Halpoja, terveellisiä ruokia?
Kaikki vinkit nyt tähän! Meillä menee n 100€/vko ruokakauppaan (4hlöä) ja mies valittaa että on liikaa. Ehdotelkaa siis hyviä, halpoja ruokia jotka ei olisi ihan sontaa. Katsotaan saadaanko nipistettyä ruokalaskussa.
Kommentit (33)
Ala tehdä kasvisruokia kauden kasviksista myös päivälliselle, sillä säästää. Voihan mies ottaa myös keittoja evääksi?
Leivotko itse leivät? Laita miehelle evääksi pari sämpylää, väliin vain edullista margariinia.
Meillä on hernekeittopäivä vähintään pari kertaa kuukaudessa kehnohkon rahatilanteen vuoksi. Suosittelen Pirkan lihatonta luomukeittoa, se on ehdottomasti parasta hernekeittoa mitä oon koskaan syönyt. Toki itse keittelemällä saa halvemmalla, tuo taitaa maksaa reilun euron ainakin Citymarketissa.
Soijarouhetta kannattaa hyödyntää, se on hyvää, nopeeta ja terveellistä. Pussi taitaa maksaa 2-3e ja siitä tekee monta monituista perhekokoista lasagnea, makaronilaatikkoa jne. Tumma soijarouhe on tuollaisiin ruokiin ehkä parasta. Myös soijapaloista ja suikaleista saa tehtyä kanamaisia ruokia, jos sellaisesta tykkää.
Käytetään jonkin verran myös pakastevihanneksia. Pinaattipalloista, ruokakermasta, sipuleista ja mausteista saa maukkaan kastikkeen pastalle. Fetajuuston kanssa aivan taivaallista! Perus porkkana-kukkakaali-parsakaali -sekoitusta on hyvä olla aina varalla pakkasessa, siitä voi pyöräyttää vaikka gratiinin tai höyryttää muun ruuan kaveriksi. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 02:35"]
Meillä on hernekeittopäivä vähintään pari kertaa kuukaudessa kehnohkon rahatilanteen vuoksi. Suosittelen Pirkan lihatonta luomukeittoa, se on ehdottomasti parasta hernekeittoa mitä oon koskaan syönyt. Toki itse keittelemällä saa halvemmalla, tuo taitaa maksaa reilun euron ainakin Citymarketissa. Soijarouhetta kannattaa hyödyntää, se on hyvää, nopeeta ja terveellistä. Pussi taitaa maksaa 2-3e ja siitä tekee monta monituista perhekokoista lasagnea, makaronilaatikkoa jne. Tumma soijarouhe on tuollaisiin ruokiin ehkä parasta. Myös soijapaloista ja suikaleista saa tehtyä kanamaisia ruokia, jos sellaisesta tykkää. Käytetään jonkin verran myös pakastevihanneksia. Pinaattipalloista, ruokakermasta, sipuleista ja mausteista saa maukkaan kastikkeen pastalle. Fetajuuston kanssa aivan taivaallista! Perus porkkana-kukkakaali-parsakaali -sekoitusta on hyvä olla aina varalla pakkasessa, siitä voi pyöräyttää vaikka gratiinin tai höyryttää muun ruuan kaveriksi. Tsemppiä!
[/quote]
Ap pyysi terveellisiä ruokia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:21"]Mies sanoo että menee liikaa rahaa ja sinä tietysti olet se joka käy kaupassa? Laita mies kauppaan ja katsokaa paljon hänellä menee viikossa ruokaan. 100€ ei ole neljälle hengelle kovin paljoa, sehän on 25€ per henkilö.
[/quote]
Se on hyvin pieni raha. Meillä menee 250.
Ap:n lapset on varmaan hyvin pieniä, syövät vielä hyvin vähän. Kunhan kasvavat, totuus paljastuu, ainakin jos ovat poikia! :)
Muutama euro ruokaan ei riitä nuorelle. He tosiaan syö ja syö ja kohta taas syö ja ikinä ei kuulemma nälkä lähde.
Pirkan/rainbown wokvihannekset, sekaan jotain täysjyväriisiä ja jotain lihaa seuraksi. Juurekset on yleensä melko halpoja, enemmän niiden käyttämistä? Varsinkin jauhelihaa on helppo korvata soijarouheella, joka myös turpoaa paistettaessa, joten siitä tulee halvalla enemmän ja onhan se myös lihaa terveellisempää
Keitot, laatikkoruuat, kaaliruuat. Itsetehdyt leivät.
Sun miehes on urpo, kuka nyt 100 eurolla viikossa nelihenkisen perheensä ruokkii nykymaailmassa!!! Meitä on kolme, eletään tosi niukasti ja syödään mahdollisimman halpaa ruokaa mutta silti menee vähintään 600 euroa kuussa ruokaan rahaa ja siihen sitten heset sun muut pizzeriat päälle.
Itse ostin Lidlistä eilen 2 rasiaa lasagena hintaan 2,80 €/kg, eli kaksi kiloa. Näillä pärjää edullisesti monta päivää. T. mies.
Mies sanoo että menee liikaa rahaa ja sinä tietysti olet se joka käy kaupassa? Laita mies kauppaan ja katsokaa paljon hänellä menee viikossa ruokaan. 100€ ei ole neljälle hengelle kovin paljoa, sehän on 25€ per henkilö.
Miten selviättekin 100 eurolla?! Ja vielä pitäisi nipistää. Ei siinä lapset enää kovin monipuolista ruokaa saa.
Siis haloo!! Vajaa 4 e/pv/hlö! Tuollako pitäisi saada aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Jos joku väittää onnistuvansa niin valehtelee ja pahasti!
Papupata, chili sin carne, linssimuhennos/keitto. Falafelit tai linssipihvit itsetehtyinä. Hernekeitto. Muutkin keitot tietysti. Seitiä saa kohtalaiseen hintaan pakastealtaasta ja siitä saa maukkaan keiton tai vaikka pakastepinaatin ja kerman kanssa uuniruoan.
Tähän aikaan vuodesta ei paljon juureksia kannata ostaa, ovat viimevuotisia eikä mitään ravintoaineita jäljellä. Varhaiskaali on nyt hyvää, joko paistettuna sipulin kanssa tai salaattiin.
Ymmärrän kyllä miestäni, siksi tässä koitankin saada ideoita. Mutta mieheni ei ymmärrä täysin sitä että kuinka paljosta nyt jo nipistetään, koska hän ei itse niitä ruokia tee. Ja hänelle tietty kelpaisi vaikka sikanauta makaronimössö päivästä toiseen. Luulee kaiketi että ruoan saa aina kasaan kahdella raaka-aineella. Ja aina päivittelee että miten se ja sekin on taas loppu, juurihan sitä ostettiin jne..
Hän toimii maksumiehenä, siksi tämä onkin "vähän hankalaa".
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:21"]Mies sanoo että menee liikaa rahaa ja sinä tietysti olet se joka käy kaupassa? Laita mies kauppaan ja katsokaa paljon hänellä menee viikossa ruokaan. 100€ ei ole neljälle hengelle kovin paljoa, sehän on 25€ per henkilö.
[/quote]
Tää onkin hassu, miehellä menisi varmaan puolet vähemmän rahaa, mutta ruokakin olisi sitten jostain[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:25"]Miten selviättekin 100 eurolla?! Ja vielä pitäisi nipistää. Ei siinä lapset enää kovin monipuolista ruokaa saa.
[/quote]
Kyllä hieman yli 100€ menee. Varsinkin jos pitää ostaa esim vaipat jne ylimääräistä. Lapset saavat kyllä ainakin terveellistä ruokaa, mutta aikalailla ne samat aina. Tosin, eivät kyllä valita.. Mulla taitaa ainoana olla tässä se ongelma sen monipuolisuuden kanssa :)
Ap
Jos mun mies edes vahingossa erehtyisi arvioimaan mun taloudenhoitokykyäni ja väittäisi rahaa menevän liikaa ruokaan, niin sais varmasti mielenosoituksena mahdollisimman halpaa sapuskaa ainakin kuukauden.
Laittaisin siis ihan vaan perunat ja ruskeakastike ilman sattumia. Hernekeitto ilman lihaa ja mahdollisimman laihana. Tomaattikeittoa vedellä jatketusta tomaattimurskasta. Hiutalepuuroa jne. Ottaisin kaikki pöytämausteetkin pois, koska on niin kallista. Siinähän ihmettelis kun sinappi ja suolasirotin ois takavarikoitu.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:21"]Mies sanoo että menee liikaa rahaa ja sinä tietysti olet se joka käy kaupassa? Laita mies kauppaan ja katsokaa paljon hänellä menee viikossa ruokaan. 100€ ei ole neljälle hengelle kovin paljoa, sehän on 25€ per henkilö.
[/quote]
Tää onkin hassu, miehellä menisi varmaan puolet vähemmän rahaa, mutta ruokakin olisi sitten jostain[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:25"]Miten selviättekin 100 eurolla?! Ja vielä pitäisi nipistää. Ei siinä lapset enää kovin monipuolista ruokaa saa.
[/quote]
Kyllä hieman yli 100€ menee. Varsinkin jos pitää ostaa esim vaipat jne ylimääräistä. Lapset saavat kyllä ainakin terveellistä ruokaa, mutta aikalailla ne samat aina. Tosin, eivät kyllä valita.. Mulla taitaa ainoana olla tässä se ongelma sen monipuolisuuden kanssa :)
Ap
[/quote]
Oho nyt tuli vähän sekava!
Ap
Mihin teidän rahat menee kun ei riitä ruokaan? Meneekö kaljaan ja tupakkaan, niin että lapset saavat yksipuolista ruokaa?