Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

epävakaa persoonallisuushäiriö

Vierailija
03.06.2015 |

Kenellä on? Mitä oireita? Mikä auttaa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:07"]

Nuo tuntuvat olevan suorastaan ylpeitä ominaisuudestaan, mitä kyllä vähän ihmettelen.

[/quote]

Kuuluu taudinkuvaan. Epävakaa ei näe toiminnassaan mitään väärää-tavat ovat juurtuneet, ei näe itseään sairaana. Eli kuuluu taudinkuvaan.

[/quote]

No höpöhöpö. Ei epävakaat ole mitään psykopaatteja. Useinhan epävakaaseen persoonallisuushäiriöön kuuluu nimenomaan ihan valtava syyllisyys omasta käytöksestä ja itseinho. Eli kyllä he erittäin hyvin tiedostavat ongelmansa ja tuntevat siitä pahaa oloa.
[/quote] eivät yleensä tiedosta. Epävakautwen liittyy narsistisia piirteitä. Maailma pyörii oman itsen ympärillä.

Vierailija
22/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen  kyllä jos liittyy narsistisia piirteitä. Inhoan ja halveksin itseäni, pidän muita aina parempana kuin itseäni. Myös muiden toiveet ja tarpeet ovat tärkeämpiä, enhän edes tiedä mitä itse haluan. t.epävakaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin oireista ja pelästyin, omat ns tapani ovat suoraan siitä listasta :(

Vierailija
24/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu kun taas viisaat tomppelit täällä pätee. Epävakaa EI ole narsisti tai psykopaatti. Ne ovat ihan eri diagnooseja. Tunnen erään epävakaan henkilön. Ja kyllä hän kärsii suunnattomasti sairaudestaan. Hän kärsii siitä jos on loukannut muita.

Vierailija
25/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:58"]Vittu kun taas viisaat tomppelit täällä pätee. Epävakaa EI ole narsisti tai psykopaatti. Ne ovat ihan eri diagnooseja. Tunnen erään epävakaan henkilön. Ja kyllä hän kärsii suunnattomasti sairaudestaan. Hän kärsii siitä jos on loukannut muita.
[/quote]

Kerro miten nuo kolme eroavat toisistaan?

Vierailija
26/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:58"]

Vittu kun taas viisaat tomppelit täällä pätee. Epävakaa EI ole narsisti tai psykopaatti. Ne ovat ihan eri diagnooseja. Tunnen erään epävakaan henkilön. Ja kyllä hän kärsii suunnattomasti sairaudestaan. Hän kärsii siitä jos on loukannut muita.

[/quote]

Yritä nyt jo oppia hillitsemään itseäsi. Nyt sivallat vain sanoilla, kiroilet siinä ja solvaat meitä mukavia ihmisiä, mutta jos tämä keskustelu olisi käyty kahvipöydässä, niin porukkaa löytyis varmaan jo seiniltäkin sun otteidesi jäljiltä. Hillitse itsesi.

Vierailija
27/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti ei tunne mitään, epävakaa tuntee liikaa. Narsisti tavoittelee vaan omaa etuaan, epävakaa saattaa unohtaa omat tarpeensa kokonaan.

Vierailija
28/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat ovat kyllä A-luokan ihmisperseitä.

Vierailija
30/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:13"]Epävakaat ovat kyllä A-luokan ihmisperseitä.
[/quote]

Perustele? T. Epävakaa n30

Vierailija
31/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotidiagnoosi.  Termi kertoo kaiken. Epävakaa tyyppi ilman psykoosisairautta. Hankala, huomionhakuinen, kypsymätön, hoito ei tehoa kovinkaan hyvin koska kyse ei ole sairaudesta

Vierailija
32/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:13"]Epävakaat ovat kyllä A-luokan ihmisperseitä. [/quote] Perustele? T. Epävakaa n30

[/quote]

Vähin kuin väkivaltarikollinen vaatisi perusteita miksi väkivaltarikolliset ovat ihmisperseitä. Tai lapsiinsekaantujat. Tai narsistit.

Vierailija
33/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jokaisella moniongelmaisella on nykyään diagnoosiluettelossa epävakaa persoonallisuus. Et silleen....

Vierailija
34/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:16"]Muotidiagnoosi.  Termi kertoo kaiken. Epävakaa tyyppi ilman psykoosisairautta. Hankala, huomionhakuinen, kypsymätön, hoito ei tehoa kovinkaan hyvin koska kyse ei ole sairaudesta
[/quote]

Niinkö luulet? Minulla oli traumaattinen lapsuus/nuoruus, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, mitätöintiä, eristämistä, vähättelyä, vihassa elämistä, vanhempani rääkkäsivät sekä vihasivat minua ja nyt olen huomannut oireita epävakaasta. Tosin oireita on ollut lapsuudesta asti, mutta nyt tajuan mistä ne mahdollisesti johtuvat. Sen nimi oli muuten ennen rajatila persoonallisuushäiriö. No, kuitenkin, ei tunnu kauhean muodikkaalta..

Vierailija
35/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llahan nyt kaikki yhdistetään narsismiin. Epävakaan lisäksi ainakin bipo ja jossain ketjussa muistaakseni myös asperger.

Vierailija
36/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:28"]

Minulla on. Jos epäonnistun jossakin tilanteessa tai koen tulevani torjutuksi niin minusta tulee itsetuhoinen. Ripustaudun aina johonkin ihmiseen ja pelkään olla yksin. Suutun jos ystäväni torjuu kahvi/kyläilypyynnön. Olen erittäin impulsiivinen ihminen ja suutun äärettömän helposti. Ja kun suutun, en suostu näkemään itsessäni mitään vikaa. Suuttuessani sanon asioita joiden tiedän loukkaavan toista osapuolta. Ihmissuhteeni ovat lyhytaikaisia, mutta erittäin tunteikkaita. Minun osaltani siis. Ja paljon muita ihan hulluja juttuja.. Toisinaan pelkään itsekkin omia tunnetilojani, sillä koen olevani ulkopuolinen ihminen silloin. Tai koen etten se raivohullu ole minä vaan joku minun näköinen jota vain katselen vierestä.

[/quote]

Kuinka sinulla voi olla ystäviä, jos he pienen virheen tehtyään, kuten etteivät pääse tapaamaan silloin kun sinä tahdot, tulevat sinun solvaamiksesi... Ja sitten samaan aikaan jotkut oikeasti todella mukavat, hauskat ja kiltit ihmiset saattavat kärsiä yksinäisyydestä. Huh huh.

[/quote]

Minulla on ystävänä rajatilapersoona, ja hän on yksi mukavimmista ja hauskimmista ihmisistä joita tunnen. Me molemmat tiedostamme hänen sairautensa ja siksi en loukkaannu jos hän joskus hermostuu pienistä jutuista. Pyytää aina anteeksi jälkikäteen.

Eri asia jos on vain ikävä ihminen.

Vierailija
37/39 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
38/39 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/39 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:28"]

Minulla on. Jos epäonnistun jossakin tilanteessa tai koen tulevani torjutuksi niin minusta tulee itsetuhoinen. Ripustaudun aina johonkin ihmiseen ja pelkään olla yksin. Suutun jos ystäväni torjuu kahvi/kyläilypyynnön. Olen erittäin impulsiivinen ihminen ja suutun äärettömän helposti. Ja kun suutun, en suostu näkemään itsessäni mitään vikaa. Suuttuessani sanon asioita joiden tiedän loukkaavan toista osapuolta. Ihmissuhteeni ovat lyhytaikaisia, mutta erittäin tunteikkaita. Minun osaltani siis. Ja paljon muita ihan hulluja juttuja.. Toisinaan pelkään itsekkin omia tunnetilojani, sillä koen olevani ulkopuolinen ihminen silloin. Tai koen etten se raivohullu ole minä vaan joku minun näköinen jota vain katselen vierestä.

[/quote]

Kuinka sinulla voi olla ystäviä, jos he pienen virheen tehtyään, kuten etteivät pääse tapaamaan silloin kun sinä tahdot, tulevat sinun solvaamiksesi... Ja sitten samaan aikaan jotkut oikeasti todella mukavat, hauskat ja kiltit ihmiset saattavat kärsiä yksinäisyydestä. Huh huh.
[/quote]

Suuttua/loukkaantua voi myös ilman että tuo tunteitaan esiin ystäville. Minulla esim on suodin. Sanon puhelimessa kutsun torjuneille mutkattomasti, että okei, joku toinen kerta sitten. Ja omassa yksinäisyydessäni sitten sähisen ja haistattelen. Minulla on paljon ystäviä. En koskaan riehu julkisesti heille. Vain mieheni tietää mitä todellisuus on.