Muita toimistotyöläisiä jotka ette ole kaivanneet työkavereita tämän pari vuotta kestäneen etätyön aikana?
Tulen hyvin toimeen työkavereideni kanssa, mutta en ole kaivannut takaisin lähitöihin koko tänä aikana, en yhtään. En pysty ollenkaan samaistumaan kollegoiden haikailuun koskien läsnäkokouksia ja ajatusten vaihtoa toimistolla. En ikävöi kahvitaukoja tai tyhy-päiviä.
Kommentit (46)
En tosiaankaan kaipaa. Pidän yhteyttä muutoin niihin tasan kahteen työkaveriin, jotka lasken ystävikseni. Niin ja kolmaskin, jonka kanssa sama harrastus ja joskus kuskailen häntä ja auttelen. Aion pysytellä etänä ja näyttäisi olevan mahdollistakin. Tosin oon kyllä hakenut uutta työtä. Etänä sitäkin mahdollista tehdä
Kaikki etätyöstä pitäjät ovat yleisesti ottaen niitä jotka pitävät erityisen paljon siitä että työaikana voi tehdä kaikkea muuta kuin sitä mitä pitäisi. Kukaan ei pysty kontrolloimaan sitä että käydään tupakilla kesken töiden tai ryystetään kahvia muulloin kuin kahvitunnilla. Lisäksi he ovat usein työyhteisössä niitä jäseniä jotka eivät ole lainkaan halukkaita osallistumaan mihinkään yhteiseen tekemiseen, eli käytännössä ovat töissä vain työn takia.
Mä olen koronan aikaan vaihtanut koronan aikaan työpaikkaakin, enkä kaipaa yhtään näiden uusien työkavereiden tapaamista. Pari kertaa ollaan nähty ja minusta se on oikein sopiva tahti, että tavataan livenä pari kertaa vuodessa jossain puuhapäivässä.
En minäkään, koska en käynyt yhteisillä kahvitauoilla edes toimistolla ollessa, vaikka tulen tosi hyvin toimeen työkavereiden kanssa. He ovat jotenkin tottuneet, etten ole erityisen sosiaalinen, mutta tykkään puhua työasioista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki etätyöstä pitäjät ovat yleisesti ottaen niitä jotka pitävät erityisen paljon siitä että työaikana voi tehdä kaikkea muuta kuin sitä mitä pitäisi. Kukaan ei pysty kontrolloimaan sitä että käydään tupakilla kesken töiden tai ryystetään kahvia muulloin kuin kahvitunnilla. Lisäksi he ovat usein työyhteisössä niitä jäseniä jotka eivät ole lainkaan halukkaita osallistumaan mihinkään yhteiseen tekemiseen, eli käytännössä ovat töissä vain työn takia.
Täysin päinvastoin. Kaikki etätyöstä pitävät ovat niitä, jotka tekevät töitä, eivätkä käytä aikaa tunnin kahvitaukoihin, tupakalla ravaamiseen ja toimistodraamaan. Etätyön kieltäjät ovat juuri noita draamailijoita, jotka kaipaavat juttuseuraa ja yleisöä itselleen toimistoon.
Minä pysyn kotona tekemässä töitä. Joo keitän ja juon kahvia työn ohessa, mutta jos joku kysyy minulta palaverissa jotain kun olen keittiössä, näpsäytän muten pois ja vastaan siihen kysymykseen. En tarvitse erillistä biopaussia kokousten väliin, koska voin hakea sen kahvin kokouksen aikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koronan aikaan vaihtanut koronan aikaan työpaikkaakin, enkä kaipaa yhtään näiden uusien työkavereiden tapaamista. Pari kertaa ollaan nähty ja minusta se on oikein sopiva tahti, että tavataan livenä pari kertaa vuodessa jossain puuhapäivässä.
Meidän toimistolle on tullut kaksi uutta työntekijää eikä mitään aavistusta miltä he edes näyttävät, kun Teams-kokouksessa heillä ole koskaan kamera päällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutenkaan käydä töissä kuin rahan takia?
Minä olen todella paljon konttorillakin yksin. Mun töissä kyllä näkee kyllä hyvin nopeasti, jos työt on tekemättä. Kyllä toimistossakin tehdään näkyvää, tuottavaa työtä ja minun työni suunnittelija-piirtäjä-dokumentoijana on sellaista. Minäkään en pidä kahvitaukoja koskaan, mutta nousen parin tunnin välein tuolista venyttelemään - piirtäjänä muuten tulee nopeasti ongelmia kroppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutenkaan käydä töissä kuin rahan takia?
Kyllä mä teen töitä saadakseni älyllistä sisältöä elämääni. Siksi mulle ei ole ollenkaan sama mitä teen työkseni tai missä ympäristössä. Jos en jatkossa voi tehdä etää, vaihdan työpaikkaa. Vien osaamiseni muualle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla yhdessä tekemisellä? Niitä täysin joutavia ryhmäytymis ja leikkipäiviä vai? Jos tarkoitat noita, niin oma kokemukseni on, että juurikin ne jotka noista päivistä pitävät ja hirveällä tarmolla niitä järjestävät ovat niitä joilla kuluu myös sitä työaikaa ihan yhtä turhaan tusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla yhdessä tekemisellä? Niitä täysin joutavia ryhmäytymis ja leikkipäiviä vai? Jos tarkoitat noita, niin oma kokemukseni on, että juurikin ne jotka noista päivistä pitävät ja hirveällä tarmolla niitä järjestävät ovat niitä joilla kuluu myös sitä työaikaa ihan yhtä turhaan tusaamiseen.
Valitettavasti ne tyypit ovat sokeita omalle saamattomuudelleen, kun muut tekevät ne työt, mitä heidän pitäisi, kun he ovat järjestämässä kaikkea muuta kuin tuottavaa.
Olen mielelläni etätöissä, enkä kaipaa mitään sosiaalista paskanjauhantaa, mutta joskus kaipaan niitä ideointituokioita, joissa ollaan samassa neukkarissa ja heitellään ideoita. Sitä samaa ei oikein pysty tekemään etänä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki etätyöstä pitäjät ovat yleisesti ottaen niitä jotka pitävät erityisen
paljon siitä että työaikana voi tehdä kaikkea muuta kuin sitä mitä pitäisi. Kukaan ei pysty kontrolloimaan sitä että käydään tupakilla kesken töiden tai ryystetään kahvia muulloin kuin kahvitunnilla. Lisäksi he ovat usein työyhteisössä niitä jäseniä jotka eivät ole lainkaan halukkaita osallistumaan mihinkään yhteiseen tekemiseen, eli käytännössä ovat töissä vain työn takia.
Puhutko nyt itsestäsi!!????
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen töissä vain työn takia. Osallistun kyllä pikkujouluihin yms, mutta en etsi työyhteisöstä kavereita tms. Vapaa-ajalleni kuuluu ihan muut ihmiset.
Minua ärsyttää suunnattomasti nämä yleistykset, että työajalla tehdään etätöissä muuta kun töitä. Ainoa asia, jota kaipaan toimistopäiviltä on se, että kun aloitti työpäivän kello 9.00 niin kello 17.00 tietokone kiinni ja työpäivä oli siinä. Itse ainakin teen etänä julmetun paljon enemmän töitä ja päivät venyy helposti. Olen tuntityöläinen joka merkitsee tehdyn työn aina jollekkin projektille, eli jos valmistan päivällä ruuan tai teen pyykkihommia jne niin en siltä ajalta palkkaa saa.
Ihanaa etätyössä on se, kun ei ajatus katkea siihen, kun joku tukee huoneen ovelle roikkumaan ja juttelemaan niitä näitä. Saa tehdä rauhassa. Nämä höpöttäjät ovat varmasti konttorityön rakastajia.
Täällä myös yksi, joka viihtyy ihan hyvin etänä. Lähes kaksi vuotta mennyt. En kaipaa toimiston kahvihuoneita ja hälinää. Inhoan kaikkia tyky-päiviä yms. Juttelen kyllä Teamsissa työkavereiden kanssa jatkuvasti eli ei kuitenkaan olla mitenkään eristäydytty toisistamme. Voisin hyvin kuvitella tekeväni etänä tulevaisuudessakin.