Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitääkö naapurille antaa puhelinnumero?

Vierailija
03.06.2015 |

Minulla asuu naapurissa pariskunta jotka on vähän viinan meneviä ja niillä on usein avaimet hukassa ja pyytävät puhelinta lainaan että saavat soittaa huoltomiehelle että käyvät aukaisemassa oven .

Muutaman kerran ovat pimputelleet ovikelloa ja olen kieltänyt koska en halua seurustella heidän kanssaan.

Naapurin rouva sanoi minulle että minun täytyy antaa puhelinnumero niille että ne voi soittaa jos jotain asiaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/30 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:39"]

Joo, järjestyssäännöissähän se lukee. Puhelinnumero, henkilöturvatunnus ja tilinumero tulee luovuttaa naapureiden tietoon 2:n viikon kuluessa muuttopäivästä. Ylimenevistä päivistä tulee vuokraan naapureiden yhteydenpidon ja yleisen viihtyvyyden haittaamisverokorko.

[/quote]

Ootko normiälyinen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:39"]

Joo, järjestyssäännöissähän se lukee. Puhelinnumero, henkilöturvatunnus ja tilinumero tulee luovuttaa naapureiden tietoon 2:n viikon kuluessa muuttopäivästä. Ylimenevistä päivistä tulee vuokraan naapureiden yhteydenpidon ja yleisen viihtyvyyden haittaamisverokorko.

[/quote]

Ootko normiälyinen??

[/quote]

No sä et ainakaan taida olla.

Vierailija
4/30 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:32"]

Minulla asuu naapurissa pariskunta jotka on vähän viinan meneviä ja niillä on usein avaimet hukassa ja pyytävät puhelinta lainaan että saavat soittaa huoltomiehelle että käyvät aukaisemassa oven . Muutaman kerran ovat pimputelleet ovikelloa ja olen kieltänyt koska en halua seurustella heidän kanssaan. Naapurin rouva sanoi minulle että minun täytyy antaa puhelinnumero niille että ne voi soittaa jos jotain asiaa.

[/quote]

Eli ne haluavat sun numeron, että voivat soittaa sinulle, kun tulevat käymään luonasi lainaamaan puhelinta, jolla voi soittaa huoltomiehelle? Tämä aloitus lienee vähän kieroitunut vitsi muutenkin.

[/quote]

Oisko tässä tarinassa ap:n lisäksi tämä juopot ja joku naapurinrouva joka sitten neuvoi toimimaan näin.

Vierailija
5/30 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:35"]

Ei tarvitse. Jos sulla ei oo salainen numero, saavat hankkia sen itse. Silloinkaan sinun ei ole pakko vastata. Hyvän tavan mukaista on kuitenkin tarvittaessa auttaa. Täytyy muistaa kuitenkin ettei ole sun tehtäväs auttaa kaikessa.

[/quote]

Tuollasia oman elämänsä epäonnistujia ei tarvitse auttaa yhtään missään. Mitä vähemmän kukaan puuttuu, niin sitä nopeammin ongelmakin poistuu. Pysyvästi.

Vierailija
6/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Jos sulla ei oo salainen numero, saavat hankkia sen itse. Silloinkaan sinun ei ole pakko vastata. Hyvän tavan mukaista on kuitenkin tarvittaessa auttaa. Täytyy muistaa kuitenkin ettei ole sun tehtäväs auttaa kaikessa.

Vierailija
7/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole antaa numeroaan kenellekään. Jos numerosi on salainen, vetoa siihen. Sano, että tulevat käymään, jos on asiaa.

Vierailija
8/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:35"]Mikään pakko ei ole antaa numeroaan kenellekään. Jos numerosi on salainen, vetoa siihen. Sano, että tulevat käymään, jos on asiaa.
[/quote]

En päästä kotiin mitään kaljaveikkoja

ap.

Vierailija
10/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyaikana voisi ajatella, että jokaisella on kännykkä aina mukana ja tuollaisia tilanteita varten sinne voi tallettaa valmiiksi huoltomiehen numeron, jotta ei tarvitse esim. keskellä yötä vaivata naapureita. Ei ole mitään velvollisuutta antaa kellekään puhelinnumeroa. Toki on julmaa olla auttamatta apua tarvitsevaa, mutta jos tällaisia tilanteita on naapureilla usein ja aina alkoholin takia, sun ei tarvitse kantaa siitä vastuuta.

Vierailija
11/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua puhelintasi luovuttaa naapurille, voit sanoa, että soitat heille huoltomiehen ja laittaa oven kiinni. Soita huoltomiehelle itse, niin ei tarvii lainata puhelinta. Jos jatkuvasti ovat ovikelloa soittamassa, sun ei tarvii avata.

Vierailija
12/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse.

Juoppojenkin on opittava hoitamaan omat sotkunsa.

Vierailija
13/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:35"]Mikään pakko ei ole antaa numeroaan kenellekään. Jos numerosi on salainen, vetoa siihen. Sano, että tulevat käymään, jos on asiaa.
[/quote]

En päästä kotiin mitään kaljaveikkoja

ap.
[/quote]
Parempi onkin, ettet päästä.

Vierailija
14/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:32"]

Minulla asuu naapurissa pariskunta jotka on vähän viinan meneviä ja niillä on usein avaimet hukassa ja pyytävät puhelinta lainaan että saavat soittaa huoltomiehelle että käyvät aukaisemassa oven . Muutaman kerran ovat pimputelleet ovikelloa ja olen kieltänyt koska en halua seurustella heidän kanssaan. Naapurin rouva sanoi minulle että minun täytyy antaa puhelinnumero niille että ne voi soittaa jos jotain asiaa.

[/quote]

tarviivat sulta puhelinta lainaan mutta tarviivat myös sun numeron jotta voivat soittaa sulle... Jos on se puhelin, voivat varmaan soittaa suoraan huoltomiehelle ja jos ei ole, mitä sun numero auttaa...?

Vierailija
15/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla tarvi olla edes puhelinta. Ei tietenkään tarvi antaa numeroa jos et halua.

Vierailija
16/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina vie. Ikävä tilanne. Itse lakkasin myös vastaamasta naapurin puheluihin siinä vaiheessa kun iltaisin ei saanut enää puheesta selvää ja aamuisissa pueheluissa alkoi kysellä että olisko jäänyt jotain juotavaa.

Vierailija
17/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään velvollisuutta ei nron antamiseen ole. Asialliselle voisin antaa, mutta en juopahtaville naapureille. vastaisin sellaisele että naapurilla tuskin olisi pitkä matka tulla kertomaan asiansa ovelle tai lapulla postilaatikkoon.

Vierailija
18/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:32"]

[/quote]

tarviivat sulta puhelinta lainaan mutta tarviivat myös sun numeron jotta voivat soittaa sulle... Jos on se puhelin, voivat varmaan soittaa suoraan huoltomiehelle ja jos ei ole, mitä sun numero auttaa...?
[/quote]

jos on estot maksullisiin numeroihin

Vierailija
19/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ehkä just noissa juopoissa ja narkeissa se kaikkein ärsyttävin piirre. Kaikkien pitäis heidän mielestä olla aina jeesaamassa ja lainaamassa rahaa/puhelinta/name it kun on niin surkeeta ja vaikeeta. Ja kukaan ei ymmärrä, eikä jaksa kuunnella kun oon niin reppana. Aaaaargh. Se saatanan vaikeus loppuis siihen paikkaan kun lakkais puljaamasta noitten aineitten kanssa.

Ja ap ei tod tarvii antaa numeroa. Eikä avata ovea, irrota vaikka koko ovikello yöksi ja jos alkavat jyskää oven takana niin soita poliisit.

Vierailija
20/30 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Älä vaan anna. Saat niistä hirveen riesan. Nehän soittelis huppelissa: Hae meille kaljaa kaupasta tai kuskaa meitä viinakauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi