielä lisääntyä, vaikka nytkään ei pärjätä. No peilistä näkee syyn köyhyyteen. Provohan tämän toki on pakko olla.

Vierailija
36/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät, että tilanne on tilapäinen. Sen pitäisi helpottaa suunnattomasti.

Vierailija
37/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo kirjoitti:

Hei kaikki köyhät , niinkuin minäkin olen , rikkaat pitäisi kokea köyhyys

. 😂

Ei rikas voi kokea köyhyyttä. Vaikka kuinka eläisi esim.opiskeluajan pienillä tuloilla,. Niin aina on toivoa paremmasta. Köyhyyden ahdistus alkaa silloin, kun on ollut tilanteessa pitkään, eikä toivoa paremmasta ole. Tietää, että huonompaa vain edessä.

Vierailija
38/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi tienaa?

Vierailija
39/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on rikas kun ottaa huomioon että suurimmalla osalla suomalaisista on asuntolainaa. Eli omaisuus ei riitä kattamaan velkaa.

Vierailija
40/42 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ajatellut että lapsesi kasvavat ja kärsivät teidän köyhyydestänne?

Eiköhän ap ole ajatellut palata töihin kun lapset kasvavat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä