Valtterista täysi pannukakku, olipa hurja myrsky
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/b1b0b1d1-6623-4ced-a5d0-1b4d1c3a1…
Jopa senttejä lunta. Onko hurjempaa nähty 🤣
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen lapseni kertoi kaupassa käydessä että oli niin sohjoa ettei auton jarrut meinanneet pitää ollenkaan vaan piti tehdä kässärijarrutus kun meinasi pelti rytistä. Kaupan parkkiksella jossa ei ole mitään nopeuttakaan!
Myrskystä oli puhetta päiväkausia, mutta ei voinut yhtään ennakoida, vaan piti juuri silloin myrskyn raivotessa lähteä autolla kauppaan 🤦♀️
Kuulostaa siltä että auto on ajokieltovikainen, käyttöjarrujärjestelmässä jokin vika jos auto pysähtyy vain käsijarrulla. Autolla ei saa ajaa ennenkuin jarrut on tarkastettu ja tarvittaessa korjattu.
Vierailija kirjoitti:
Noooh onneksi jonnekin savon sydämeenja muualle maaseudulle sen verran tyrkkäsi, ettei niiden tartte ihan jouten sunnuntaipäiväänsä istua muniaan kaivelemassa
Täällä maalla lähes joka taloudessa on traktori tai ainakin naapurissa joka korvausta vastaan auraa pihan. Itse olin äsken lumitöissä neliveto valtralla ja tunti meni kun olin aurannut pihan puhtaaksi. Ei tullut hiki 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noooh onneksi jonnekin savon sydämeenja muualle maaseudulle sen verran tyrkkäsi, ettei niiden tartte ihan jouten sunnuntaipäiväänsä istua muniaan kaivelemassa
Täällä maalla lähes joka taloudessa on traktori tai ainakin naapurissa joka korvausta vastaan auraa pihan. Itse olin äsken lumitöissä neliveto valtralla ja tunti meni kun olin aurannut pihan puhtaaksi. Ei tullut hiki 👍
Valtralla näätästivät kaapunnissakii tekevän kavuilla lumitöetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen lapseni kertoi kaupassa käydessä että oli niin sohjoa ettei auton jarrut meinanneet pitää ollenkaan vaan piti tehdä kässärijarrutus kun meinasi pelti rytistä. Kaupan parkkiksella jossa ei ole mitään nopeuttakaan!
Aikuinen lapseni, yök! 🤮 Sama kuin miesvauva. Tajuatko että nuo kumoaa toisensa, aikuinen - lapsi.
Mikäs palstavajakki siellä on äänessä??
T. Aikuinen lapsi, tai itseasiassa kaksi, minullakin on. Eikö sinulla käsityskyky riitä ymmärtämään, että lapsi se aikuinenkin on vanhemmalleen?!!
Vai onko niin, että vanhemmalla jonka lapsi on täyttänyt maagiset 18v ei enää olekaan lasta esim.asiaa kysyttäessä vaan käytettävä vaikkapa termiä "jälkeläinen" tai "rintaperillinen" tms?
Kyllä olet tyhmä!
"Hei, onko sinulla lapsia"? "Juu ei, ei ole, minulla on jälkeläisiä/rintaperillisiä" 😄😂
No miten ois esim "aikuinen poikani/tyttäreni" tai "aikuiseksi jo kasvanut lapseni" jne. Aikuinen lapsi ei vain käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä melko vttumainen keli ajella yli 200 km. Tiet tuullut umpeen, jopa kinoksia aukeilla paikoilla ja yhtään auraa ei näkynyt missään.
Ne on Hesas auraamassa pyöräteitä vihreille
Pikkasen olet erehtynyt, Vantaalla aurataan tiet, ainakin ajotiet hyvin. Helsingissä no, ei kiirettä, sitten joskus. Tosin keskustan tilanteesta en osaa sanoa, jos panostavat sinne?
Tässä yksi runsaan lumentulon aiheuttama onnettomuus (jalankulkija kuormurin alle):
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jalankulkija-jai-tyomaalta-tulleen-…
Satuin näkemään kun ambulanssi "kiidätti" potilasta sireenit soiden kohti Meilahtea Vihdintiellä. Lainausmerkit sen takia, että vaikka auto oli hälytysajossa, liukkaan tien takia ambulanssin vauhti oli hyvin maltillinen. Tiellä ei voinut ajaa yhtään ylinopeutta.
Lunta on niin maan perkuleesti ja paikoin korkeita lumivalleja. Onneksi ennen myrskyä ei ollut valmiiksi runsasta lumimäärää. Silloin hanget sulaisivat vasta juhannuksena.
Ei yhtään liioiteltu etukäteen lumentuloa. Ainoastaan myrskytuulet jäivät vähäisemmiksi kuin etukäteen olisi voinut kuvitella.
Enemmänhän tuota lunta nytkin sataa mitä lauantaina valtterin aikana.
hki
Meillä ei Itä-Suomessa edes ollut myrskyä, mutta tuli kyllä viikonloppuna taas ihan tarpeeksi lunta, koko ajan saisi olla kolaamassa
Ei kai se "myrskyn" vika, kun ei täyttänyt iltapäivälehtien odotuksia
Myrskystä oli puhetta päiväkausia, mutta ei voinut yhtään ennakoida, vaan piti juuri silloin myrskyn raivotessa lähteä autolla kauppaan 🤦♀️