Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh äidin uus suhde ei onnistu, kun ei ole aikaa sille

Vierailija
29.01.2022 |

Erosta jo useita vuosia ja kouluikäiset asuvat minulla. Isäänsä tapaavat säännöllisen epäsäännöllisesti, mies tekee liikkuvaa työtä eikä lapset edes halua olla isän uuden parisuhteen taloudessa. Näkevät siis esim harrastuksissa, ulkoillen, käyvät mukana isän työreissulla tai vaikka sopivat jonkin käynnin kahvilassa. Eli välit on hyvät mutta satunnaiset.
Minulla olisi ihana miesystävä, vaan ei aikaa keskittyä suhteeseen. Koti, lapset, työ vie minun ajan. Olen suht tyytyväinen kun ajattelen miten arvokasta tämä nyt on ja myöhemmin lapset on isoja, omillaan ja sitten eivät minua enää tarvitsekaan. Nautin parisuhteesta mutta en niin kärsi vaikka näkemiset satunnaisia ja pirstaleisia, ajatus toisesta on tärkein. Miehelle ei tietenkään riitä, ja on jatkuvasti nyreussään, pettynyt ja allapäin. Suren, että menetän varmasti todella sopivan miehen, jonka kanssa olisi ihana tulevaisuus. Vaan minun vuoteni toistaiseksi menevät lapsille, eikä ole reilua sitten hänelle. Puun ja kuoren... Tuntui, että olen koko ajan huono kun yritän sovitella joka suuntaan ja mies aina niin pettynyt, ticaa meidän aikaamme jne... Mitä tehdä? Päästää mies, vaan sitten menetän ehkä elämäni miehen. Lapset taas ei uusperheelle lämpene.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyikö entinen miehesi lapsilta kun otti uuden puolison? Miksi sinun pitäisi antaa periksi lapsille? Olettaen että miehesi kohtelee lapsia hyvin.

Etän puoliso on helpompi kuvio kun lapset ovat harvemmin isänsä luona. Epäilen että ap:n mies ei olisi kovin hyvä isäpuoli kun syyllistää, on pettynyt jne. ajan puutteesta. Ymmärtäväinen mies ymmärtäisi ap:n kuvion eikä mököttäisi vaan juttelisi. Varmasti mies rupeaisi savustamaan lapsia viimeistään teineinä ulos. Uuskuviot harvoin onnistuu eikä niihin kannata lähteä varsinkaan jos alussa on jo kitkaa.

Ei aina. Seukkasin miehen kanssa, jolla lapset oli joka viikonloppu. Kaikki pyhät. Ja koulun loma-ajat. Ei siinä suhteelle ollut aikaa. Se oli vain lastenhoitoa. Sanoin: heippa Minä tästä lähdenkin.

Vierailija
22/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi mies hyväksyisi ja olisi lasteni kanssa mutta lapset eivät suostu. Isän uusi on helpompi hyväksyä kun ei joudu elämään hänen kanssaan kuitenkaan, äidistään ovat mustasukkaisia. Ap

Sinusta tämä on tervettä?

Lapset käyttävät aina valtaa, kun siihen tarjoutuu tilaisuus. He tietävät olevansa itseään heikomman lapsia ja käyttävät sitä hyväkseen. Lapset vain jäävät itse ansaan, he eivät oikeasti haluakaan pyörittää sitä sirkusta. Lasten manipulatiivista käyttäytymistä ja vedättämistä ylläpitää se, että aikuiset lähtevät voimakkaasti tunteella mukaan.

Kun on vain yksi vanhempi, on olemassa riski, että suhteesta tulee eräänlainen kiikkulauta. Aikuinenkin tarvitsee lapsen rakkautta ja hyväksyntää ja äiti syyllistyy ja antaa periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin tuon miehen menemään. Hän haluaa oikean parisuhteen jossa vietetään aikaa yhdessä ja jossa tulee yhteenmuutto ja yhteinen arki ajakohtaiseksi kuitenkin melko nopeasti (monestihan jo esim. vuoden jälkeen tai jopa aikaisemmin muutetaan yhteen). Sinulla menee vielä vuosia ennen kuin mies saisi suhteeltanne sen mitä hän haluaa jos lapset eivät halua miestä elämäänsä ja sinä odotat sinne asti että lapset ovat aikuisia. Ei parisuhde voi toimia vain toisen eli sinun ehdoilla. Ja kyllähän siihen täydelliseen suhteeseen tarvitaan myös oikea ajoitus ja tässä suhteessahan se on täysin pielessä.

Vierailija
24/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi mies hyväksyisi ja olisi lasteni kanssa mutta lapset eivät suostu. Isän uusi on helpompi hyväksyä kun ei joudu elämään hänen kanssaan kuitenkaan, äidistään ovat mustasukkaisia. Ap

Lapset käyttävät aina valtaa, kun siihen tarjoutuu tilaisuus. He tietävät olevansa itseään heikomman lapsia ja käyttävät sitä hyväkseen. Lapset vain jäävät itse ansaan, he eivät oikeasti haluakaan pyörittää sitä sirkusta. Lasten manipulatiivista käyttäytymistä ja vedättämistä ylläpitää se, että aikuiset lähtevät voimakkaasti tunteella mukaan.

Kun on vain yksi vanhempi, on olemassa riski, että suhteesta tulee eräänlainen kiikkulauta. Aikuinenkin tarvitsee lapsen rakkautta ja hyväksyntää ja äiti syyllistyy ja antaa periksi.

Harva haluaa uppo-outoa aikuista asumaan kotiinsa ja huonolla tuurilla alistavan isä-/äitipuolen. Useilla uusperheessä kasvaneilla on traumoja, minkähän takia...

Vierailija
25/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva haluaa uppo-outoa aikuista asumaan kotiinsa ja huonolla tuurilla alistavan isä-/äitipuolen. Useilla uusperheessä kasvaneilla on traumoja, minkähän takia...

Mikä siinä on kun puhutaan naisen ja miehen välisestä suhteesta se on joillekin = yhteenmuutto? Seurustella voi muutenkin ja se on lapsille vain hyväksi, että sillä aikuisella on jotain omaakin, eikä hän elä vain niiden lasten kautta. Mustasukkaisuus vanhemmasta ei ole tervettä.

Vierailija
26/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot naimisissa lastesi kanssa, yh:n kohtalo.

Vierailija
27/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia, joissa lapset ovat etsineet äidille uuden puolison. Yksi oli sellainen, että äiti lapsineen oli lomalla ulkomailla ja lapset tapasivat hotellin käytävällä mukavan miehen, joka oli töissä hotellissa. Lapset esittelivät miehen äidilleen ja siitä suhde lähti.

Vierailija
28/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksia, joissa lapset ovat etsineet äidille uuden puolison. Yksi oli sellainen, että äiti lapsineen oli lomalla ulkomailla ja lapset tapasivat hotellin käytävällä mukavan miehen, joka oli töissä hotellissa. Lapset esittelivät miehen äidilleen ja siitä suhde lähti.

Serkkuni jakaa jatkuvasti päivityksiä jossa lapset toivoo itselleen kunnon isää.

Ap pitää nyt ns päästää tuo mies menemään kun ei kerran ole valmis suhteen.

Vierailija
29/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on oikeus suhteeseen ja lasten pitää se hyväksyä, hyväksythän sinäkin heidän kaverinsa. Keskustelu kouluikäisten kanssa aiheellinen. Mies saa käydä kylässä ja olla esim kerran viikossa yötä.

Lasten isä voisi myös ottaa säännöllisemmin vastuuta lapsista. Esim hoitaa säännöllisesti tapaamiset ja tietyt harrastukset.

Yhteen en muuttaisi ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
30/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ensin

Vierailija
32/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi 10v. lapsi ja olen ollut uuden puolisoni kanssa 4v yhdessä. Lapsihan ei tietenkään aluksi halunnut häntä elämäämme lainkaan ja monet raivokohtaukset käytiin läpi (temperamenttinen tyttö). Myös miehellä oli ylilyöntejä. Kuitenkin, tilanne on jo nyt tosi paljon parempi ja elämme ihan mukavaa perhe-elämää. Eihän uusi puolisoni voi olla ikinä isä lapselle eikä hänellä selvästikään ole isän kaltaista kiintymyssuhdetta lapseen, mutta uusperheessä pitää sekin vain hyväksyä (että riittää että asiat toimivat ihan kivasti). Lapsellani on siis ihan omakin isänsä ja saa nyt kahta miehen mallia. Parisuhde on myös mahdollistanut meille enemmän elämän laatua, kun kaksi aikuista pystyimme yhdessä ostamaan uuden rivarin jne. Itse ajattelisin ettei lapsille kannata antaa periksi, koska voi olla että uusperheessä (mies teillä yötä) on positiivisiakin juttuja. Uusi aikuinen tuo uutta näkökulmaa, kivoja keskusteluja ja virikkeitä omalta kantiltaan jne. Oppii uutta.

Vierailija
33/33 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi 10v. lapsi ja olen ollut uuden puolisoni kanssa 4v yhdessä. Lapsihan ei tietenkään aluksi halunnut häntä elämäämme lainkaan ja monet raivokohtaukset käytiin läpi (temperamenttinen tyttö). Myös miehellä oli ylilyöntejä. Kuitenkin, tilanne on jo nyt tosi paljon parempi ja elämme ihan mukavaa perhe-elämää. Eihän uusi puolisoni voi olla ikinä isä lapselle eikä hänellä selvästikään ole isän kaltaista kiintymyssuhdetta lapseen, mutta uusperheessä pitää sekin vain hyväksyä (että riittää että asiat toimivat ihan kivasti). Lapsellani on siis ihan omakin isänsä ja saa nyt kahta miehen mallia. Parisuhde on myös mahdollistanut meille enemmän elämän laatua, kun kaksi aikuista pystyimme yhdessä ostamaan uuden rivarin jne. Itse ajattelisin ettei lapsille kannata antaa periksi, koska voi olla että uusperheessä (mies teillä yötä) on positiivisiakin juttuja. Uusi aikuinen tuo uutta näkökulmaa, kivoja keskusteluja ja virikkeitä omalta kantiltaan jne. Oppii uutta.

😂