Jos yrität huonoilla geeneillä keplotella koulumenestystä paremmaksi poikimalla alkuvuodesta
niin miten lapsi on pärjännyt aikuisena opinnoissa? Jos vaikka aloittaa suoraan lukiosta ja muut käyvät armeijan ensin.
Kommentit (25)
Huonoilla geeneillä on vaikutusta aikuisopintoihin eikä ole paljon eroa sukulaisissa enää aikuisena milloin ovat syntyneet.
Ainakin tuohon "Paljonko suvussanne on yliopiston käyneitä" tuli paljon provosoituneita kommentteja mutta kuitenkin alkuvuodesta syntymisketju jatkuu ja jatkuu.
Lisääntyminen vaatii, jos ei nyt suoranaista tyhmyyttä, niin itsekyyttä ainakin. On luotettava että luonto jakaa satunnaista älykkyyttä, vaikka tutkitusti älykkyys periytyy 80%:sesti.
Ainahan sitä jokainen sukupolvi painostaa seuraavaa raatamaan kun itse vain vetää lonkkaa mammapalstalla.
Minä maksoin siitä, että tammikuussa syntynyt lapseni pääsi kouluun 6-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen vaatii, jos ei nyt suoranaista tyhmyyttä, niin itsekyyttä ainakin. On luotettava että luonto jakaa satunnaista älykkyyttä, vaikka tutkitusti älykkyys periytyy 80%:sesti.
Se on lapselle rankkaa huonoilla geeneillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin siitä, että tammikuussa syntynyt lapseni pääsi kouluun 6-vuotiaana.
Lasketko sen omaksi saavutukseksesi jos hän menestyy omalla työllään? :D
Lapseni on syntynyt vuoden ekana päivänä. Emme olleet siinä asemassa, jossa tähtäämällä oltaisiin johonkin tähdätty, vaan silloin otettiin kun meille annettiin (vuosien yrityksen jälkeen). Muistelen lukeneeni, että tutkimusten mukaan alkuvuodesta syntyneet ovat kyllä etulyöntiasemassa koulun alkaessa, mutta jo lukion loppuun mennessä loppuvuonna syntyneet ovat menneet ohi. Oletettavasti loppuvuodesta syntyneet oppivat tekemään kovemmin töitä? Keskimäärin, mutta mistä näitä tietää.
Lapset on meillä tähdätty alkuvuoteen, mutta ei koulumenestyksen vaan sen vuoksi että saavat olla vuoden pitempään lapsia kuin loppuvuonna syntyneet.
Mikä pakkomielle tuosta sulle tuli?!
Synnyitkö itse lippuvuodesta ja syytät ongelmiasi nyt siitä? :D
Vierailija kirjoitti:
Lapset on meillä tähdätty alkuvuoteen, mutta ei koulumenestyksen vaan sen vuoksi että saavat olla vuoden pitempään lapsia kuin loppuvuonna syntyneet.
Miten voit heidän itsenäistymistarpeistaan tietää jo ennen kuin ovat olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit heidän itsenäistymistarpeistaan tietää jo ennen kuin ovat olemassakaan?
Vanhemman näkökulmasta se nuken aikuistuminen on nimenomaan negatiivinen asia.
Saman vanha aito keskustelu takaisin, niin monta kertaa kuin on tarpeen 😊
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle sinulle tuli linkin keskustelusta, kun et sitä poista? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman näkökulmasta se nuken aikuistuminen on nimenomaan negatiivinen asia.
Lisääntyminen ei ensisijaisesti tähtää lapsen itsenäistymiseen vaan seuraksi ja elämänsisällöksi emälle.
Lapsen itsenäistymistä pyritään ehkä jopa viivyttämään ja estämään ikätyypillisiä asioita kuten seksiä, jonka kokeileminen useimpia alkaa kiinnostamaan noin 14-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyitkö itse lippuvuodesta ja syytät ongelmiasi nyt siitä? :DMikä pakkomielle sinulle tuli linkin keskustelusta, kun et sitä poista? :D
Ja mikä pakkomielle aina poistaa tämä? :D
Kyllä minä niin mieleni pahoitin..
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vaaleita atleetteja?
Onko sinulla viikset?
teillä on perhetervehdys?
Miksi he eivät saa olla lapsia koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi syntynyt joulukuun viimeinen päivä, ja neuvolan terkkari ehdotti jos koulun aloittamista siirretään vuodella kun poika esimerkiksi oli hyvin pienikokoinen ikäisekseen. Kouluun me se kuitenkin laitettiin 6-vuotiaana kun tuli oikeen hyvin toimeen muiden lasten kanssa ja osasi lukea, kirjoittaa ja laskea. Hyvin on koulu sujunut, eikä ole yhtään ollut sellaista oloa että hänen "olisi pitänyt saada olla lapsi" pitempään. Ei se ala-aste mikään tehdas ole, vaan ihan lapsia saavat olla myös siellä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4485866/miksi-joidenkin-mielesta-niin-t…