Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimat loppuu lihaksista?!

Vierailija
04.06.2015 |

Eli olen siis koko ikäni urheillut nainen, paitsi oikeastaan toukokuu 2014 - maaliskuu 2015 välisen ajan olin käytännössä urheilematta ja päästin itseni lihomaan yms. Syynä laiskuus, valtavat määrät ylitöitä ja välilevyn hajoaminen selästä. Noh, huhtikuussa tänä vuonna aloitin taas uudelleen sporttailla ja aloitin myös ruokavaliomuutokset. Kunto palautui yllättävän nopeasti vanhalle tasolle ja vain kk päästä pystyin jo juosta entiseen malliin 10 km juoksulenkkejä.  Nyt kuitenkin on tullut stoppi, enkä usko sen johtuvan liiasta liikunnasta (kuten mieheni väittää). Tässä viikon treenit:

Torstai 1 h sulkapalloa

Perjantai lepo

Lauantai Juoksulenkki 9 km

Sunnuntai kiipeilyä 45 min

Maanantai sulkapallo 1 h

tiistai lepo

Keskiviikko pyöräily 9 km (kevyttä, kaupassa käytiin lapsen kanssa pyöräillen)juoksu 6 km

Ja nyt siis tuoeilinen juoksulenkki oli aivan hirveä. Jaloista loppui voimat lähes heti. Enkä juokse siis kovaa, 6 min km vauhtia.

Kipeäksi en ole tulossa ja söinkin eilen ihan hyvin. Illalla vielä en meinannut päästä rappusia ylös kun jaloissa ei vaan ollut mitään voimaa. Tänään ei lihakset kipeänä mutta kaikki voima täysin pois reisistä. Pidän sähköpöytää yleensä seisoma-asennossa mutta tänään en jaksa edes seistä kunnolla töissä :( :(

Olen pitänyt huolta että saan riittävästi proteiinia ravinnosta, ja koska tavoitepainooni takaspääsemiseen on vielä n. 5 km matka olen pitänyt kalorit tiukasti 1000- 1200 /päivä, kuitenkin niin että ravintoni on erittäin monipuolista ja koostuu pitkälti kanasta/kasviksista/kaurapuurosta/maitorahkasta/marjosta

Osaako joku kertoa mistä tällainen täysi voimattomuus jaloissa johtuu? Lisäksi olen ollut muutamina iltoina totaalisen väsynyt, nukahtanut istuma-asentoon suunnilleen sohvalle ennen yhdeksää. Ennen tällainen liikuntamäärä oli ihan itsestäänselviö ja voimat on hyvin riittäneet tähän asti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhhoijaa...

Vierailija
22/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, syöt liian vähän. Mä olen samankokoinen kuin sinä mutta syön paljon enemmän ja paino tippuu tasaiseen tahtiin. Lihaksien treenaus helpottaisi myös varmasti, koska jalkoihin kerääntyisi voimaa ja lihas hermotettaisiin molempiin treenityyleihin --> kestävyys varmasti paranisi myös pitkillä lenkeilläsi. Voithan myös ottaa energiageeliä/maltojuoman treenin alussa/aikana, jolloin annat lihaksillesi hiilihydraattia, jolla ihmiskeho tunnetusti jaksaa painaa. :)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sappikivet todettu? Voisiko voimattomuus kesken suorituksen johtua ettei elimistö pääse ketoosiin heikon maksan toiminnan takia?

Vierailija
24/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikunto. Voi viedä puoli vuotta palautua.

Vierailija
25/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ravintosi laadukasta ja mahdollisesti luomua ja entäs käytätkö huonolaatuisia lisäravinteita jotka sotkevat mahdollisesti mahalaukun optimaalista toimintaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden

Vierailija
26/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sappikivet todettu? Voisiko voimattomuus kesken suorituksen johtua ettei elimistö pääse ketoosiin heikon maksan toiminnan takia?

En ole ap, mut mua kiinnostaisi tää aihe lisää.

Raskausaikana mulle tuli hepatogestoosi (raskauden aikainen maksasairaus) ja mulla epäillään/ilmeisesti on eräs autoimmuuni lihassairaus, jonka yksi oire on se, että käsistä ja jaloista loppuu voima ykskaks kesken suorituksen. Voisiko munkin lihasoireet (ja jopa se sairaus) johtua maksasta? Oon usein miettinyt, voisiko niillä olla joku yhteys. Lääketiede ei tunne syytä kummallekaan.

Vierailija
27/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa proteiinia.

Tein juuri saman huomion. Ap:n ruokavalio on  ihan pielessä.

Vierailija
28/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt kalsiumia, niin saatko myös tarpeeksi D-vitamiinia, A-vitamiinia, K2-vitamiinia ja magnesiumia? Noita kaikkia tarvitaan oikeassa suhteessa toisiinsa ja mm. magnesiumin puute voi aiheuttaa heikkoutta.

Tai saatko tarpeeksi rautaa? Voiko sinulla olla joku raudan imeytymishäiriö? B12-vitamiinin ja olikohan se nyt B2-vitamiininkin? puute saattaa aiheuttaa voimattomuutta.

Ravintolisien laatu on myös ehdottoman tärkeää, kuten edellä mainittu. Ei pidä käyttää synteettisiä, joissa on kaikenmaailman lisä- ja täyteaineita ja jotka vain tekevät sairaammaksi, vaan luonnollisista luomuraaka-aineista peräisin olevia lisäravinteita.

Voiko olla myös, että ruokavaliosi ja stressi (ja liiallinen liikunta?) on vetänyt elimistösi ja hormonisi tilttiin? Mm. kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa tuollaisia oireita, mutta toisaalta se saattaa joskus johtua mm. em. asioistakin ja korjaantuu, kun ravitsemus ym. saadaan taas korjattua.