Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset sitä ja tätä

Vierailija
03.06.2015 |

Oikeesti. Mua kyllästyttää ja ihmetyttää varsinkin täällä palstalla olevat aiheet ja mielipiteet. Siis pitävätkö ihmiset statusta oikeasti elämän merkittävimpänä asiana? Se, että joku on akateeminen ei tarkoita sitä, että olisi parempi ja fiksumpi kuin muut. Ei se vaan todellisuudessa mene niin. Elääkö suurin osa av mammoista täysin omissa kuplissaan vai mitä helvettiä? Ei näin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassakaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAHA. AMIS.

Vierailija
2/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennenkuin täällä alkaa ruikutus elämänkoulusta, loisista ja kouluttumattomista, niin ei. Opiskelija olen tällä hetkellä ja kaksoistutkintoa suoritan. Ihmetyttää vaan tällainen päätön toiminta. Eiköhän tässä elämässä ole paljon tärkeämpiä ja merkitykselliempiä asioita, kuin joku akateemisuus, statuksen ja itsetuntonsa pönkittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Olen ns "akateemisesti lahjakas", kirjoitin juuri useamman L:n ilman suurempia reenaamisia. Uravalintani osui sosionomiin ja isäni veti herneet nenään kun on "vähälahjahjaisten ammatti".

Vierailija
4/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:46"]Oikeesti. Mua kyllästyttää ja ihmetyttää varsinkin täällä palstalla olevat aiheet ja mielipiteet. Siis pitävätkö ihmiset statusta oikeasti elämän merkittävimpänä asiana? Se, että joku on akateeminen ei tarkoita sitä, että olisi parempi ja fiksumpi kuin muut. Ei se vaan todellisuudessa mene niin. Elääkö suurin osa av mammoista täysin omissa kuplissaan vai mitä helvettiä? Ei näin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassakaan.
[/quote]

Eipäs taas yleistetä:) ei kaikki luule olevansa parempia/erityisiä koulutuksen takia, kaikille status ei ole tärkeintä ja kaikilla ei ole samat mielipiteet..

Vierailija
5/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ketä tälläisestä asiasta nostaa metelin on ne joilla sitä akateemista tutkintoa ei ole.

Vierailija
6/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamia tuollaisia, koska olen itsekin (tuleva) akateeminen. Ovat sanalla sanoen vittumaisia muissakin asioissa monia muita kohtaan. Ja lapsellisia. Niitä ihmisiä, jotka purkavat omaa pahaa oloaan muihin.

Vierailija
7/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkemys on että amikset luulee, että akateemiset kuvittelee olevansa parempia ihmisiä. Mun tuttavapiiriin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä ja olen huomannut että amisten keskuudessa ei kannata koulutuksista juuri puhua, vaan sujuvasti vaihtaa aihetta

Vierailija
8/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se status ja kaikki mikä kiiltää, niin joillekin tärkeää. Me ihmiset jotka olemme jo elämää nähneet tiedämme paremmin.

Vierailija
9/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:46"]Oikeesti. Mua kyllästyttää ja ihmetyttää varsinkin täällä palstalla olevat aiheet ja mielipiteet. Siis pitävätkö ihmiset statusta oikeasti elämän merkittävimpänä asiana? Se, että joku on akateeminen ei tarkoita sitä, että olisi parempi ja fiksumpi kuin muut. Ei se vaan todellisuudessa mene niin. Elääkö suurin osa av mammoista täysin omissa kuplissaan vai mitä helvettiä? Ei näin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassakaan.
[/quote]

Eipäs taas yleistetä:) ei kaikki luule olevansa parempia/erityisiä koulutuksen takia, kaikille status ei ole tärkeintä ja kaikilla ei ole samat mielipiteet..
[/quote]

No ei kaikki tietenkään. Anteeksi mahdollinen yleistykseni. Av:lla vaan suurin osa vaikuttaa pitävänsä "lahjakkaita" ja akateemisia suuressa arvossa. Monessa avauksessa on aiheesta keskustelua jopa ylistävän sävyin. Ihmetyttää vain tuollaiset suppean ajatusmaailman omaavat ihmiset.

Vierailija
10/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:52"]Ainoa ketä tälläisestä asiasta nostaa metelin on ne joilla sitä akateemista tutkintoa ei ole.
[/quote]

Heh. Ja ainoa, joka kirjoittaa sanan tällainen "tälläiseksi" on varmasti akateemisten priimaa :)

Vierailija
11/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole varsin perinteinen tapa keskiluokan päästä yläluokan maailmaan osaksi tai niin ainakin Bourdieu heittäisi. Aiemmin akateemisuus oli yläluokkaisuutta ja nyt kun siitä on tullut aika arkista niin tuo suuri massa haluaa nyt päästä osaksi yläluokan ihanaisesta leimasta. Samalla tietysti yläluokka taas juonii uusia metkujaan, joilla voisi erottautua kaikenkarvaisesta rahvaasta. 

Vierailija
12/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:53"]Mun näkemys on että amikset luulee, että akateemiset kuvittelee olevansa parempia ihmisiä. Mun tuttavapiiriin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä ja olen huomannut että amisten keskuudessa ei kannata koulutuksista juuri puhua, vaan sujuvasti vaihtaa aihetta
[/quote]

Tämän takia jätän maisterijuhlat järjestämättä, kun sukulaiset tuppaavat olemaan hieman kateuteen taipuvaisia amiksia. Ei ole tarvetta pönkittää itseäni ;)

Vierailija
13/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:53"]

Mun näkemys on että amikset luulee, että akateemiset kuvittelee olevansa parempia ihmisiä. Mun tuttavapiiriin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä ja olen huomannut että amisten keskuudessa ei kannata koulutuksista juuri puhua, vaan sujuvasti vaihtaa aihetta

[/quote]

Totta. Lisäksi amisten keskuudessa vallitsee käsitys, että akateemiset ei tiedä "oikeasta elämästä" yhtään mitään ja että akateemiset on käytännön töissä ihan käsiä. Ihan niin kuin se, että opiskelee/on opiskellut itselleen akateemisen koulutuksen, pyyhkisi muun elämän ja elämänkokemuksen pois. 

Olin joskus opiskeluaikoina (niin, akateeminen minäkin) kesätöissä kahvilassa jossa oli juuri tuollainen rasittava amis. Hän siellä pauhasi kuinka akateemiset on niin avuttomia, kyllä se on niin nähty kun akateemisia aloja opiskelevia on heillä kesätöissä ollut. Minulle ei ainakaan ne kahvilatyöt kassanhoitoineen ja siivoamisineen tuottaneet ongelmia, ei ne ole mitään korkeampaa fysiikkaa. Amista taisi vaan vituttaa, että joku opiskelija, jolla ei ole koulutusta alalle, handlaa hommat ihan yhtä hyvin kuin hän jolla on koulutus alalle.

Vierailija
14/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:53"]

[/quote]

Totta. Lisäksi amisten keskuudessa vallitsee käsitys, että akateemiset ei tiedä "oikeasta elämästä" yhtään mitään ja että akateemiset on käytännön töissä ihan käsiä. Ihan niin kuin se, että opiskelee/on opiskellut itselleen akateemisen koulutuksen, pyyhkisi muun elämän ja elämänkokemuksen pois. 

Olin joskus opiskeluaikoina (niin, akateeminen minäkin) kesätöissä kahvilassa jossa oli juuri tuollainen rasittava amis. Hän siellä pauhasi kuinka akateemiset on niin avuttomia, kyllä se on niin nähty kun akateemisia aloja opiskelevia on heillä kesätöissä ollut. Minulle ei ainakaan ne kahvilatyöt kassanhoitoineen ja siivoamisineen tuottaneet ongelmia, ei ne ole mitään korkeampaa fysiikkaa. Amista taisi vaan vituttaa, että joku opiskelija, jolla ei ole koulutusta alalle, handlaa hommat ihan yhtä hyvin kuin hän jolla on koulutus alalle.

[/quote]Voit toki vetää mutkat noin suoraksi, mutta et sinä ilman koulutusta pysty etkä edes saa tehdä kaikkia töitä. Joten arvostetaanpa hieman sitä ammattiin opiskeluakin, lisäksi on aloja jossa koulutuksen lisäksi vaaditaan työkokemusta.

Ei joka duuniin vain mennä tosta noin vaan tekemään ilman minkäänlaista koulutusta.

Vierailija
15/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:53"]

[/quote]

[/quote]

Argumenttisi perustuu täysin stereotypiaan ja luuloihin. Yleistät myös. Itse olen siis amis, joka suorittaa opintojen ohella ylioppilastutkintoa, enkä todellakaan ajattele noin. Eikä muuten kaverinikaan tai minun tuttavapiiriini kuuluvat.

En vain yksinkertaisesti ymmärrrä miten te jotkut akateemiset pystytte noin nenäkkäästi ja typerästi arvostelemaan ja aliarvioimaan ei akateemisia.

Te, jotka toimitte näin osoitatte vain olevanne ylimielisiä sekä tyhmiä.

Vierailija
16/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:12"]

Voit toki vetää mutkat noin suoraksi, mutta et sinä ilman koulutusta pysty etkä edes saa tehdä kaikkia töitä. Joten arvostetaanpa hieman sitä ammattiin opiskeluakin, lisäksi on aloja jossa koulutuksen lisäksi vaaditaan työkokemusta.

Ei joka duuniin vain mennä tosta noin vaan tekemään ilman minkäänlaista koulutusta.

[/quote]

Kuka on väittänytkään, että ilman koulutusta voisi mennä tekemään mitä tahansa töitä? Minä puhuin esimerkissäni tuosta kahvilatyöstä jota pystyin tekemään ilman alan koulutusta. 

Vierailija
17/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko kyseinen alapeukuttaja, että hän menee vain tekemään vaikka sähköasentajan töitä ilman mitään koulutusta, senkus marssii raksalle ja sanoo, että tulin tekemään tänne sähköt.

Jotain rajaa nyt tässä mustavalkoisajattelussa, kiitos.

Vierailija
18/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kuka tahansa voi olla opettajana onnistuneesti yhden oppitunnin ajan -ilman, että oppitunti olisi täysi katastrofi. Se, jolla on koulutus siihen, osaa sitten tehdä opetuksen todennäköisesti koulutuksen ja kokemuksen kautta paremmaksi. 

Vierailija
19/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:53"]

[/quote]

[/quote]

Argumenttisi perustuu täysin stereotypiaan ja luuloihin. Yleistät myös. Itse olen siis amis, joka suorittaa opintojen ohella ylioppilastutkintoa, enkä todellakaan ajattele noin. Eikä muuten kaverinikaan tai minun tuttavapiiriini kuuluvat.

En vain yksinkertaisesti ymmärrrä miten te jotkut akateemiset pystytte noin nenäkkäästi ja typerästi arvostelemaan ja aliarvioimaan ei akateemisia.

Te, jotka toimitte näin osoitatte vain olevanne ylimielisiä sekä tyhmiä.
[/quote]

Jatkan vielä, että olette ylimielisiä statuksesta, josta ei loppupeleissä ole mitään hyötyä tai elämässä merkitystä. Itsekin haen ensi vuonna yliopistoon opiskelemaan jotain, mikä minua kiinnostaa. Mutta omaa statustani tai itsetuntoani en sillä yritä pönkittää. En myöskään koe tarvetta todistella jotain muille tai itselleni.

Vierailija
20/26 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sillä "akateemisuudella" voisi olla arvoa, jos sillä saisi muitakin kuin kassaneidin töitä Siwasta...