Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin TE toimiston sivuilta avoimia työpaikkoja eri kriteereillä

Vierailija
30.01.2022 |

Haku
Kaikki 40400
Vuokrapaikat ei mukana 31200
Palkkatyö, ei vuokrapaikkoja 29400
Työaika kaikki muut paitsi osa-aikatyö valittuna 24600, vuorotyöt ei mukana 19970, ilta/vkoloppu työ ei mukana 19800, työnkestoksi yli 12kk 13300 työpaikkaa jäi jäljelle

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että työttömällä on jonkinlainen omituinen etuoikeus vakituiseen kokopäiväiseen työsuhteeseen, jossa ei tehdä lainkaan vuorotyötä? Suurin osa työpaikoista ei vastaa työttömien kriteerejä, monella alalla tehdään töitä virka-ajan ulkopuolella.

Teen määräaikaista työtä ja saan palkkaa 3800 e/kk. Vaihtoehtona olisi olla työttömänä, koska määräaikainen työ ei kelpaa? Työssäni tehdään ajoittain myös viikonlopputöitä, joista saa TESsin mukaisen korvauksen.

Työntekijäpulan syynä on liian hyvät sossutuet, koska työtön voi ilmoittaa, että ei tee yhtäkään iltavuoroa edes kerran vuodessa, työttömällä on oikeus saada keskituloisen palkkaa vastaavat tulot siksi, että mukavaa työtä ei ole tarjolla.

Luuletko että kaikki haluavat 8-16 työn? No eivät halua. Itse haluan iltatyön ja voin tehdä myös viikonloppuja. Suurin kauhistus on tuo töihin ennen klo 10 meno.

Vierailija
62/65 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tänään 24 tunnin haulla löytyy ruhtinaalliset 124 kokoaikaista yli 12 kk kestävää työpaikkaa haettavaksi koko Suomesta! Nyt on kiva haukkua 300 000 työtöntä kun eivät mene töihin!

Miksi työttömälle ei kelpaa määräaikainen työsuhde?

Minulle ainakin kelpaisi. Ja olen ymmärtänyt, että näitä kannattaisi työttömän hakeakin. Ei vakituisessa työssä oleva helposti lähde työpaikkaa vaihtamaan määräaikaisuuden vuoksi. Ellei sitten halua eroon nykyisestä työpaikastaan ilman karenssia. Edellisessä työpaikassani yksi lähti tällä tavalla. Itse jäin työttömäksi, kun halusin vain pois (ja minulla oli varaa ottaa se karenssi).

Työnantajat ottavat mieluummin sellaisen, jolla on jo työ. Pätkätöitä hakevat sitten kai ne, jotka ovat jo pätkätöissä, joka on pian päättymässä, tai työttömät. 

Edellinen työnantajani otti töihin todella matalalla kynnyksellä, kaikille tehtiin heti kättelyssä toistaiseksi voimassaoleva työsopimus. Uusille tunnit taidettiin merkitä 10-40 mutta kyllä he lähtökohtaisesti tekivät silti kaikki täyttä työviikkoa. Joustoa käytettiin lähinnä juhlapyhinä, jolloin tehtiin töitä kevyemmällä miehityksellä. Mutta työ oli sellaista, että jotkut lopettivat jo ensimmäisenä päivänä tai parin viikon jälkeen. Ja koeaika oli 6kk, jolloin työnantajakin saattoi jossain kohtaa todeta, että ei tämä nyt näytä sujuvan, kiitos ja näkemiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa määräaikaiset. Mulle paras tapa tehdä monia eri duuneja. Tykkään.

Vierailija
64/65 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että työttömällä on jonkinlainen omituinen etuoikeus vakituiseen kokopäiväiseen työsuhteeseen, jossa ei tehdä lainkaan vuorotyötä? Suurin osa työpaikoista ei vastaa työttömien kriteerejä, monella alalla tehdään töitä virka-ajan ulkopuolella.

Teen määräaikaista työtä ja saan palkkaa 3800 e/kk. Vaihtoehtona olisi olla työttömänä, koska määräaikainen työ ei kelpaa? Työssäni tehdään ajoittain myös viikonlopputöitä, joista saa TESsin mukaisen korvauksen.

Työntekijäpulan syynä on liian hyvät sossutuet, koska työtön voi ilmoittaa, että ei tee yhtäkään iltavuoroa edes kerran vuodessa, työttömällä on oikeus saada keskituloisen palkkaa vastaavat tulot siksi, että mukavaa työtä ei ole tarjolla.

Ei ole mitään järkeä hakea työtä, jota varten pitäisi suorittaa ajokortti ja vielä ostaa auto (kaikki palkka menisi autoon ja sen ylläpitoon).

Eikä ole mitään järkeä maksaa toimeentulotukea, jos on kyvytön huolehtimaan itsestään.

No pitää  olla sellaista työtä tarjolla, jonka palkalla voi huolehtia itsestään. Niin yksinkertaista se on.

Perusta yritys, silloin saat yrittäjänä itse määrätä tulosi.

Entisenä yrittäjänä ja nykyisenä pitkäaikaistyöttömänä kuulisin mielelläni laajemminkin ajatuksiasi yrittäjyydestä. Tämä omien tulojen määräämisen mahdollisuus on kiehtova.

Voisitko kertoa, vaikuttaako potentiaalisten asiakkaiden maksukyky ja -halu yrityksen tulokseen ja yrittäjän ansioihin, ja jos vaikuttaa, millä tavalla?

Voi kuule, eihän asiakkaiden maksukyky vaikuta työntekijöiden palkkoihinkaan, miksi yrittäjä ei muka tienaisi valtavasti, kun hän työnantajanakin saa paljon rahaa? Täällä valitetaan palkan pienuutta miettimättä sitä, että jokaisen pitäisi pystyä myymään osaamistaan asiakkaille niin paljon, että siitä tulee kassaan tarpeeksi rahaa. En mene töihin, kun palkka on pieni! Minua ei työnantaja riistä!

Huomaatko dilemmaa?

Hupsis, unohdin mainita sen, että kuuluin Suomen suurimpaan yrittäjäjoukkoon: yksinyrittäjiin. Näitä ei palkansaaja edes muista olevan olemassakaan, joten en ihmettele, että sinulta alkoi tulla huutomerkkejä.

Kommentoipa tämän tiedon perusteella.

Vierailija
65/65 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä hakea työtä, jota varten pitäisi suorittaa ajokortti ja vielä ostaa auto (kaikki palkka menisi autoon ja sen ylläpitoon).

Eikä ole mitään järkeä maksaa toimeentulotukea, jos on kyvytön huolehtimaan itsestään.

No pitää  olla sellaista työtä tarjolla, jonka palkalla voi huolehtia itsestään. Niin yksinkertaista se on.

Perusta yritys, silloin saat yrittäjänä itse määrätä tulosi.

Entisenä yrittäjänä ja nykyisenä pitkäaikaistyöttömänä kuulisin mielelläni laajemminkin ajatuksiasi yrittäjyydestä. Tämä omien tulojen määräämisen mahdollisuus on kiehtova.

Voisitko kertoa, vaikuttaako potentiaalisten asiakkaiden maksukyky ja -halu yrityksen tulokseen ja yrittäjän ansioihin, ja jos vaikuttaa, millä tavalla?

Voi kuule, eihän asiakkaiden maksukyky vaikuta työntekijöiden palkkoihinkaan, miksi yrittäjä ei muka tienaisi valtavasti, kun hän työnantajanakin saa paljon rahaa? Täällä valitetaan palkan pienuutta miettimättä sitä, että jokaisen pitäisi pystyä myymään osaamistaan asiakkaille niin paljon, että siitä tulee kassaan tarpeeksi rahaa. En mene töihin, kun palkka on pieni! Minua ei työnantaja riistä!

Huomaatko dilemmaa?

Hupsis, unohdin mainita sen, että kuuluin Suomen suurimpaan yrittäjäjoukkoon: yksinyrittäjiin. Näitä ei palkansaaja edes muista olevan olemassakaan, joten en ihmettele, että sinulta alkoi tulla huutomerkkejä.

Kommentoipa tämän tiedon perusteella.

Tyhmempi palkansaaja ymmärtää yrittäjyyden vain yhdeltä kannalta: yrittäjällä on työntekijöitä, joita hän riistää samalla, kun itse ei tee töitä, vaan istuu pitopöydän ääressä kuin Lohtander SAK:n mainoksessa. Se, että yksinyrittäjät ovat Suomen suurin yrittäjäryhmä ja monet heistä elävät kädestä suuhun, ei mahdu kaunaisen palkansaajan kalloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan