Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätänkö mielenosoituksellisesti häihin menemättä?

Vierailija
03.06.2015 |

Tiedän että tämä on tyhmää ja lapsellista, mutta asia vaivaa minua.
.
Vanhempani ovat serkkuni (isän veljentyttö) kummeja. Erityisesti äitini on ollut ppaljon serkun elämässä , mm. nuorena äitini antoi serkulle joka kesä syntymäpäivälahjaksi festariviikonlopun, ja meni siis serkun kanssa festareille aina siihen saakka että tämä täytti 18. Kun vanhempani erosivat kolme vuotta sitten, ei isän suku ole enää äitiini yhteyttä ppitäneet kuin aivan välttämättömissä asioissa. Luulin kuitenkin että kyllähän serkku kumminsa häihin kutsuu -kun sinne on kutsuttu kaikki, jopa minut joka olen ehkä 5 lausetta serkulleni sanonut-, mutta eipä ollut kkutsuttu. Häihin on vain pari viikkoa, olen aikaa sitten ilmoittanut tulosta mutta nyt meni fiilikset ja tekisi mieli perua. Hääpari kutsuu kyllä kenet haluaa, mutta mielestäni tämä oli vähän tökerösti tehty. Vanhempieni liitto kaatui isän pettämiseen, mutta kun molemmat ovat tahoillaan uudessa suhteessa ja välit on selvät, ei olisi odotettavissa mitään tappeluakaan häitä pilaamassa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hankalaa luettavaa. Tee mitä tykkäät, tuskin serkkusi tajuaa kyseessä olevan mielenosoitus, jos jätät häät väliin.

Vierailija
2/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tajua, mutta tuntuu pahalta äitini puolesta mennä juhliin. Äitini siellä kuuluisi olla, ei isän tai minun tai sisarusten, jos lasketaan kuka on eniten serkun elämässä ollut. Kumma juttu että valmistujaislahja otettiin kyllä vastaan kun äiti sen lähetti, ja varmaan kelpaisi häälahjakin, mutta paikalle ei häntä toivota. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikettivirheenä räikeä, mutta minun mielestäni oikea teko olisi ilmoittaa serkullesi, ettet osallistu solidaarisuudesta äitiäsi kohtaan. Olen itse ollut äitisi asemassa, ja siksi puolueellinen sanomaan mitään. Äitisi tilanteessa ymmärtäisin osallistumisesi häihin, mutta tuntuisi tosi hyvältä kun joku olisi selkeästi puolellani. Tosi kökkö tilanne, joka toivottavasti selviää parhain päin.

Vierailija
4/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voitat jäämällä pois? 

Vierailija
5/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:05"]Etikettivirheenä räikeä, mutta minun mielestäni oikea teko olisi ilmoittaa serkullesi, ettet osallistu solidaarisuudesta äitiäsi kohtaan. Olen itse ollut äitisi asemassa, ja siksi puolueellinen sanomaan mitään. Äitisi tilanteessa ymmärtäisin osallistumisesi häihin, mutta tuntuisi tosi hyvältä kun joku olisi selkeästi puolellani. Tosi kökkö tilanne, joka toivottavasti selviää parhain päin.
[/quote]Minusta pahempi etikettivirhe on asettua pettäjän puolelle!

Vierailija
6/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voita mitään, eikä äitiäni haittaa että häihin osallistun. Sanoi vain että osasikin odottaa ettei kutsua tule ja aikoi lähettää lahjan, mutta mieheni sai äitini puhuttua ympäri ettei lahjaa laittaisi tuollaiselle.

Vierailija
7/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on vettä sakeampaa. Sen vuoksi isäsi ja sinut on kutsuttu eikä äitiäsi vaikka hän ollutkin läheisempi ilmeisesti morsiamen kanssa. Näin se vain menee että sukulaisuus on yleensä ratkaisevaa. Tee niin kuin parhaaksi näet osallistumisesi suhteen.

Vierailija
8/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 oli siis AP. Ap

Vierailija
9/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:07"]

Mitä voitat jäämällä pois? 

[/quote]

Ainakin ne kulut, joita häissäkäymisestä yleensä tulee: matkat, lahja, puku, mahdollinen yöpyminen, jnejnejne.

Vierailija
10/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ollut lahjakoneena? Ei liity asiaan mutta mua ärsyttää kun meillä on miehen kanssa pari yhteistä kummilasta (hänen sisarustensa lapsia) niin mä pääsääntöisesti huolehdin synttärit ja joululahjat ym. mutta mieheni saa niistä kiitoksen! Oikeasti se veri on vettä sakeampaa näissä asioissa. :)

Harmi äitisi kannalta ja typerä on serkkusi. Jos minulla olisi ollut tuollainen kummi niin hänet olisin ehdottomasti kutsunut, oli sukua tai ei!

Vierailija
11/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sinuna menisi häihin. Ilmoittaisin selkeästi, että äitini on mielestäni kohtuuttomasti rajattu pois kaikesta ja en solidaarisuudesta häntä kohtaan tahdo näin itsekään osallistua.
Tuskin serkkusi välittää tai huomioi viestiäsi lainkaan. Tiedätpä kuitenkin itse toimineesi oikeudentajusi mukaisesti.

Vierailija
12/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäisin pois jo ihan sen takia, että olksi vaikea iloita aidosti toisen puolesta, jos mielessä olisi kuitenkin hääparin tökerö käytös äitiä kohtaan.

Vierailija
13/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yrittää opettaa meidän lasta kysymään "Miksei mummoa kutsuttu?" mutta ei taida oppia parissa viikossa, tulee vain "Mummo!" ja etsii puhelimen.

Vierailija
14/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:12"]

Veri on vettä sakeampaa. Sen vuoksi isäsi ja sinut on kutsuttu eikä äitiäsi vaikka hän ollutkin läheisempi ilmeisesti morsiamen kanssa. Näin se vain menee että sukulaisuus on yleensä ratkaisevaa. Tee niin kuin parhaaksi näet osallistumisesi suhteen.

[/quote]

Haistakaa jo vittu noitten veri on vettä sakeampaa settienne kanssa. 

Vierailija
15/15 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:46"]

Tiedän että tämä on tyhmää ja lapsellista, mutta asia vaivaa minua. . Vanhempani ovat serkkuni (isän veljentyttö) kummeja. Erityisesti äitini on ollut ppaljon serkun elämässä , mm. nuorena äitini antoi serkulle joka kesä syntymäpäivälahjaksi festariviikonlopun, ja meni siis serkun kanssa festareille aina siihen saakka että tämä täytti 18. Kun vanhempani erosivat kolme vuotta sitten, ei isän suku ole enää äitiini yhteyttä ppitäneet kuin aivan välttämättömissä asioissa. Luulin kuitenkin että kyllähän serkku kumminsa häihin kutsuu -kun sinne on kutsuttu kaikki, jopa minut joka olen ehkä 5 lausetta serkulleni sanonut-, mutta eipä ollut kkutsuttu. Häihin on vain pari viikkoa, olen aikaa sitten ilmoittanut tulosta mutta nyt meni fiilikset ja tekisi mieli perua. Hääpari kutsuu kyllä kenet haluaa, mutta mielestäni tämä oli vähän tökerösti tehty. Vanhempieni liitto kaatui isän pettämiseen, mutta kun molemmat ovat tahoillaan uudessa suhteessa ja välit on selvät, ei olisi odotettavissa mitään tappeluakaan häitä pilaamassa.

[/quote] sukulaisten häihin en mene, tosin ihan lähisukulaisten ja en mene koskaan häihin jotka on kesäk. 190 pv:n jälkeen koska oon silloin maaseudulla kaukana Hgistä.